Joanna Wróbel-Lipa – Wiceprezes Zarządu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka opowiada o udanym 2023 roku, a także o dobrych przychodach spółki oraz roli wskaźnika PKB w kontekście wyników finansowych. Jakie są cele strategiczne firmy na najbliższe lata? Przekonamy się poniżej:
Jak Joanna Wróbel-Lipa ocenia wyniki finansowe osiągnięte przez Śnieżkę?
Joanna Wróbel-Lipa uważa, że cały rok 2023 był w wykonaniu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka bardzo udany. Osiągnięte przez spółkę wyniki finansowe i sprzedażowe znacznie przekroczyły oczekiwania, a na dodatek bardzo dobrze wypadły na tle całej branży.
Jakie czynniki miały wpływ na przychody FFiL Śnieżka?
Joanna Wróbel-Lipa wyjaśniła, że tak wysokie przychody przede wszystkim były odzwierciedleniem silnej kondycji konsumentów Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka na wszystkich rynkach – i to pomimo szalejącej inflacji.
Jak w tak trudnym roku Śnieżce udało się osiągnąć tak dobry wynik?
Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wskazała, że satysfakcjonujący wynik finansowy w tak trudnym 2023 roku jest efektem ciężkiej pracy i wielu działań marketingowo-sprzedażowym, w tym polityki cenowej.
Joanna Wróbel-Lipa oceniła, że pozytywnie na wynik netto spółki Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wpłynęła dodatnia dynamika przychodów ze sprzedaży i bardzo dobre wyniki, jeśli chodzi o marżę brutto.
Dlaczego wskaźnik PKB na wpływ na wyniki finansowe FFiL Śnieżka?
Joanna Wróbel-Lipa wytłumaczyła, że “wskaźnik PKB ma bardzo dużą korelację związaną właśnie z inflacją, a co za tym idzie – z popytem”.
Czy silny złoty pomaga FFiL Śnieżka?
Joanna Wróbel-Lipa stwierdziła, że silny złoty zdecydowanie pomaga Fabryce Farb i Lakierów Śnieżka, ponieważ ekspozycja spółki w euro – czyli kwota przeznaczona przez nią na zakup surowców – wahająca się w okolicach 55 milionów, bardzo istotnie wpływa na jej koszty.
Czego FFiL Śnieżka oczekuje w kolejnych kwartałach?
Joanna Wróbel-Lipa oznajmiła, że “Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest już bardzo ostrożna, jeśli chodzi o prognozowanie. Cała branża liczy jednak na wypłaszczenie lub minimalny wzrost wolumenów oraz poprawę kondycji konsumenta”.
Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wytłumaczyła, że jeśli wynagrodzenia będą rosły szybciej niż inflacja, przełoży się to na nastroje i plany remontowe, konsumenci coraz częściej będą myśleć o metamorfozach swoich domów, z wykorzystaniem produktów Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka.
Joanna Wróbel-Lipa o nowej strategii FFiL Śnieżka
Joanna Wróbel-Lipa wskazała, że zarząd Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka nie traktuje nowych celów strategicznych spółki do 2028 roku jako prognozy, tylko jako kierunek, w którym grupa chce się rozwijać. Cele te są efektem refleksji, której zarząd spółki dokonał w trudnych, dynamicznych czasach.
Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka oznajmiła, że „zarządowi zależy przede wszystkim na wzroście przychodów ze sprzedaży, wyniku EBITDA, udziale rynkowym na poziomie około 20%, mocnych brandach, zrównoważonym rozwoju i silnym zespole”.