W 12. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Gaming na giełdzie” Tymoteusz Nowak – redaktor naczelny Telewizji Biznesowej rozmawia ze Sławomirem Matulem – prezesem VR Factory Games na tematy dotyczące rynku i technologii VR oraz działalności spółki. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Sławomir Matul o technologii VR i działalności Mety w tym obszarze
Sławomir Matul zaznaczył, że Meta sprzedaje zarówno hardware, jak i software – czyli gry. Obecnie około 80% rynku gier VR należy właśnie do Mety.
Prezes VR Factory Games jest przy tym zdania, że technologia mixed reality budzi mieszane uczucia. Gogle Meta Quest 3 charakteryzują się bowiem tym, że do realnej rzeczywistości dodają rzeczywistość wirtualną w trzech wymiarach.
Według Sławomira Matula gogle Meta Quest 3 “znacząco rozwinęły możliwości mixed reality, gdyż dzięki nim możemy lepiej się czuć w przestrzeni, a jakość tego, co widzimy na ekranie, jest niesamowita”.
Prezes VR Factory Games o polskim rynku VR
Sławomir Matul podkreślił, iż fakt, że gogle VR nie są zbyt popularne w Polsce, nie oznacza, że na grach VR nie można dobrze zarabiać. Dystrybucja gier VR kierowana jest bowiem na cały świat, a ich nabywcami głównie są mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanady.
Prezes VR Factory Games zwrócił również uwagę, że koszt stworzenia gry w Polsce jest co najmniej o połowę niższy od wydatków na stworzenie gry w Stanach Zjednoczonych, dlatego produkowanie gier VR w Polsce się opłaca.
Co więcej, Sławomir Matul wytłumaczył, że jeśli planujemy wydać grę w sklepie Mety, to istnieje możliwość nawiązania współpracy z tym koncernem. Konkretnie rzecz biorąc, Meta proponuje zazwyczaj 40-50% finansowania budżetu gry.
Działalność VR Factory Games okiem Sławomira Matula
Sławomir Matul wyjaśnił, że w strategii VR Factory Games jest nie tylko przenoszenie gier wyprodukowanych wcześniej na PC lub inne płaskie ekrany – jak to ma miejsce w przypadku “Workshop Simulator” – ale również samodzielne wydawanie gier VR od mniejszych studiów (wspierając je w pozyskiwaniu IP, a następnie na całym etapie produkcji) na platformę Meta Quest.
Co więcej, prezes VR Factory Games ujawnił, że “spółka dostała zielone światło od koncernu Meta, by zaimplementować realne marki napojów alkoholowych i bezalkoholowych do swojej flagowej gry “Bartender Simulator”, co stanowi olbrzymi potencjał przychodowy, gdyż w ten sposób pojawia się możliwość zareklamowania poprzez influencerów alkoholu”.