Prezentacja wyników LPP – Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu

Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP omawia rekordowy dla grupy 2023 rok, realizację założonych przez nią celów, a także ekspansję i rozwój sieci. Jakie plany na kolejne miesiące ma LPP? Przekonamy się poniżej:

Przemysław Lutkiewicz o wynikach LPP w 2023 r.

Przemysław Lutkiewicz wskazał, że 2023 rok był rekordowy dla LPP – zarówno pod względem sprzedaży, jak również zysku operacyjnego i zysku netto. Zarząd jest bardzo zadowolony z tych wyników, rentowność operacyjna przekroczyła 13%, a zysk netto sięgnął 1,6 miliarda złotych, co pozwoli spółce wypłacić rekordową dywidendę.

Przemysław Lutkiewicz dodał przy tym, że wyniki pozostają pewien niedosyt, jeśli chodzi o sprzedaż, która wyniosła 17,4 miliarda złotych, natomiast dyscyplina kosztowa pozwoliła wypracować takie wyniki.

Jakie wydarzenia miały wpływ na wyniki uzyskane w 2023 roku?

Przemysław Lutkiewicz wyjaśnił, że początek 2023 roku był dość słaby. Spółka miała zadyszkę w marce Sinsay – pozostało jej dużo starych towarów, doszło do podwyżek cen, z których spółka później musiała się wycofać.

Drugie półrocze upłynęło zaś pod znakiem bardzo dobrych wyników sprzedażowych, marka Sinsay przedstawiła nową kolekcję, ceny były atrakcyjne, a segment online zaczął znowu rosnąć.

Wyjątkiem w drugim półroczu okazał się wrzesień, który był bardzo trudny dla branży, ponieważ było wtedy bardzo ciepło, a sklepy wprowadziły już do sprzedaży jesienne kolekcje. W październiku, listopadzie i grudniu doszło jednak do bardzo mocnego odbicia.

Przemysław Lutkiewicz o wynikach LPP w 2024 r.

Przemysław Lutkiewicz oznajmił, że LPP weszło w 2024 roku z dobrą sprzedażą – szczególnie segment “value for money”, w którym działa Sinsay, bardzo dobrze się odbudowuje, dlatego zarząd jest optymistyczny co do perspektyw na bieżący rok.

Przemysław Lutkiewicz wierzy, że wzrost wypłat socjalnych w Polsce, podwyżki dla sfery budżetowe i malejąca inflacja sprawią, że konsumenci będą mieli więcej pieniędzy, co zachęci ich do większych zakupów.

Czy udało się zrealizować cele założone na 2023 rok?

Przemysław Lutkiewicz wytłumaczył, że główny cel – wzrost sieci handlowej o 20% – został zrealizowany. LPP otworzyło ponad 300 nowych sklepów i weszło na nowe rynki – grecki i włoski. Cele dotyczące sprzedaży, marży handlowej i zysków również były zgodne z oczekiwaniami.

Jakie są plany ekspansji i rozwoju sieci?

Przemysław Lutkiewicz wyjaśnił, że obecnie powstaje wiele retail parków w mniejszych miejscowościach, handel przestaje być domeną już tylko dużych miast. Branża odzieżowa powiela zatem schemat, który mogliśmy dostrzec w branży żywnościowej.

LPP zamierza uczestniczyć w tej transformacji i rozwijać sieć właśnie w mniejszych miejscowościach. Przemysław Lutkiewicz dodał przy tym, że LPP rozwija się organicznie i nie patrzy na ten moment na żadne fuzje czy przejęcia – dopóki spółka będzie mogła rozwijać się organicznie, nie będzie to dla niej interesujące.

Zobacz więcej

Polecamy

Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Debata - inwestor indywidualny się nie liczy. Serio?

Debata: Inwestor indywidualny się nie liczy?

0
W ramach Dnia Inwestora Indywidualnego, który odbył się podczas konferencji Invest Cuffs 2024 odbyła się debata ekspercka pod tytułem: “Inwestor indywidualny się nie liczy....