VR Factory Games – Gaming na giełdzie

W 12. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Gaming na giełdzie” Tymoteusz Nowak – redaktor naczelny Telewizji Biznesowej rozmawia ze Sławomirem Matulem – prezesem VR Factory Games na tematy dotyczące rynku i technologii VR oraz działalności spółki. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Sławomir Matul o technologii VR i działalności Mety w tym obszarze

Sławomir Matul zaznaczył, że Meta sprzedaje zarówno hardware, jak i software – czyli gry. Obecnie około 80% rynku gier VR należy właśnie do Mety.

Prezes VR Factory Games jest przy tym zdania, że technologia mixed reality budzi mieszane uczucia. Gogle Meta Quest 3 charakteryzują się bowiem tym, że do realnej rzeczywistości dodają rzeczywistość wirtualną w trzech wymiarach.

Według Sławomira Matula gogle Meta Quest 3 “znacząco rozwinęły możliwości mixed reality, gdyż dzięki nim możemy lepiej się czuć w przestrzeni, a jakość tego, co widzimy na ekranie, jest niesamowita”.

Prezes VR Factory Games o polskim rynku VR

Sławomir Matul podkreślił, iż fakt, że gogle VR nie są zbyt popularne w Polsce, nie oznacza, że na grach VR nie można dobrze zarabiać. Dystrybucja gier VR kierowana jest bowiem na cały świat, a ich nabywcami głównie są mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanady.

Prezes VR Factory Games zwrócił również uwagę, że koszt stworzenia gry w Polsce jest co najmniej o połowę niższy od wydatków na stworzenie gry w Stanach Zjednoczonych, dlatego produkowanie gier VR w Polsce się opłaca.

Co więcej, Sławomir Matul wytłumaczył, że jeśli planujemy wydać grę w sklepie Mety, to istnieje możliwość nawiązania współpracy z tym koncernem. Konkretnie rzecz biorąc, Meta proponuje zazwyczaj 40-50% finansowania budżetu gry.

Działalność VR Factory Games okiem Sławomira Matula

Sławomir Matul wyjaśnił, że w strategii VR Factory Games jest nie tylko przenoszenie gier wyprodukowanych wcześniej na PC lub inne płaskie ekrany – jak to ma miejsce w przypadku “Workshop Simulator” – ale również samodzielne wydawanie gier VR od mniejszych studiów (wspierając je w pozyskiwaniu IP, a następnie na całym etapie produkcji) na platformę Meta Quest.

Co więcej, prezes VR Factory Games ujawnił, że “spółka dostała zielone światło od koncernu Meta, by zaimplementować realne marki napojów alkoholowych i bezalkoholowych do swojej flagowej gry “Bartender Simulator”, co stanowi olbrzymi potencjał przychodowy, gdyż w ten sposób pojawia się możliwość zareklamowania poprzez influencerów alkoholu”.

Zobacz więcej

Polecamy

Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Co planuje Fed na 2025 rok? - Przegląd Rynków z Darkiem Dargo

Prognozy na 2025 rok: Co z rynkami po decyzji Fed?

0
W najnowszym odcinku “Przeglądu Rynków”, Dariusz Dargo, redaktor Telewizji Biznesowej, przedstawia prognozy dla rynków finansowych na 2025 rok. Jaki wpływ na przyszłe ruchy na...
Prognozy rynkowe 2025 - Inwestowanie (z) głową

Rynki w 2025! Co nas czeka po zaprzysiężeniu Trumpa?

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...