Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach. Na czym polega biznes WP? Przekonamy się poniżej:

Jaka jest dzisiaj Wirtualna Polska?

Jacek Świderski wyjaśnił, że Wirtualna Polska Holding dziś opiera się na dwóch liniach biznesowych. Pierwsza z nich to linia mediowa, która czerpie przychody z reklamy i subskrypcji. Drugą linią biznesową jest zaś turystyka – czyli e-commerce korzystający z tego, że proces zakupowy w branży turystycznej się digitalizuje.

Wirtualna Polska Holding posiada ponadto mniejsze biznesy z obszaru e-commerce, które są istotne dla przyszłości grupy kapitałowej, lecz dziś generują one mniej niż 10% przychodu WP Holding, dlatego w swoich relacjach inwestorskich spółka obecnie nie koncentruje się na ich prezentowaniu.

Nie zmienia to jednak faktu, że wśród tych biznesów należących do WP Holding możemy znaleźć lidera wydawania pozwoleń na budowę w Polsce oraz lidera sprzedaży nowych aut przez Internet.

Jak WP Holding chce się rozwijać w kolejnych latach?

Jacek Świderski oświadczył, że “Wirtualna Polska Holding widzi bardzo dużą synergię pomiędzy działalnością e-commerce’ową i reklamową. Dziś bowiem WP Holding jest liderem technologicznym w wymiarze reklamowym na tle innych lokalnych graczy właśnie dlatego, że czerpie wiedzę na temat reklamy ze swoich serwisów e-commerce”.

Jednocześnie Wirtualna Polska Holding, dzięki swojej wiedzy w obszarze marketingu, jest mistrzem w pozyskiwaniu użytkowników generujących ruch i dokonujących zakupów w e-commerce’owej działalności turystycznej grupy. W efekcie, działalność ta jest bardziej efektywna i jednoznacznie wygrywa na rynku z konkurencyjnymi turystycznymi serwisami e-commerce.

Prezes WP Holding wytłumaczył zatem, że między tymi działalnościami mamy do czynienia z istotnym sprzężeniem zwrotnym – to właśnie ta unikalna cecha poprawia efektywność dla wszystkich reklamodawców i wyróżnia tę grupę na rynku.

Konkurenci nie są w stanie dorównać WP Holding w tym aspekcie, ponieważ wymiana danych w przypadku spółek, które nie wchodzą w skład jednej grupy kapitałowej, jest niemożliwa, prawo na to nie pozwala.

Zobacz więcej

Polecamy

Te spółki warto mieć w portfelu! Benefity dla akcjonariuszy - Marcin Tuszkiewicz

Zyskaj więcej dzięki akcjom tych spółek – benefity dla akcjonariuszy!

0
Na giełdzie można zarabiać na trzy sposoby - za pomocą zmiany ceny spółki, dzięki dywidendom oraz za pomocą benefitów dla akcjonariuszy! Ta trzecia forma...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Telewizja Biznesowa Logo
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.