Ten błąd popełnia każdy przedsiębiorca | Szymon Negacz, WiseGroup

W najnowszym wywiadzie redaktor naczelny Telewizji Biznesowej, Tymoteusz Nowak rozmawia z Szymonem Negaczem, założycielem WiseGroup. Ekspert prezentuje drogowskazy i wskazówki dla przedsiębiorców. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Jak Szymon Negacz rozwijał SellWise podczas kryzysu?

Szymon Negacz oznajmił, że “w 2020 roku, podczas kryzysu, wydatki na szkolenia, marketing i HR zostały ucięte jako pierwsze. Mimo wszystko od SellWise klienci wtedy nie odchodzili, ponieważ spółka ta zajmowała się rozwiązywaniem problemów. W tym okresie SellWise zaczęło zatem się dynamicznie rozwijać”.

Skąd biorą się problemy ze sprzedażą w firmach?

Szymon Negacz wyjaśnił, że w działach sprzedaży w firmach pojawiają się przestarzałe procedury oraz złe przyzwyczajenia, które nie przystają do aktualnego rynku i zmian na nim zachodzących. Jeżeli dyrektorzy i menedżerowie nie dostosowują działu sprzedaży do realiów rynkowych, to pojawiają się problemy.

Jakie błędy popełniają polscy przedsiębiorcy w sprzedaży?

Szymon Negacz oświadczył, że “najczęściej popełnianym błędem w sprzedaży jest absolutny brak rzeczywistej strategii biznesowej całego przedsiębiorstwa. Często przedsiębiorcy mylą bowiem strategie z celami strategicznymi”.

Kolejnym błędem są niewłaściwe założenia strategii sprzedaży i marketingu lub całkowity brak takiej strategii. Muszą one być dopasowane do głównej intencji firmy, czyli ustalać do jakich klientów nasze działania będą skierowane i w jaki sposób, aby były one skuteczne.

Trzecim kluczowym błędem jest brak jakichkolwiek technologii skutecznie wdrożonych w dziale handlu.

Czy polskie firmy nadążają za trendami sprzedaży?

Szymon Negacz zwrócił uwagę, że “zachowanie klientów w trakcie procesu zakupowego się zmienia. Znaczenie handlowca i niektórych kanałów pozyskiwania klientów zatem spada, ponieważ klient zachowuje się inaczej i uczy się samodzielnie pozyskiwać informacje. Do tego procesu trzeba się dostosować”.

Czy reklamy zewnętrzne w Polsce staną się przeszłością?

Szymon Negacz podkreślił, że “w sektorze B2B marketing najczęściej kojarzy się z szeroko targetowaną reklamą. W rzeczywistości jednak reklamy zewnętrzne nie działają, dlatego w Europie Zachodniej się z nich rezygnuje”.

Jak zbudować skuteczną strategię marketingową?

Szymon Negacz wytłumaczył, iż “aby zbudować skuteczną strategię marketingową niezbędna jest zastanowienie się, w jaki sposób możemy zyskać uważność klientów i co możemy im dać w prezencie, aby zechcieli się tą uważnością odwdzięczyć. Ponadto, zadaniem skutecznej strategii marketingowej jest odpowiadanie na intencje klientów”.

Czy Polska obecnie przeżywa kryzys gospodarczy?

Szymon Negacz poinformował, że w 2024 roku w Polsce możemy dostrzec duże problemy w wielu branżach – między innymi w sektorze software i IT, logistyce, automotive czy produkcji oraz przemyśle. W efekcie, trudniejszej sytuacji niż teraz na rynku w ostatnich latach absolutnie nie było.

Czy są strategie biznesowe, które chronią przed kryzysem?

Szymon Negacz stwierdził, że kluczem do sukcesu jest badanie grup klientów w Europie, aby dowiedzieć się, które z nich będą wzrastać. Należy zatem zbudować odpowiedni program strategiczny, dostosowany do takiego trudnego okresu.

Jak WiseGroup pomaga biznesom i jakie usługi oferuje?

Szymon Negacz oznajmił, że “WiseGroup zajmuje się poprawianiem biznesów w różnych obszarach, które nie mają się dobrze. Przede wszystkim działania WiseGroup koncentrują się na obszarach marketingu i sprzedaży w polskich firmach”.

WiseGroup może pomóc w zbudowaniu strategii i kompetencji w zespole sprzedaży oraz marketingu, a także w rekrutacji pracowników do tych obszarów, a nawet w ich automatyzacji. W rezultacie WiseGroup kompleksowo podchodzi do zmian w stronie sprzedażowej i marketingowej biznesu.

Zobacz więcej

Polecamy

Te spółki warto mieć w portfelu! Benefity dla akcjonariuszy - Marcin Tuszkiewicz

Zyskaj więcej dzięki akcjom tych spółek – benefity dla akcjonariuszy!

0
Na giełdzie można zarabiać na trzy sposoby - za pomocą zmiany ceny spółki, dzięki dywidendom oraz za pomocą benefitów dla akcjonariuszy! Ta trzecia forma...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Telewizja Biznesowa Logo
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.