Render Cube na głównym parkiecie GPW

Damian Szymański, Prezes Zarządu, Render Cube omawia powody zmiany parkietu notowań oraz nowości w “Medieval Dynasty” – flagowym projekcie studia. Jakie są plany Render Cube na 2024 rok? Przekonamy się poniżej:

Dlaczego Render Cube przeniosło się na parkiet główny GPW?

Damian Szymański oznajmił, że lata temu, gdy sam był inwestorem, NewConnect był kojarzony z “tym gorszym rynkiem”. Do tej pory sporo osób go omija. W efekcie, “zarząd Render Cube podjął decyzję o zmianie rynku ze względu właśnie na prestiż, aby pokazać wszystkim, że ta spółka jest czymś więcej, niż tylko startupem”.

Prezes Render Cube oświadczył ponadto, że NewConnect traktował tylko jako doświadczenie, chciał przejść przez proces giełdowy i zobaczyć, jak w praktyce wygląda korporacyjne ułożenie spółki na giełdzie. Dwa lata na to wystarczyły.

Damian Szymański wskazał przy tym, że “debiut na GPW ma pokazać wszystkim, że Render Cube należy do największych w branży, to studio jest warte tego, żeby być wśród topowych spółek”.

Damian Szymański o aktualnym sentymencie do sektora GameDev

Damian Szymański uważa, że “aktualny sentyment nie jest absolutnie współmierny do tego, co się dzieje. Zyski cały czas są dobrym poziomie, choć gra “Medieval Dynasty” została wypuszczona już lata temu. Sprzedaż jednak cały czas wzrastała, największych przychód w historii spółki został wygenerowany w zeszłym roku”.

Prezes Render Cube o sukcesie “Medieval Dynasty”

Wyniki sprzedażowe gry “Medieval Dynasty” przekroczyły szacunki Damiana Szymańskiego. Prezes Render Cube zakładał, że około 100 tysięcy sztuk w pierwszym miesiącu sprzedażowym, co i tak byłoby świetnym wynikiem, zostały przekroczone z bardzo dużą nawiązką.

Na dodatek “Medieval Dynasty” nadal utrzymuje się bardzo wysoko na liście sprzedaży na platformie Steam – i to pomimo innych dużych premier z tego. Co więcej, fakt, że spółka ma to IP już u siebie, a także posiada odpowiednie zapasy gotówkowe, daje jej istotną poduszkę bezpieczeństwa w myśleniu o przyszłości.

Jaki jest dalszy plan rozwoju “Medieval Dynasty”?

Damian Szymański wytłumaczył, że “zarząd dokładnie wie co w grze “Medieval Dynasty” zagrało, a co można zrobić lepiej”. Jednocześnie, jeśli spółka zdecyduje się na sequel tej produkcji, to prezes Render Cube chciałby, aby była ona tak bogata, jak się tylko da, gdyż z całą pewnością będzie ona porównywana do pierwszej części.

Dla przykładu, Damian Szymański wie już, że w sequelu “Medieval Dynasty” od samego początku musi zaistnieć tryb multiplayer i gra musi być jednocześnie szykowana do wydania na konsole. Na dodatek tytuł ten musi być większy niż pierwsza część – aby gracze nie czuli się oszukani, że twórcy poszli po linii najmniejszego oporu.

Prezes Render Cube dodał przy tym, że na przygotowanie “Medieval Dynasty 2” trzeba będzie zatem poświęcić więcej czasu, więcej energii i więcej kosztów.

Czego może spodziewać się po Render Cube w tym roku?

Damian Szymański przekazał, że pierwszej kolejności Render Cube chce dostarczyć wersję konsolową najnowszej aktualizacji “Medieval Dynasty”, wprowadzającej tryb kooperacji.

Update ten ma również trafić na inne platformy pecetowe niż Steam. Prezes Render Cube ujawnił, że przygotowanie tej aktualizacji na konsolę jest już na ukończeniu, będzie miała ona swoją premierę w drugim kwartale bieżącego roku.

Ponadto, Damian Szymański oznajmił, że kolejnym celem na 2024 roku jest dostarczenie graczom roadmapy aktualizacji “Medieval Dynasty” o nazwie “combat update”. Aktualizacja ta najwcześniej zadebiutuje jesienią tego roku, jednocześnie na wszystkich platformach.

Co więcej, Damian Szymański oznajmił, że Render Cube “chce w tym roku również zacząć eksplorować temat płatnych DLC. Zasadniczym problemem jest tutaj jednak ilość platform, a wypuszczenie DLC tylko na jedną platformę to nie jest dobry ruch”.

Z tego powodu prezes Render Cube ocenił, że studio “potrzebuje trochę czasu, aby sprawdzić jak stworzyć DLC na wszystkie platformy”.

Damian Szymański o drugim tytule od Render Cube

Damian Szymański wyjawił, że “zespół Render Cube, który był odpowiedzialny za design i fabułę “Medieval Dynasty” przeszedł już do designu drugiego projektu. Spółka chce dać sobie jednak na to trochę czasu, co oznacza, że będzie nadal rozwijać “Medieval Dynasty”, ale w międzyczasie team designerski będzie szykował nowy tytuł”.

Prezes Render Cube wskazał przy tym, że “drugi tytuł będzie w najbliższych miesiącach, do końca tego roku, na etapie wewnętrznej burzy mózgów”. Następnie spółka będzie sukcesywnie przenosić odpowiednie osoby, z poszczególnych działów, do drugiego tytułu.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...