XTPL podbija rynek chiński

Dr Filip Granek, Prezes Zarządu XTPL SA w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia podpisanie kontraktu z nowym chińskim partnerem. Jak dziś wygląda realizacja strategii XTPL na lata 2023-26? Przekonamy się poniżej:

Filip Granek o nowym partnerze XTPL

Dr Filip Granek oświadczył, że “zarząd XTPL bardzo cieszy się, że chiński partner spółki – duży producent maszyn przemysłowych, podjął decyzję o przejściu do kolejnego etapu w długim, skomplikowanym procesie nakierowanym na przemysłowe wdrożenie technologii XTPL w nowoczesnych wyświetlaczach”.

Prezes XTPL wyjaśnił, że kontrakt ten stanowi bardzo istotny sygnał od partnera spółka w Chinach, który po pięciomiesięcznym procesie zaawansowanej ewaluacji technologii XTPL podjął decyzję o rozpoczęciu budowy dużej przemysłowej maszyny, w której zintegrowany będzie komponent w postaci głowicy drukującej dostarczony przez XTPL na bazie autorskiej technologii spółki.

Dr Filip Granek oznajmił, że “Chiny są istotnym rynkiem, który bardzo silnie rozwija się, jeżeli chodzi o branżę nowoczesnych wyświetlaczy. Rynek chiński dynamicznie rośnie zarówno, jeśli chodzi o wielkość, jak i innowacyjność”.

W efekcie, zdaniem prezesa XTPL “projekt, który ma zakończyć się wdrożeniem technologii spółki u partnera w Chinach, przełoży się na istotne wolumeny zamówień na rosnącą ilość modułów do wdrożeń przemysłowych od XTPL, co poskutkuje wzrostem sprzedaży spółki”.

Wyniki I kwartału 2024 roku z perspektywy Filipa Granka

Dr Filip Granek podkreślił, że w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż komercyjna produktów i usług XTPL sięgnęła 2,8 miliona złotych. To sprzedaż związana z realizacją zamówień, które wpłynęły jeszcze w ubiegłym roku. Chodzi tu głównie o dostarczenie czterech urządzeń Delta Printing System.

Prezes XTPL dodał przy tym, iż “cieszy się, że spółka zaczęła rok z historycznie najsilniejszym backlogiem zamówień jeszcze z poprzedniego roku, który już w pierwszym kwartale został obsłużony”.

Co istotne, sprzedaż XTPL już nie jest oparta o jednorazowe wydarzenia historyczne. Spółka prowadzi już stabilny biznes, jeśli chodzi o generowanie nowych zamówień na urządzenia i usługi od klientów międzynarodowych.

Dr Filip Granek zwrócił też uwagę na koszty działalności XTPL. Spółka nie jest jeszcze rentowna, lecz jej pozycja gotówkowa przekracza nadal 20 milionów złotych, co przy jej skali działalności oznacza duży poziom stabilności i zabezpieczenia na kolejne lata.

Prezes XTPL o wdrożeniach przemysłowych

Dr Filip Granek oświadczył, że “obszar wdrożeń przemysłowych jest najważniejszy długofalowo dla XTPL. Spółka realizowała do tej pory wzrosty sprzedaży oparte głównie o urządzenia Delta Printing System do badań i rozwoju”.

Prezes XTPL wskazał, że “teraz, aby firma mogła rosnąć rosnąć dynamicznie i realizować marzenie o budowaniu polskiego czempiona nowych technologii, XTPL musi ze swoją technologią wchodzić do przemysłu – gdyż zapewnia on dużo większą skalę biznesu”.

Dr Filip Granek ocenił, że “pierwsze wdrożenie przemysłowe to będzie prawdziwy game changer. Dlatego XTPL intensywnie nad nim pracuje i realizuje obecnie cztery projekty przemysłowe, które są już na zaawansowanym etapie i dzieją się w czterech różnych geografiach: w Chinach, w Korei, na Tajwanie i w Stanach Zjednoczonych”.

Filip Granek o otwarciu centrum w Bostonie

Dr Filip Granek oznajmił, że “XTPL widzi potrzebę bycia bliżej klientów w odległych geografiach. Pierwszym rynkiem, na którym spółka zdecydowała się otworzyć własną placówkę, są Stany Zjednoczone. XTPL na jej lokalizację wybrało Boston”.

Prezes XTPL zapowiedział, że w Bostonie spółka ma demonstrować swoją technologię, sprzedawać swoje urządzenia w Ameryce i wspierać klientów w obsłudze technologii XTPL.

Komórka sprzedażowo-demonstracyjna z perspektywy prezesa XTPL

Dr Filip Granek wytłumaczył, że “omawiana komórka sprzedażowo-demonstracyjna przypomina laboratorium badawcze, w którym stoją urządzenia XTPL”.

Do takiego laboratorium mogą przyjechać klienci ze swoim projektem nowoczesnego produktu, nad którym pracują i wykonać pewne prace na urządzeniu od XTPL ze wsparciem zespołu spółki. W ten sposób klienci mogą się upewnić, że technologia ta działa w rzeczywistości i podjąć decyzję o zakupie urządzenia.

Realizacja strategii 2023-2026 okiem dr Filipa Granka

Dr Filip Granek zaznaczył, że “XTPL w zeszłym roku po raz pierwszy przyjęło oficjalną strategię agresywnego wzrostu sprzedaży. Główne przesłanie tej strategii to skokowe przeskalowanie sprzedaży komercyjnej z 10 milionów złotych do 100 milionów złotych w 2026 roku i całkowita transformacja organizacji”.

Prezes XTPL wyjaśnił, iż “aby zrealizować ten bardzo ambitny cel przeskalowania sprzedaży spółka musiała rozbudować swój zespół. Rok temu liczył on nieco ponad 40 osób, a dziś już 92. Nowe osoby wzmacniają firmę praktycznie w każdym obszarze”.

Dr Filip Granek podkreślił również, że XTPL zwiększyło aktywność sprzedażowo-marketingową i pozyskuje nowych dystrybutorów. Ponadto, spółka wzmocniła procesy produkcyjne, dzięki czemu jest ona w stanie wyprodukować i wysłać większą ilość produktów w krótszym czasie.

Przed spółką nadal pozostaje natomiast pierwsze docelowe wdrożenie przemysłowe. Prezes XTPL spodziewa się, że dojdzie do niego znacznie szybciej niż przed końcem 2026 roku i na pewno doprowadzi ono do skokowego wzrostu sprzedaży komercyjnej spółki. Strategia jest więc realizowana zgodnie z założeniami.

Zobacz więcej

Polecamy

Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Sprzedaż mieszkania z zameldowaną osobą

Masz zameldowanego lokatora na nieruchomości, którą chcesz sprzedać? Uważaj!

0
W nowym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Kawa z Agentem” Amanda Postolska - założycielka i CEO RS Estate, wyjaśnia jak sprzedać mieszkanie,...