Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis, w rozmowie z redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej, Tymoteuszem Nowakiem, podczas Konferencji WallStreet 28 w Karpaczu, omawia tematy związane z drukiem 3D. W jakim celu spółka uruchamia proces fundraisingu? Przekonamy się poniżej:
Nieoczywista wiedza o druku 3D z perspektywy Andrzeja Burgsa
Andrzej Burgs wskazał, że “w przypadku druku 3D informuje się w zasadzie o tym, co się udało. Na przykład nie przekazuje się, że dana aplikacja jest świetna, ale jednorazowa i prawdopodobnie nie uda się jej powtórzyć w żadnej innej konfiguracji”.
Powtarzalność projektów okiem prezesa Sygnis
Andrzej Burgs wyjaśnił, że “powtarzalność aplikacji jest blokowana przez brak skali organizacyjnej. W praktyce, firmy mają zbyt małe budżety, a współprace z kontrahentami są zbyt ograniczone, by regularnie powtarzać dane projekty – choć technologia i wiedza są już odpowiednio rozwinięte”.
Andrzej Burgs o błędach w druku 3D
Andrzej Burgs oznajmił, że w druku 3D z błędów – których jest naprawdę dużo – zawsze wyciąga się informacje, dzięki czemu branża ta cały czas się dynamicznie rozwija.
Możliwości druku 3D okiem prezesa Sygnis
Andrzej Burgs wytłumaczył, że wszystko zależy od połączenia trzech czynników: maszyny, materiału i konkretnej aplikacji. Prezes Sygnis jest jednak zdania, że branża ta powinna się skupić na wnikliwych aplikacjach dla przemysłu, gdyż to właśnie one budują jej skalę.
Andrzej Burgs o cyklu życia produktu
Andrzej Burgs zwrócił uwagę, że obecnie druk 3D obecnie istnieje w prototypowaniu rozwiązań pod kątem cyklu życia produktu, lecz po negatywnej stronie – producenci prototypują bowiem, kiedy dany materiał lub komponent ma się zepsuć, ale by jednocześnie spełniał on parametry gwarancyjne.
Najnowsza unijna dyrektywa wymusza jednak u producentów wydłużenie żywotności komponentów lub ich unifikację. Drukarki 3D staną się zaś narzędziem dla serwisantów, którzy będą naprawiać urządzenia.
Prezes Sygnis o planie emisji akcji
Andrzej Burgs ujawnił, że Sygnis planuje odpowiednią emisję akcji. Na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy zarząd spółki złożył już odpowiednią propozycję uchwały. Firma ma kilka projektów, które chciałaby zrealizować, proces fundraisingowy już się rozpoczął.
Celem spółki jest pozyskanie 6 milionów złotych z emisji. Projekty spółki są związane związane ze zwiększeniem skali produkcyjnej oraz sprzedażowej, ekspansją międzynarodową i podniesieniem technologii DEPO na kolejny aplikacyjny poziom.
Warto dodać, że rynki, które interesują Sygnis to: Ameryka Północna, Singapur, Korea Południowa i Indie.