Omar Arnaout, Prezes Zarządu XTB SA, opowiada o wymagającym 2024 roku, a także rozwoju spółki i sprawdzającej się strategii działania. Dlaczego spółka nie boi się zwiększać nakładów na marketing? Przekonamy się poniżej:
Czy 2024 rok był dla inwestorów wymagający i naznaczony kryzysem?
Omar Arnaout oznajmił, że “z perspektywy XTB nie ma to dużego znaczenia, ponieważ broker ten oferuje olbrzymią liczbę instrumentów finansowych. Ponadto, zmienność w niepewnych czasach na instrumentach CFD jest ogromna”.
Mimo wszystko XTB trzyma kciuki, żeby giełdy rosły i sytuacja gospodarcza była jak najlepsza, ponieważ 80% transakcji klientów brokera zawierane jest na akcjach, funduszach ETF i planach inwestycyjnych.
Czy strategia działania XTB ulegnie zmianie?
Omar Arnaout zaznaczył, że “XTB absolutnie nie chce zmieniać strategii. Spółka nadal chce dostarczać najlepszą możliwą technologię klientom – zarówno tym inwestującym aktywnie, jak i pasywnie”.
XTB nadal zamierza zatem rozwijać technologię oraz swoje produkty i platformę transakcyjną. W tym roku spółka zdołała wprowadzić dużo lepszą wersję planów inwestycyjnych, kartę multiwalutową oraz IKE. Na przyszły rok XTB również ma bardzo ambitne plany produktowe, prawdopodobnie ujawni je w styczniu.
Dlaczego XTB postawiło na Zlatana Ibrahimovicia?
Omar Arnaout oświadczył, że “XTB postawiło na Zlatana Ibrahimovicia, ponieważ jest on legendą futbolu i bardzo rozpoznawalną osobą. Jego wybór był zatem oczywisty. Co ciekawe, spółka chciała nawiązać współpracę ze Zlatanem już kilka lat temu, ale wtedy on odrzucił propozycję, ponieważ był skupiony w pełni na piłce nożnej”.
Omar Arnaout ujawnił przy tym, iż Zlatan Ibrahimović docenił to, że XTB nadal postanowiło o niego walczyć. Co ciekawe, działania marketingowe XTB są skuteczniejsze od działań konkurencji, choć spółka ponosi mniejsze nakłady finansowe na ten cel.
Ponadto, Omar Arnaout oczekuje, że w następnym roku tempo przyrostu liczby klientów XTB jeszcze przyspieszy, ponieważ spółka zacznie przeznaczać więcej środków na działania marketingowe.
O które rynki i kraje walczy dziś XTB?
Omar Arnaout zwrócił uwagę, że “priorytetem XTB nadal pozostaje Europa. Na takich rynkach, jak Polska, Portugalia czy Czechy spółka jest już jednym z liderów. W wielu innych krajach – między innymi takich, jak Niemcy czy Francja – broker musi zaś wzmocnić swoją pozycję”.
Czy XTB spogląda w kierunku Indii?
Omar Arnaout wskazał, że “problemem są lokalne regulacje. W Indiach nie ma bowiem w tej chwili lokalnych przepisów, których XTB potrzebuje do prowadzenia biznesu, dlatego spółka kompletnie nie myśli o tym kraju”.
Niezwykle atrakcyjnie dla XTB, pod względem potencjału, wyglądają natomiast Indonezja i Brazylia. To właśnie na tych krajach, Europie oraz Chile i Zjednoczonych Emiratach Arabskich spółka zamierza obecnie się skupić.