Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze, w tym świeży projekt family friendly – “Fluffy Mountains”. Jaki potencjał ma wejście na rynek VR dla 7Levels? Przekonamy się poniżej.

Debiut “Jet Kave Adventure” na PlayStation 4 i 5

Sztandarowy tytuł studia 7Levels – “Jet Kave Adventure” właśnie zadebiutował na konsolach Sony. Krzysztof Król zaznaczył, że produkcja ta przeciera spółce szlaki, dzięki niej może ona poznawać nowe platformy i nowe możliwości biznesowe.

O czym opowiada “Jet Kave Adventure”?

Gra “Jet Kave Adventure” to historia jaskiniowca, spotykającego na swojej drodze kosmitę, który najechał na jego wioskę. Jaskiniowiec musi tę wioskę uratować, używając technologii kosmity- w tym jetpacka.

Jakie nadzieje są związane z debiutem “Jet Kave Adventure” na PlayStation 4 i 5?

Krzysztof Król zaznacza, że ta gra ma już kilka lat, dlatego 7Levels nie liczy na spektakularny debiut, gdyż jest to nierealne. Celem tej produkcji jest przetarcie szlaków wydawniczych na nowych platformach, aby wejście na nie z nowymi tytułami było już znacznie szybsze, prostsze i pewniejsze.

Jakie są plany wydawnicze 7Levels?

7Levels prowadzi obecnie dwie ścieżki wydawnicze. Pierwsza z nich to ścieżka typowo wydawnicza, w której spółka oferuje gry zewnętrznych deweloperów pod własną marką. Spółka portuje i wydaje te produkcje na Nintendo Switch. W najbliższym czasie 7Levels wyda kilka kolejnych tytułów w ten sposób.

Druga ścieżka dotyczy autorskich projektów 7Levels. Obecnie studio pracuje nad dwiema grami. Jedną z nich jest największy do tej pory projekt spółki, oparty o markę “MonsterVerse”, czyli świat King Konga i Godzilli. Produkcja ta ma ukazać się jeszcze w tym roku.

Drugą jest zaś gra family friendly o roboczym tytule “Fluffy Mountains”. Jest to historia uroczej alpaki, która chce zostać mistrzem snowboardu, curlingu i innych zimowych dyscyplin sportowych. Dążąc do osiągnięcia swojego celu, alpaka przeżywa różne przygody. Będzie to produkcja łącząca gatunki RPG, gry sportowej i gry przygodowej.

Na jakim etapie są obecnie prace nad “Fluffy Mountains”?

W tej chwili gra jest na etapie zaawansowanego prototypu, posiadającego już mnóstwo mechanik, dużą część grafiki i zaprojektowanego gameplayu. 7Levels posiada już również demo, które prezentowane jest potencjalnym wydawcom.

7Levels wkracza na rynek VR z grą “Warplanes”

7Levels postanowiło spróbować swoich sił w nowej technologii, jako że rynek VR jest bardzo rozwojowy. Spółka postanowiła zatem wydać grę z serii “Warplanes”, którą już wcześniej wypuściła na Nintendo Switch, na platformę PlayStation VR2.

Dzięki temu studio będzie mogło dobrze się rozeznać w tej technologii i reagować na to, jak tę grę odbierze rynek VR. Port tej gry na PlayStation VR2 jest już w zaawansowanej fazie produkcji, tytuł ten ma zatem pojawić się na rynku już w ciągu najbliższych miesięcy.

Czy VR dużo zmienia w kwestii pracy nad tytułem?

Okazuje się, że silnik pozostaje ten sam, sam proces produkcyjny również jest bardzo podobny. Jedyną nowością są same gogle VR i pewne kwestie technologiczne. Na szczęście zaprzyjaźnione studia gamingowe udzieliły rad 7Levels na temat produkcji gier na rynek VR.

Jak przebiegają prace nad trzema tytułami z serii “Warplanes”?

7Levels będzie wydawać gry z serii “Warplanes” na VR w nieco innej kolejności niż miało to miejsce na platformie Switch.

Na pierwszy ogień idzie gra z serii “Warplanes” osadzona w okresie I wojny światowej. Następnie wydana będzie produkcja rozgrywająca się na Pacyfiku w czasie II wojny światowej, a na końcu wydana będzie odsłona współczesnych walk w przestworzach.

Jak będzie rozwijała się branża VR?

Zdaniem Krzysztofa Króla “VR to przyszłość”. Wiceprezes 7Levels zaznacza, że w tej chwili technologia ta jest dosyć droga, a niektóre urządzenia nadal wymagają okablowania.

W ciągu najbliższych lat będzie się to jednak zmieniać, technologia VR będzie coraz tańsza i szerzej dostępna, przez co producenci gier będą tworzyć coraz więcej tytułów na platformy tego typu. W tej chwili VR stanowi zaś sporą szansę dla niewielkich spółek, gdyż konkurencja wciąż jest niewielka.

Czy VR sprawi, że przez kilka lat przestaniemy grać w tradycyjne gry, wyświetlane na monitorach i ekranach telewizorów?

Krzysztof Król twierdzi, że “jeszcze przez najbliższych kilka lat VR na pewno nie zastąpi tradycyjnego gamingu”. Natomiast, według wiceprezesa 7Levels, już za 10 lat granica między VR a tradycyjnym gamingiem może zacząć się zacierać. To jednak odległa przyszłość.

Czy już niebawem każdy tytuł będzie wydawany również na VR?

Krzysztof Król uważa, że “absolutnie do tego nie dojdzie, ponieważ są typy i rodzaje gier, które zupełnie nie nadają się na VR. Robienie ich na VR nie ma więc najmniejszego sensu”.

Do takich produkcji zaliczają się choćby gry logiczne czy platformówki. Co więcej, odrębny temat cały czas stanowią gry mobilne oraz produkcje na konsole Nintendo Switch – najbliższa przyszłość tych rynków z całą pewnością nie będzie związana z VR.

Rynek gier VR, według wiceprezesa 7Levels, będzie się natomiast rozwijać w kierunku gier z gatunku FPP.

Jak obecnie wygląda rynek gier wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość?

Krzysztof Król jest zdania, że technologia rozszerzonej rzeczywistości idzie w kierunku telewizorów 3D, które – jak doskonale wiadomo – nie osiągnęły zakładanego sukcesu. Obecnie sektor gier oferujących rozszerzoną rzeczywistość stanowi swego rodzaju ciekawostkę na rynku gamingowym.

Z drugiej strony, zdaniem wiceprezesa 7Levels, technologia rozszerzonej rzeczywistości ma ogromny potencjał – o ile tylko sprzęt do niej wykorzystywany będzie mobilny, a jej wykorzystywanie będzie przebiegać w naturalny sposób.

Zobacz więcej

Polecamy

Prawdziwa biblia dla inwestora - Biznes Nieoczywisty

Najlepsza książka o inwestowaniu: „Spacer po Wall Street”

0
W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Biznes Nieoczywisty” Jakub Zadrożny - partner w SPECTATOR communications advisors rozmawia z Cezarym Chybowskim -...
Telewizja Biznesowa PlayWay

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWay S.A. gościem Telewizji Biznesowej w programie Gaming na Giełdzie

0
W ósmym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu "Gaming na giełdzie" Tymoteusz Nowak - redaktor naczelny Telewizji Biznesowej i Paweł Sugalski - Fund...
Debata "Bessa w branży gamingowej: przyczyny, skutki, perspektywy"

Debata: Bessa w branży gamingowej – Babieno, Gamracy, Jaśkiewicz, Sugalski

0
W ramach Dnia Inwestora Indywidualnego, który odbył się podczas konferencji Invest Cuffs 2024 odbyła się debata ekspercka pod tytułem: “Bessa w branży gamingowej: przyczyny,...