W najnowszym wywiadzie przeprowadzonym przez redaktora Telewizji Biznesowej, Marcina Podlackiego, Tobiasz Wybraniec, Prezes Zarządu Digitree Group, omawia zagadnienia związane ze strategią spółki na lata 2025-2027. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Tobiasz Wybraniec o bieżącej działalności Digitree Group
Tobiasz Wybraniec poinformował, że “Digitree Group jest grupą sześciu spółek marketingowych i technologicznych, w których zatrudnionych jest ponad 200 specjalistów w zakresie marketingu”.
Firma ta jest w stanie zadbać o kreację, jej realizację, a także budowę sklepu internetowego, na którym pojawi się kaloryczny ruch i będzie on dobrze konwertował. W ten sposób spółka może skutecznie zadbać o cele biznesowe klienta. Podmiot ten dba zatem o marketing, branding i sprzedaż firm działających w Internecie.
Znaczenie marketingu w sukcesie produktu na współczesnym rynku okiem prezesa Digitree Group
Tobiasz Wybraniec podkreślił, że dziś marketing jest kluczowy, stanowi on przynajmniej 50% sukcesu danej firmy. Na rynku mieliśmy bowiem już bardzo wiele jakościowych, budowanych z pasją podmiotów, które nie stawiały na marketing i poniosły klęskę na rynku.
Dobry produkt bez marketingu po prostu się nie obroni, a dobry marketing, nawet bez dobrego produktu, jest w stanie zbudować sukces na rynku.
Tobiasz Wybraniec o zakresie usług marketingowych oferowanych przez Digitree Group
Tobiasz Wybraniec oznajmił, że “dziś Digitree Group z jednej strony jest w stanie zbudować różnego rodzaju platformy e-commerce, a z drugiej – jest w stanie zadbać o to, aby na ten sklep internetowy doprowadzić duże wolumeny ruchu za pomocą odpowiednich kampanii marketingowych”.
Rola influencerów w strategii Digitree Group z perspektywy prezesa spółki
Tobiasz Wybraniec ujawnił, że Digitree Group ma już na swoim koncie historie dużych sukcesów w kampaniach z influencerami. Współpraca ta opierała się na rekomendowaniu influencerów klientom i kupowaniu ich usług z rynku. Teraz zaś spółka myśli o akwizycjach oraz rekrutacji rynkowej, aby stworzyć własny system influencer marketingu.
Tobiasz Wybraniec o powodach opracowania nowej strategii rozwoju na lata 2025-2027
Tobiasz Wybraniec poinformował, że we wrześniu zeszłego roku grupa znakomitych przedsiębiorców odkupiła od fundusze inwestycyjnego znaczącą część akcji Digitree Group. Osoby te zaraziły Tomasza Wybrańca ambicją budowy czegoś wielokrotnie większego, niż obecne Digitree Group.
Teraz prezes spółki wierzy, że obecne fundamenty stanowią dla Digitree Group trampolinę do tego, aby grać w zupełnie innej lidze, a z tak znakomitymi przedsiębiorcami na pokładzie realizacja ambitnych celów jest możliwa.
Ponadto, należy zwrócić uwagę, że obecnie dokonuje się kolosalna zmiana na rynku. Digitree Group ją widzi, spółka jest na nią otwarta i zamierza pójść z tym trendem.
Kondycja rynku reklamy internetowej z perspektywy prezesa Digitree Group
Tobiasz Wybraniec zaznaczył, że “rynek pozycjonowania i tradycyjnego SEO dynamicznie się kurczy. Natomiast ogólny rynek reklamy w Polsce w ubiegłym roku rozwinął się aż o 20%, czyli kilkakrotnie szybciej, niż cała nasza gospodarka. Co więcej, rynek ten w Polsce rozwija się szybciej niż na Zachodzie, gdyż ambitnie go goni”.
Zdaniem prezesa Digitree Group, trend ten przez najbliższe pięć lat jeszcze się nie zmieni. Warto dodać, że według prognoz średni roczny wzrost rynku reklamy w tej dekadzie ma wynieść około 15%. Tempo jego rozwoju parokrotnie bije zatem rynek regularny.
Czy spółka planuje ekspansję zagraniczną?
Tobiasz Wybraniec oświadczył, że “Digitree Group na tym etapie nie wyklucza ekspansji zagranicznej, ponieważ byłby to naturalny scenariusz, który pozwoliłby się spółce rozwijać we właściwym kierunku”.
Tobiasz Wybraniec o realnym terminie wdrożenia strategii Digitree Group
Tobiasz Wybraniec wyjawił, że “strategia została opublikowana niecały miesiąc temu, lecz spółka zaczęła nad nią pracować od pierwszego dnia, kiedy pojawiła się w organizacji, nie nazywając jeszcze tych działań strategią”.
Prezes Digitree Group wierzy przy tym, że 2025 rok będzie dla spółki rokiem bardzo dużej zmiany i już najbliższe kwartały pokażą kierunek, w którym Digitree Group idzie zgodnie z nową strategią.
Poziom konkurencji na rynku okiem prezesa Digitree Group
Tobiasz Wybraniec zwrócił uwagę, iż “w marketingu nigdy nie było dużych barier wejścia, co sprawiało, że rynek był bardzo rozproszony, konkurencja była duża, a małe podmioty miały niskie koszty i mogły sięgać po klienta, który był zdecydowany na niską cenę kosztem jakości”.
Digitree Group chciałoby zaś iść drugą drogą. Spółka zauważa, że pomiędzy małymi agencjami i dużymi domami sieciowymi jest bardzo duży kawałek tortu, po który można sięgnąć. Co więcej, w tym obszarze odpowiedzialność za cele i wyniki klienta jest priorytetem.
Digitree Group chce zatem budować z klientami długoterminowe relacje, oparte o szczerość i otwartość – o tym mówi nowa strategia spółki.
Tomasz Wybraniec o szczegółach strategii Digitree Group na lata 2025-2027
Tobiasz Wybraniec wskazał, że “transformacja Digitree Group dokonuje się na kilku przestrzeniach. Z jednej strony, mowa tu o odbywającej się w sposób ciągły optymalizacji procesów”.
Z drugiej strony, Digitree Group wykształca tu kompetencje, z którymi wychodzi do rynku, co przekłada się na oferowanie zupełnie nowego produktu. Co więcej spółce regularnie udaje się sprzedawać tę nową optymalizacją oraz automatyzację i otrzymuje ona za to bardzo dobry feedback.
Z kolei zawarty w strategii 2025-2027, w ramach restrukturyzacji wewnętrznej, przegląd nierentownych projektów, oprócz rozstania się z częścią zespołu, bezpośrednio wpłynął na procesy – teraz Digitree Group może działać bardziej zwinnie, dynamicznie i efektywnie.
Największe nadzieje Digitree Group pokłada jednak w ujednoliceniu działań sprzedażowych, marketingowych i tych z obszaru back office. W szczególności należy tutaj wyróżnić sprzedaż grupową.
Do tej pory nie działa się ona bowiem w sposób ustrukturyzowany, nie było odpowiedniego przepływu informacji, teraz Digitree Group zamierza wpłynąć na ten proces. Ponadto, turbodoładowaniem organizacji, zgodnie z nową strategią, powinny być akwizycje.
Wykorzystanie AI z perspektywy prezesa Digitree Group
Tobiasz Wybraniec ocenił, że “podmioty, które nie będą otwarte na sztuczną inteligencję na przestrzeni 2-3 lat znikną z rynku. Jest krytycznie ważne, aby na każdym możliwym polu wykorzystywać AI – mowa tu zarówno o optymalizacji procesów, jak i usprawnianiu pracy oraz pisaniu automatów w departamentach technologicznych”.
Digitree Group posiada specjalistów od sztucznej inteligencji, teraz spółka strukturyzuje ich pracę, wewnętrznie się optymalizując.
Tomasz Wybraniec o celach finansowych Digitree Group do 2027 r.
Tobiasz Wybraniec poinformował, że zgodnie z ogłoszoną strategią, Digitree Group w 2027 roku planuje osiągnąć przychody na poziomie 150 milionów złotych. To ambitny cel, lecz prezes spółki jest przekonany, że uda się taki wynik osiągnąć.
Ponadto, Digitree Group myśli o rentowności EBITDA na poziomie 7% skonsolidowanych przychodów w 2027 roku. Pomóc w tym mają akwizycje.
Dylemat: reinwestowanie zysków czy wypłata dywidendy?
Tobiasz Wybraniec stwierdził, iż “aby spółka mogła myślec o zadowalającej dla inwestorów dywidendzie, w pierwszej kolejności Digitree Group musi się pochylić nad inwestowaniem, dlatego w najbliższych kwartałach wszelkie wypracowywane zyski będą przekierowywane na inwestycje wewnętrzne”.





