W najnowszym wywiadzie przeprowadzonym przez redaktora Telewizji Biznesowej, Marcina Podlackiego, Sylwia Jaśkiewicz, Dyrektor Zarządzająca w Wydziale Analiz i Rekomendacji DM BOŚ SA, analizuje dwie najpopularniejsze spółki modowe notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – LPP i CCC. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Analiza spółki LPP
Sylwia Jaśkiewicz wskazała, że pierwszy kwartał w przypadku LPP nie był zbyt dobry ze względu na pogodę. Popyt odbił dopiero po Świętach Wielkanocnych, następnie jednak znów spadł ze względu na zimny maj. Drugi kwartał też najprawdopodobniej był w tym roku pod presją, jeśli chodzi o przychody.
Sylwia Jaśkiewicz oświadczyła przy tym, że idealną sytuacją dla spółek odzieżowych są cztery pory roku, które zaczynają się w tradycyjnych okresach kalendarzowych. W tym roku pierwsza połowa była pod kątem pogodowym bardzo niestandardowa, co rodzi obawy, że w drugim półroczu będzie podobnie.
Sylwia Jaśkiewicz zwróciła także uwagę, że nawis podażowy LPP powinien być obecnie trochę głębszy, przez co przeceny kolekcji spółki w tym sezonie powinny być większe, o ile sporej części produktów nie uda się LPP przesunąć na inne sezony.
Warto także dodać, że wraz z publikacją wyników finansowych LPP obniżyło liczbę otwarć przewidywaną na 2025 rok, co powinno spowodować, iż koszty sprzedaży będą pod większą kontrolą, co powinniśmy zobaczyć w drugiej połowie bieżącego roku. Należy tę decyzję uznać zatem za bardzo dobrą – zwłaszcza, że tempo otwarć pozostaje imponujące.
Sylwia Jaśkiewicz zaznaczyła przy tym, że w przyszłości dla LPP decydujący powinien okazać się rozwój marki Sinsay, która stanowi odpowiedź spółki na rozwój coraz bardziej popularnych w Europie i Azji Centralnej platform azjatyckich sprzedających odzież.
Analiza spółki CCC
Sylwia Jaśkiewicz podkreśliła, że “CCC bardzo mocno ścięło koszty, co widzieliśmy w wynikach finansowych w ubiegłym roku. Pozostaje jednak pytanie, jak długo te koszty mogą być cięte. Niewykluczone bowiem, że już teraz mamy punkt zwrotny, dlatego kluczowa jest sytuacja na przychodach”.
Sylwia Jaśkiewicz poinformowała przy tym, że CCC, podczas ostatniej konferencji prezesa spółki, przyspieszyło liczbę otwarć, co oznacza, iż ogromny nacisk musi być położony na realizację bardzo dużych oczekiwań spółki w drugiej połowie 2025 roku. Czynniki pogodowe w drugim kwartale negatywnie działają bowiem na CCC.





