Prezentacja wyników FFiL Śnieżka, Joanna Wróbel-Lipa – Wiceprezes Zarządu

Joanna Wróbel-Lipa – Wiceprezes Zarządu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka opowiada o udanym 2023 roku, a także o dobrych przychodach spółki oraz roli wskaźnika PKB w kontekście wyników finansowych. Jakie są cele strategiczne firmy na najbliższe lata? Przekonamy się poniżej:

Jak Joanna Wróbel-Lipa ocenia wyniki finansowe osiągnięte przez Śnieżkę?

Joanna Wróbel-Lipa uważa, że cały rok 2023 był w wykonaniu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka bardzo udany. Osiągnięte przez spółkę wyniki finansowe i sprzedażowe znacznie przekroczyły oczekiwania, a na dodatek bardzo dobrze wypadły na tle całej branży.

Jakie czynniki miały wpływ na przychody FFiL Śnieżka?

Joanna Wróbel-Lipa wyjaśniła, że tak wysokie przychody przede wszystkim były odzwierciedleniem silnej kondycji konsumentów Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka na wszystkich rynkach – i to pomimo szalejącej inflacji.

Jak w tak trudnym roku Śnieżce udało się osiągnąć tak dobry wynik?

Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wskazała, że satysfakcjonujący wynik finansowy w tak trudnym 2023 roku jest efektem ciężkiej pracy i wielu działań marketingowo-sprzedażowym, w tym polityki cenowej.

Joanna Wróbel-Lipa oceniła, że pozytywnie na wynik netto spółki Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wpłynęła dodatnia dynamika przychodów ze sprzedaży i bardzo dobre wyniki, jeśli chodzi o marżę brutto.

Dlaczego wskaźnik PKB na wpływ na wyniki finansowe FFiL Śnieżka?

Joanna Wróbel-Lipa wytłumaczyła, że “wskaźnik PKB ma bardzo dużą korelację związaną właśnie z inflacją, a co za tym idzie – z popytem”.

Czy silny złoty pomaga FFiL Śnieżka?

Joanna Wróbel-Lipa stwierdziła, że silny złoty zdecydowanie pomaga Fabryce Farb i Lakierów Śnieżka, ponieważ ekspozycja spółki w euro – czyli kwota przeznaczona przez nią na zakup surowców – wahająca się w okolicach 55 milionów, bardzo istotnie wpływa na jej koszty.

Czego FFiL Śnieżka oczekuje w kolejnych kwartałach?

Joanna Wróbel-Lipa oznajmiła, że “Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest już bardzo ostrożna, jeśli chodzi o prognozowanie. Cała branża liczy jednak na wypłaszczenie lub minimalny wzrost wolumenów oraz poprawę kondycji konsumenta”.

Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka wytłumaczyła, że jeśli wynagrodzenia będą rosły szybciej niż inflacja, przełoży się to na nastroje i plany remontowe, konsumenci coraz częściej będą myśleć o metamorfozach swoich domów, z wykorzystaniem produktów Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka.

Joanna Wróbel-Lipa o nowej strategii FFiL Śnieżka

Joanna Wróbel-Lipa wskazała, że zarząd Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka nie traktuje nowych celów strategicznych spółki do 2028 roku jako prognozy, tylko jako kierunek, w którym grupa chce się rozwijać. Cele te są efektem refleksji, której zarząd spółki dokonał w trudnych, dynamicznych czasach.

Wiceprezes Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka oznajmiła, że „zarządowi zależy przede wszystkim na wzroście przychodów ze sprzedaży, wyniku EBITDA, udziale rynkowym na poziomie około 20%, mocnych brandach, zrównoważonym rozwoju i silnym zespole”.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...