Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP omawia rekordowy dla grupy 2023 rok, realizację założonych przez nią celów, a także ekspansję i rozwój sieci. Jakie plany na kolejne miesiące ma LPP? Przekonamy się poniżej:
Przemysław Lutkiewicz o wynikach LPP w 2023 r.
Przemysław Lutkiewicz wskazał, że 2023 rok był rekordowy dla LPP – zarówno pod względem sprzedaży, jak również zysku operacyjnego i zysku netto. Zarząd jest bardzo zadowolony z tych wyników, rentowność operacyjna przekroczyła 13%, a zysk netto sięgnął 1,6 miliarda złotych, co pozwoli spółce wypłacić rekordową dywidendę.
Przemysław Lutkiewicz dodał przy tym, że wyniki pozostają pewien niedosyt, jeśli chodzi o sprzedaż, która wyniosła 17,4 miliarda złotych, natomiast dyscyplina kosztowa pozwoliła wypracować takie wyniki.
Jakie wydarzenia miały wpływ na wyniki uzyskane w 2023 roku?
Przemysław Lutkiewicz wyjaśnił, że początek 2023 roku był dość słaby. Spółka miała zadyszkę w marce Sinsay – pozostało jej dużo starych towarów, doszło do podwyżek cen, z których spółka później musiała się wycofać.
Drugie półrocze upłynęło zaś pod znakiem bardzo dobrych wyników sprzedażowych, marka Sinsay przedstawiła nową kolekcję, ceny były atrakcyjne, a segment online zaczął znowu rosnąć.
Wyjątkiem w drugim półroczu okazał się wrzesień, który był bardzo trudny dla branży, ponieważ było wtedy bardzo ciepło, a sklepy wprowadziły już do sprzedaży jesienne kolekcje. W październiku, listopadzie i grudniu doszło jednak do bardzo mocnego odbicia.
Przemysław Lutkiewicz o wynikach LPP w 2024 r.
Przemysław Lutkiewicz oznajmił, że LPP weszło w 2024 roku z dobrą sprzedażą – szczególnie segment “value for money”, w którym działa Sinsay, bardzo dobrze się odbudowuje, dlatego zarząd jest optymistyczny co do perspektyw na bieżący rok.
Przemysław Lutkiewicz wierzy, że wzrost wypłat socjalnych w Polsce, podwyżki dla sfery budżetowe i malejąca inflacja sprawią, że konsumenci będą mieli więcej pieniędzy, co zachęci ich do większych zakupów.
Czy udało się zrealizować cele założone na 2023 rok?
Przemysław Lutkiewicz wytłumaczył, że główny cel – wzrost sieci handlowej o 20% – został zrealizowany. LPP otworzyło ponad 300 nowych sklepów i weszło na nowe rynki – grecki i włoski. Cele dotyczące sprzedaży, marży handlowej i zysków również były zgodne z oczekiwaniami.
Jakie są plany ekspansji i rozwoju sieci?
Przemysław Lutkiewicz wyjaśnił, że obecnie powstaje wiele retail parków w mniejszych miejscowościach, handel przestaje być domeną już tylko dużych miast. Branża odzieżowa powiela zatem schemat, który mogliśmy dostrzec w branży żywnościowej.
LPP zamierza uczestniczyć w tej transformacji i rozwijać sieć właśnie w mniejszych miejscowościach. Przemysław Lutkiewicz dodał przy tym, że LPP rozwija się organicznie i nie patrzy na ten moment na żadne fuzje czy przejęcia – dopóki spółka będzie mogła rozwijać się organicznie, nie będzie to dla niej interesujące.