Rozwój polskiego e-commerce na rynkach zagranicznych

W najnowszym wywiadzie redaktor naczelny Telewizji Biznesowej, Tymoteusz Nowak porozmawiał z Karoliną Opielewicz – Członkinią Zarządu Krajowej Izby Gospodarczej, o konferencji Global Check-in, która ma pomóc polskim firmom w ekspansji na zagraniczne rynki e-commerce. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Jak wspierać polskie firmy, które sprzedają produkty za granicą?

Karolina Opielewicz zwróciła uwagę, że “globalna gospodarka cały czas się zmienia, podobnie jak poszczególne kraje i zasady gry, jeśli chodzi o eksport”.

Jeszcze do niedawna naturalną drogą szukania zagranicznych kontrahentów, było pojechanie na zagraniczne targi lub dołączenie do misji biznesowej organizowaną przez Krajową Izbę Gospodarczą lub agendy rządowe i podpisywanie kontraktów na miejscu. Tę tradycję zakłóciła jednak pandemia COVID-19.

Wtedy okazało się, że dobrą drogą dotarcia do potencjalnych kontrahentów za granicą są także narzędzia online. Co więcej, to rozwiązanie może być prostsze, łatwiejsze i tańsze, a na dodatek dzięki niemu o eksporcie odważniej mogą zacząć myśleć również małe i średnie przedsiębiorstwa.

Krajowa Izba Gospodarcza zajmuje się właśnie wspieraniem małych i średnich firm w tym zakresie, jej celem jest poszerzanie wiedzy na ten temat.

Czy polskie produkty mogą konkurować cenowo z konkurencją z krajów azjatyckich?

Karolina Opielewicz zaznaczyła, że “cena nie będzie głównym czynnikiem konkurencyjnym, jeśli chodzi o produkty wytwarzane w Europie. Dlatego trzeba po prostu się zastanowić, do kogo firma chce z tym produktami trafić. Konsumenci są bowiem coraz bardziej świadomi, próbują działać odpowiedzialnie”.

W praktyce, coraz większa liczba konsumentów zastanawia się nad śladem węglowym produktu, który kupują. Firmy na rynku europejskim mogą zatem stawiać na jakość i bliskość kraju pochodzenia produktu.

Jednocześnie Europa musi stawiać na odnawialne źródła energii, aby pokazywać swoje produkty, jako wytwarzane w sposób zrównoważony, z dużą dbałością o środowisko. Ponadto, dzięki dostępowi do zielonej energii, produkty po prostu będą tańsze, gdyż będą one wolne od ryzyka zmian cen energii.

Dlaczego warto być na konferencji Global Check-in?

Karolina Opielewicz wskazała, że “na konferencji Global Check-in znajdziemy strefy odpowiadające tematyce problemów, w których znajdujemy się globalnie”.

Strefa Policy ukazuje, w jaki sposób można usprawnić przepisy i w jaki sposób powinniśmy lobbować w Brukseli, by te przepisy usprawniać, aby wewnątrzeuropejski obrót gospodarczy był łatwiejszy.

Strefa Trend to zaś miejsce rozmów o sprzedaży online. W świecie cyfrowym trendy zmieniają się bowiem z dnia na dzień. Istnieją jednak pewne schematy, formuły i narzędzia, dzięki którym w tych trendach możemy pozostać. Więcej informacji na ten temat znajdziemy w Strefie Trend.

Strefa Brand ukazuje zaś polskie marki, które osiągnęły sukces w sprzedaży zagranicznej, także przez kanały online.

Czy po konferencji będzie możliwość rozmowy z przedstawicielami firm w kuluarach?

Karolina Opielewicz oznajmiła, że konferencja Global Check-in będzie miała część networkingową, na której uczestnicy będą mieli okazję do spotkania się z eksporterami, specjalistami czy przedstawicielami instytucji publicznych.

Konferencja Global Check-in odbędzie się 19 września. Udział w niej jest bezpłatny. Zarejestrować się na to wydarzenie można przez stronę internetową konferencji. W tym wydarzeniu można wziąć udział  nie tylko na miejscu – w Centrum Kreatywności Targowa,
w Warszawie – ale również online.

Zobacz więcej

Polecamy

Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Ambra Robert Ogór

Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA S.A. na antenie Telewizji Biznesowej

0
Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA w najnowszej rozmowie z Tymoteuszem Nowakiem, redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej omawia sytuację na rynku alkoholi. Oto, czego się dowiedzieliśmy. https://youtu.be/OLfBMDhOwSc?si=4ATi1RYqRTVx-jSN Jakie...