Trzykrotny olimpijczyk o sukcesie i wizualizacji w sporcie i biznesie

Golf – znudzone grupy bogatych emerytów przemieszczające się niespiesznie po zielonym trawniku? Nic bardziej mylnego. To ekscytujący i wymagający sport, który łączy ludzi różnych pokoleń i profesji, uczy strategii, panowania nad emocjami, pokory i relacji ze sobą i innymi. Pomaga w biznesie i otwiera wiele możliwości inwestycyjnych.

Część pola golfowego z krótko przyciętą trawą to fairway. Czasem jest to fairway to heaven, a czasem “Fairway to Hell”. Ważne, jak sobie radzimy z różnymi wydarzeniami po drodze. Tak jak w życiu.

W 24. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Fairway to Hell” gościem redaktora Telewizji Biznesowej, Roberta Morenia, jest Michał Ligocki, polski snowboardzista i pasjonat golfa. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Jak długo trwa przygoda z golfem Michała Ligockiego?

Michał Ligocki gra w golfa już od 20 lat, a od 2014 roku sport ten bardzo mocno zyskał u niego na znaczeniu – wcześniej skupiał się przede wszystkim na zawodowym snowboardingu.

W jakim wieku Michał Ligocki zaczął jeździć na snowboardzie?

Michał Ligocki zaczął jeździć na snowboardzie w wieku 12 lat. Wcześniej natomiast uprawiał narciarstwo.

Co jest kluczem do sukcesu w snowboardingu?

Michał Ligocki oświadczył, że przed odbyciem swojego przejazdu w zawodach najważniejsza jest wizualizacja. Przed startem zawodnik ma godzinę treningu na danym obiekcie, musi go wtedy wyczuć, aby skutecznie przygotować swój przejazd, wizualizując każdy najmniejszy detal. Podobnie to działa w przypadku golfa.

Jaka jest obecnie kondycja polskiego snowboardingu?

Michał Ligocki oznajmił, że “polski snowboarding cały czas się rozwija. Nadal brakuje jednak obiektów do trenowania tej dyscypliny, nie ma żadnego odgórnego, publicznego programu budowania snowparków”.

Jakie są podobieństwa między golfem i snowboardingiem?

Michał Ligocki stwierdził, że “zarówno w golfie, jak i snowboardingu, podnoszenie swoich umiejętności to proces, który wymaga czasu, cierpliwości, zaangażowania oraz pracy”.

Czy golf to sport tylko dla bogatych?

Michał Ligocki zaznaczył, że “golf to sport dla bardzo ciekawych, wyluzowanych osób, a nie tylko dla bogatych. Ten sport mogą uprawiać wszyscy, niezależnie od grupy wiekowej i płci”.

Czy golf nie jest nudny?

Michał Ligocki podkreślił, że “golf absolutnie nie jest nudny, na świecie nie ma dwóch takich samych dołków, ani dwóch takich samych uderzeń. W golfie wszystko robi się po raz pierwszy i po raz ostatni, a emocje po dobrym uderzeniu są bardzo duże. Jest to zatem bardzo ciekawy sport”.

Czy Michał Ligocki pozostaje aktywny w snowboardingu?

Michał Ligocki, już jako emerytowany zawodnik, pozostaje bardzo aktywny i zaangażowany w snowboarding. Prowadzi on własny klub snowboardowy, w którym przeprowadza treningi, organizuje obozy w Polsce i Alpach, a także organizuje zawody snowboardowe na czas dla amatorów oraz zawodowców, sygnowane swoim pseudonimem – “Brelok”.

Zobacz więcej

Polecamy

Dlaczego trend AI to żyła złota? - Tomasz Jaroszek, DoradcaTV

W co inwestować w 2025 roku? Trend AI to żyła złota

0
Tomasz Jaroszek - bloger finansowy, twórca giełdowego kanału na YouTube “DoradcaTV”, w rozmowie z Tymoteuszem Nowakiem, redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej, porusza tematy związane z...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Telewizja Biznesowa Logo
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.