W najnowszym wywiadzie przeprowadzonym przez redaktora Telewizji Biznesowej, Marka Klapę, Marta Płowiec, Prezeska Fundacji im. Lesława A. Pagi, opowiada o 20. edycji Akademii Liderów Rynku Kapitałowego – prestiżowym programie dla przyszłych liderów finansów. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Czym zajmuje się Fundacja im. Lesława A. Pagi?
Marta Płowiec wyjaśniła, że “Fundacja im. Lesława A. Pagi już od niemal 22 lat, kiedy to została założona przez córkę i małżonkę Lesława Pagi, Ewę i Paulinę, łączy świat akademii ze światem biznesu. Obecnie skupia się ona na łączeniu pokoleń liderów jutra”.
Fundacja im. Lesława A. Pagi wierzy, że jest prawdziwym hubem młodych talentów i może te talenty wesprzeć merytorycznie i połączyć je z osobami bardziej doświadczonymi.
Jak Akademia Liderów Rynku Kapitałowego wydobywa potencjał tkwiący w łączeniu pokoleń liderów?
Marta Płowiec wskazała, że Fundacja im. Lesława A. Pagi co roku poszukuje 30 studentów i absolwentów do Akademii Liderów Rynku Kapitałowego. Następnie, w lipcu wybrane osoby spotykają się z liderami biznesu i spędzają z nimi dwa tygodnie na szkole letniej w hotelu pod Warszawą, odbywając warsztaty, case study i leadership meetings.
Co istotne, młodzi uczestnicy Akademii Liderów Rynku Kapitałowego zadają tym liderom biznesu bardzo trudne, nieoczywiste pytania. W praktyce, dochodzi tutaj do wzajemnej wymiany wiedzy.
Kto może wziąć udział w 20. edycji Akademii Liderów Rynku Kapitałowego?
Marta Płowiec poinformowała, że zgłoszenia do 20. edycji Akademii Liderów Rynku Kapitałowego przyjmowane są do 9 marca. Co ważne, w rekrutacji wziąć udział mogą tylko osoby, które w dniu wypełniania formularza nie przekroczyły 27. roku życia.
Warto dodać, że w formularzu zgłoszeniowym sprawdzany jest nie tylko wiek, miejsce zamieszkania, wyniki w nauce i ukończona uczelnia, ale również wiedza merytoryczna. Znajdziemy w nim zatem pytania otwarte i krótki list motywacyjny.
Co więcej, Akademia Liderów Rynku Kapitałowego przeznaczona jest dla młodych talentów, liderów jutra – warto być zatem osobą proaktywną społecznie, z udokumentowanym doświadczeniem, interesującą się światem finansów i doskonale rozumiejącą zmiany koniunkturalne zachodzące na rynku.
Należy również mieć świadomość, że Fundacja im. Lesława A. Pagi w ramach Akademii Liderów Rynku Kapitałowego poszukuje osób mających potencjał do bycia liderem. Osoby te dużą wagę muszą przywiązywać do wartości, wysoko cenić etykę biznesową, zawodową i osobistą.
Co stanowi największą wartość uczestnictwa w Akademii Liderów Rynku Kapitałowego?
Marta Płowiec wytłumaczyła, że uczestnicy Akademii Liderów Rynku Kapitałowego poznają absolwentów z dużym doświadczeniem zawodowym, którzy już od lat zarządzają czołowymi publicznymi i prywatnymi instytucjami w tym kraju, a także mają swoje biznesy.
Ponadto, uczestnicy Akademii Liderów Rynku Kapitałowego trafiają na całe życie do unikalnej społeczności ponad 5000 absolwentów. W praktyce, uzyskują oni kontakt do tak wartościowego hubu talentów, co jest absolutnie bezcenne.
Jak Akademia Liderów Rynku Kapitałowego uczy przyszłych menedżerów pokory?
Marta Płowiec oznajmiła, iż “absolwenci Akademii Liderów Rynku Kapitałowego pokazują uczestnikom, że to by być tam, gdzie teraz są wymagało od nich poświęcenia czasu na zdobycie odpowiedniego doświadczenia i poniesienia porażek na drodze swojej kariery”.
Lider musi być zatem gotów do poświęceń i pamiętać, że wokół niego są inni ludzie, którzy powinni być dla niego najważniejsi.
Jak Fundacja im. Lesława A. Pagi buduje społeczność liderów?
Marta Płowiec zwróciła uwagę, że “uczestnicy Akademii Liderów Rynku Kapitałowego zostają znajomymi na lata, nawiązują nie tylko relacje biznesowe, ale również osobiste. Jest to zatem absolutnie unikatowa społeczność”.
Czy podejście do Akademii Liderów Rynku Kapitałowego zmieniło się na przestrzeni 20 lat?
Marta Płowiec oświadczyła, że “plan sporządzony 20 lat temu nadal się doskonale sprawdza, dlatego w swoją trzecią dekadę Akademia Liderów Rynku Kapitałowego także będzie trzymać się klasycznej wersji – czyli formy dwutygodniowej szkoły letniej oraz nauczania kompetencji merytorycznych i dzielenia się aktualną wiedzą przez liderów rynku”.