VR Factory Games – Gaming na giełdzie

W 12. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Gaming na giełdzie” Tymoteusz Nowak – redaktor naczelny Telewizji Biznesowej rozmawia ze Sławomirem Matulem – prezesem VR Factory Games na tematy dotyczące rynku i technologii VR oraz działalności spółki. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Sławomir Matul o technologii VR i działalności Mety w tym obszarze

Sławomir Matul zaznaczył, że Meta sprzedaje zarówno hardware, jak i software – czyli gry. Obecnie około 80% rynku gier VR należy właśnie do Mety.

Prezes VR Factory Games jest przy tym zdania, że technologia mixed reality budzi mieszane uczucia. Gogle Meta Quest 3 charakteryzują się bowiem tym, że do realnej rzeczywistości dodają rzeczywistość wirtualną w trzech wymiarach.

Według Sławomira Matula gogle Meta Quest 3 “znacząco rozwinęły możliwości mixed reality, gdyż dzięki nim możemy lepiej się czuć w przestrzeni, a jakość tego, co widzimy na ekranie, jest niesamowita”.

Prezes VR Factory Games o polskim rynku VR

Sławomir Matul podkreślił, iż fakt, że gogle VR nie są zbyt popularne w Polsce, nie oznacza, że na grach VR nie można dobrze zarabiać. Dystrybucja gier VR kierowana jest bowiem na cały świat, a ich nabywcami głównie są mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanady.

Prezes VR Factory Games zwrócił również uwagę, że koszt stworzenia gry w Polsce jest co najmniej o połowę niższy od wydatków na stworzenie gry w Stanach Zjednoczonych, dlatego produkowanie gier VR w Polsce się opłaca.

Co więcej, Sławomir Matul wytłumaczył, że jeśli planujemy wydać grę w sklepie Mety, to istnieje możliwość nawiązania współpracy z tym koncernem. Konkretnie rzecz biorąc, Meta proponuje zazwyczaj 40-50% finansowania budżetu gry.

Działalność VR Factory Games okiem Sławomira Matula

Sławomir Matul wyjaśnił, że w strategii VR Factory Games jest nie tylko przenoszenie gier wyprodukowanych wcześniej na PC lub inne płaskie ekrany – jak to ma miejsce w przypadku “Workshop Simulator” – ale również samodzielne wydawanie gier VR od mniejszych studiów (wspierając je w pozyskiwaniu IP, a następnie na całym etapie produkcji) na platformę Meta Quest.

Co więcej, prezes VR Factory Games ujawnił, że “spółka dostała zielone światło od koncernu Meta, by zaimplementować realne marki napojów alkoholowych i bezalkoholowych do swojej flagowej gry “Bartender Simulator”, co stanowi olbrzymi potencjał przychodowy, gdyż w ten sposób pojawia się możliwość zareklamowania poprzez influencerów alkoholu”.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...