Łukasz Szałaśnik, Dyrektor Finansowy Vercom, w rozmowie z redaktorem Telewizji Biznesowej i partnerem zarządzającym w Qualia Advisory, Cezarym Andrzejczykiem, podczas Konferencji WallStreet 28 w Karpaczu, omawia dane finansowe spółki. Jaka przyszłość czeka innowacyjne podmioty technologiczne? Przekonamy się poniżej:
Łukasz Szałaśnik o wynikach spółki i dywidendzie
Łukasz Szałaśnik wskazał, że “wyniki Vercom w pierwszym kwartale tego roku były bardzo dobre. Sentyment rynkowy jest od samego początku roku bardzo sprzyjający, można dostrzec duże ożywienie w całym sektorze konsumenckim, który wspiera obszar biznesowy, w ramach którego spółka dostarcza usługi do dużych klientów”.
Ponadto, globalna część biznesu Vercom, w której spółka dostarcza usługi dla małych i średnich klientów, również zachowuje się bardzo dobrze. W pierwszym kwartale spółka pozyskała rekordową liczbę prawie 6 tysięcy nowych klientów.
W efekcie, pierwszy kwartał 2024 był już kolejnym kwartałem z rzędu, w którym Vercom może się pochwalić dynamiką wzrostu przekraczającą 30% na poziomie wyniku EBITDA. Zysk netto wzrósł zaś aż o 72% rok do roku i wyniósł najwięcej w historii spółki.
Ponadto, Vercom wypłacił również rekordową dywidendę, na którą spółka przekazała 50% zysku netto, czyli 35 milionów złotych, co stanowi wzrost o ponad 40% rok do roku.
Dyrektor Finansowy Vercom o prognozach na II półrocze
Łukasz Szałaśnik oznajmił, że “ożywienie na rynku się utrzymuje, więc w kolejnych kwartałach spółka powinna radzić sobie równie dobrze – o ile okoliczności rynkowe się nie zmienią. Wyniki spółki zachowują się bowiem stabilnie, a wzrosty są powtarzalne. Ponadto, ambicjonalnym celem Vercom na 2024 rok jest podwojenie EBITDA względem 2022 roku”.
Przyszłość spółek technologicznych okiem Łukasza Szałaśnika
Łukasz Szałaśnik zwrócił uwagę, że “w indeksie spółek technologicznych coraz mocniej na znaczeniu zyskują firmy z obszaru nowych technologii – takie jak Vercom. A warto pamiętać, że rynek usług B2B w modelu SaaS jest cały czas młody, rośnie on o około 30% i napędzają go megatrendy, takie jak cyfryzacja”.
Ponadto, coraz mocniej rozwija się komunikacja transakcyjna, związana z rozwojem e-commerce, a także marketing automation. Paliwa do dalszych wzrostów zatem nie brakuje. Co więcej, Vercom dopiero w ostatnich latach wyszedł na rynek globalny, który jest czternastokrotnie większy.
Spółka jest więc nadal dopiero na początku swojej drogi i na przyszłość patrzy z dużym optymizmem.