W poszukiwaniu stabilnych spółek na rynku byka: Apple oraz Tesla

Krzysztof Kamiński, redaktor Telewizji Biznesowej porozmawiał z Piotrem Majką – Dyrektorem Sprzedaży na Europę Środkowo Wschodnią giełdy WhiteBit, o hossie sztucznej inteligencji, rynku kryptowalut i amerykańskiej giełdzie. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Kiedy koniec korekty na BTC?

Zdaniem Piotra Majki koniec korekty na rynku Bitcoina jeszcze nie nadszedł. Po tak potężnych wzrostach powinna nas czekać większa korekta, do okolic 50-55 tysięcy dolarów. Obecny kurs, według eksperta, jest zbyt ryzykowny, do zwiększania swojej pozycji długiej na BTC.

Czy warto kupić BTC po 50 000 USD, jeśli będzie taka okazja?

Absolutnie tak. Spadek ceny Bitcoina do 50 tysięcy dolarów byłby naprawdę dobrym poziomem do zakupów.

Czy NVIDIA ciągnie obecnie indeks S&P 500?

Piotr Majka twierdzi, że hossa na amerykańskim rynku akcji nadal jest bardzo mocna, ponieważ inwestorzy i spekulanci kupujący akcje spółki NVIDIA utrzymują wzrosty na indeksie S&P 500.

Ten trend wzrostowy dotyczy jednak tylko indeksów zawierających spółki technologiczne. Nie zmienia to faktu, że na korektę na amerykańskim rynku będzie trzeba dłużej poczekać, najpierw indeksy będą bowiem konsolidować się w okolicach szczytów.

Analiza fundamentalna spółek Apple i Tesla

W ocenie Piotra Majki, takie spółki, jak Apple czy Tesla mogą obecnie dawać bardzo atrakcyjną ekspozycję na wzrosty, gdyż bardzo mocno spadły one od szczytów.

Warto zauważyć, że Apple to spółka z ugruntowaną pozycją, więc nawet jeśli nie będzie w najbliższym czasie wyróżniać się nowinkami technologicznymi, to i tak – według Piotra Majki – będzie jeszcze bardzo dobrze funkcjonowała przez długi czas.

Piotr Majka jest przy tym zdania, że ostatnie spadki akcji firmy Apple były spowodowane problemami związanymi z działaniami struktur antymonopolowych w Stanach Zjednoczonych i porzuceniem planu stworzenia samochodu elektrycznego.

Z kolei Tesla w ostatnim czasie zainwestowała potężne pieniądze we własną sztuczną inteligencję. W efekcie, w ocenie Piotra Majki, już za kilka lat o Tesli nie będziemy myśleć jako o producencie samochodów, lecz jako o podmiocie osadzonym w AI.

Czy sztuczna inteligencja Tesli jest konkurencyjna?

Piotr Majka twierdzi, że zastosowanie sztucznej inteligencji jest tak szerokie, że największe światowe firmy skutecznie odnajdą się w tym świecie i stworzą własne konkurencyjne rozwiązania.

Warto zwrócić uwagę, że interfejs w samochodach Tesli jest wyjątkowo intuicyjny. W ocenie Piotra Majki, w przypadku narzędzia AI tej firmy powinno być podobnie.

Czy przyszłość AI wiąże się z połączeniem z technologią blockchain?

Informacje analizowane przez sztuczną inteligencję muszą być w jakiś sposób przekazywane. Do tego zaś idealnie nadaje się sieć blockchain.

Dlaczego cena złota i srebra ciągle rośnie?

Zdaniem Piotra Majki ceny złota i srebra cały czas rosną, ponieważ czołowe światowe spółki kupują dziś zapasy surowców na przyszłość.

Czy bańka AI pęknie?

Piotr Majka uważa, że taki scenariusz absolutnie nie będzie miał miejsca. Pojawić się może jedynie korekta, przez którą słabe projekty i liczne startupy poniosą klęskę, lecz największe projekty nie będą miały najmniejszych problemów, by nadal się prężnie rozwijać.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...