XTB zapowiada ekspansję – Omar Arnaout, Prezes Zarządu

Omar Arnaout, Prezes Zarządu XTB SA, opowiada o wymagającym 2024 roku, a także rozwoju spółki i sprawdzającej się strategii działania. Dlaczego spółka nie boi się zwiększać nakładów na marketing? Przekonamy się poniżej:

Czy 2024 rok był dla inwestorów wymagający i naznaczony kryzysem?

Omar Arnaout oznajmił, że “z perspektywy XTB nie ma to dużego znaczenia, ponieważ broker ten oferuje olbrzymią liczbę instrumentów finansowych. Ponadto, zmienność w niepewnych czasach na instrumentach CFD jest ogromna”.

Mimo wszystko XTB trzyma kciuki, żeby giełdy rosły i sytuacja gospodarcza była jak najlepsza, ponieważ 80% transakcji klientów brokera zawierane jest na akcjach, funduszach ETF i planach inwestycyjnych.

Czy strategia działania XTB ulegnie zmianie?

Omar Arnaout zaznaczył, że “XTB absolutnie nie chce zmieniać strategii. Spółka nadal chce dostarczać najlepszą możliwą technologię klientom – zarówno tym inwestującym aktywnie, jak i pasywnie”.

XTB nadal zamierza zatem rozwijać technologię oraz swoje produkty i platformę transakcyjną. W tym roku spółka zdołała wprowadzić dużo lepszą wersję planów inwestycyjnych, kartę multiwalutową oraz IKE. Na przyszły rok XTB również ma bardzo ambitne plany produktowe, prawdopodobnie ujawni je w styczniu.

Dlaczego XTB postawiło na Zlatana Ibrahimovicia?

Omar Arnaout oświadczył, że “XTB postawiło na Zlatana Ibrahimovicia, ponieważ jest on legendą futbolu i bardzo rozpoznawalną osobą. Jego wybór był zatem oczywisty. Co ciekawe, spółka chciała nawiązać współpracę ze Zlatanem już kilka lat temu, ale wtedy on odrzucił propozycję, ponieważ był skupiony w pełni na piłce nożnej”.

Omar Arnaout ujawnił przy tym, iż Zlatan Ibrahimović docenił to, że XTB nadal postanowiło o niego walczyć. Co ciekawe, działania marketingowe XTB są skuteczniejsze od działań konkurencji, choć spółka ponosi mniejsze nakłady finansowe na ten cel.

Ponadto, Omar Arnaout oczekuje, że w następnym roku tempo przyrostu liczby klientów XTB jeszcze przyspieszy, ponieważ spółka zacznie przeznaczać więcej środków na działania marketingowe.

O które rynki i kraje walczy dziś XTB?

Omar Arnaout zwrócił uwagę, że “priorytetem XTB nadal pozostaje Europa. Na takich rynkach, jak Polska, Portugalia czy Czechy spółka jest już jednym z liderów. W wielu innych krajach – między innymi takich, jak Niemcy czy Francja – broker musi zaś wzmocnić swoją pozycję”.

Czy XTB spogląda w kierunku Indii?

Omar Arnaout wskazał, że “problemem są lokalne regulacje. W Indiach nie ma bowiem w tej chwili lokalnych przepisów, których XTB potrzebuje do prowadzenia biznesu, dlatego spółka kompletnie nie myśli o tym kraju”.

Niezwykle atrakcyjnie dla XTB, pod względem potencjału, wyglądają natomiast Indonezja i Brazylia. To właśnie na tych krajach, Europie oraz Chile i Zjednoczonych Emiratach Arabskich spółka zamierza obecnie się skupić.

Zobacz więcej

Polecamy

Sprzedaż mieszkania z zameldowaną osobą

Masz zameldowanego lokatora na nieruchomości, którą chcesz sprzedać? Uważaj!

0
W nowym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Kawa z Agentem” Amanda Postolska - założycielka i CEO RS Estate, wyjaśnia jak sprzedać mieszkanie,...
Prognozy rynkowe 2025 - Inwestowanie (z) głową

Rynki w 2025! Co nas czeka po zaprzysiężeniu Trumpa?

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....