Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach. Na czym polega biznes WP? Przekonamy się poniżej:

Jaka jest dzisiaj Wirtualna Polska?

Jacek Świderski wyjaśnił, że Wirtualna Polska Holding dziś opiera się na dwóch liniach biznesowych. Pierwsza z nich to linia mediowa, która czerpie przychody z reklamy i subskrypcji. Drugą linią biznesową jest zaś turystyka – czyli e-commerce korzystający z tego, że proces zakupowy w branży turystycznej się digitalizuje.

Wirtualna Polska Holding posiada ponadto mniejsze biznesy z obszaru e-commerce, które są istotne dla przyszłości grupy kapitałowej, lecz dziś generują one mniej niż 10% przychodu WP Holding, dlatego w swoich relacjach inwestorskich spółka obecnie nie koncentruje się na ich prezentowaniu.

Nie zmienia to jednak faktu, że wśród tych biznesów należących do WP Holding możemy znaleźć lidera wydawania pozwoleń na budowę w Polsce oraz lidera sprzedaży nowych aut przez Internet.

Jak WP Holding chce się rozwijać w kolejnych latach?

Jacek Świderski oświadczył, że “Wirtualna Polska Holding widzi bardzo dużą synergię pomiędzy działalnością e-commerce’ową i reklamową. Dziś bowiem WP Holding jest liderem technologicznym w wymiarze reklamowym na tle innych lokalnych graczy właśnie dlatego, że czerpie wiedzę na temat reklamy ze swoich serwisów e-commerce”.

Jednocześnie Wirtualna Polska Holding, dzięki swojej wiedzy w obszarze marketingu, jest mistrzem w pozyskiwaniu użytkowników generujących ruch i dokonujących zakupów w e-commerce’owej działalności turystycznej grupy. W efekcie, działalność ta jest bardziej efektywna i jednoznacznie wygrywa na rynku z konkurencyjnymi turystycznymi serwisami e-commerce.

Prezes WP Holding wytłumaczył zatem, że między tymi działalnościami mamy do czynienia z istotnym sprzężeniem zwrotnym – to właśnie ta unikalna cecha poprawia efektywność dla wszystkich reklamodawców i wyróżnia tę grupę na rynku.

Konkurenci nie są w stanie dorównać WP Holding w tym aspekcie, ponieważ wymiana danych w przypadku spółek, które nie wchodzą w skład jednej grupy kapitałowej, jest niemożliwa, prawo na to nie pozwala.

Zobacz więcej

Polecamy

Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Debata - inwestor indywidualny się nie liczy. Serio?

Debata: Inwestor indywidualny się nie liczy?

0
W ramach Dnia Inwestora Indywidualnego, który odbył się podczas konferencji Invest Cuffs 2024 odbyła się debata ekspercka pod tytułem: “Inwestor indywidualny się nie liczy....
Ambra Robert Ogór

Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA S.A. na antenie Telewizji Biznesowej

0
Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA w najnowszej rozmowie z Tymoteuszem Nowakiem, redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej omawia sytuację na rynku alkoholi. Oto, czego się dowiedzieliśmy. https://youtu.be/OLfBMDhOwSc?si=4ATi1RYqRTVx-jSN Jakie...