Michał Sadowski – Prezes Zarządu Brand24 omawia wzrost wyniku EBITDA, aktualny wskaźnika ARPU oraz prace nad asystentem opartym o rozwiązania AI. Jaką strategię przyjmuje Brand24 na bieżący rok? Przekonamy się poniżej:
Jak udało się osiągnąć wzrost EBITDA o 46% w 2023 roku?
Michał Sadowski wyjaśnił, że głównym elementem wpływającym na wzrost wyniku EBITDA był “kolejny krok w strategii przesuwania się w stronę większych klientów”.
Michał Sadowski oznajmił, że Brand24 nie idzie jeszcze w stronę największych marek, ponieważ do tego spółka musi przebudować model sprzedaży, natomiast przesuwanie portfolio w stronę większych klientów niż do tej pory, było bardzo łatwe, a na dodatek udało się to połączyć z przebudową produktów w stronę funkcji premium wymaganych do bardziej wymagających klientów.
Prezes Brand24 dodał, że obie te rzeczy pozwalają na coraz większej marży, sprzedawać coraz droższe abonamenty – nawet bez podnoszenia cen, gdyż klienci sami decydują się na pakiety z funkcjami premium, co jest wynikiem strategicznego ruchu wykonanego 2-3 lata temu.
Jak wyglądał wskaźnik ARPU w 2023 roku?
Michał Sadowski wytłumaczył, że “wskaźnik ARPU na nowych klientach urósł w zeszłym roku z około 150 dolarów do 220 USD”. Z kolei wskaźnik ARPU na istniejących klientach zmienia się nieco wolniej, dlatego że Brand24 rzadziej podnosi ceny – tak, aby istniejący klienci mieli zawsze preferencyjne warunki.
Prezes Brand24 wskazał ponadto, że zarząd firmy cieszy również fakt, że udaje się sprzedawać coraz więcej abonamentów, choć zakładał on, że przy podnoszeniu cen ilość sprzedanych abonamentów będzie spadać.
Okazało się jednak, że listopad był rekordowym miesiącem pod względem liczby, zaś cały czwarty kwartał był najwyższy w historii pod względem przychodów. Michał Sadowski stwierdził, iż “działa tutaj taki efekt, że droższy produkt to lepszy produkt”.
Na jakim etapie jest budowa asystenta opartego o AI?
Michał Sadowski przekazał, że pierwsi użytkownicy już uzyskali dostęp do asystenta. W tej chwili Brand24 bardzo mocno pracuje nad wdrożeniem funkcji wykresów w tym asystencie – taka funkcja ma być głównym punktem styku z produktem spółki.
Michał Sadowski wyjaśnił, iż “wyobraża sobie, że w przyszłości ludzie nie będą chcieli klikać samodzielnie w panelu Brand24 i poszukiwać wniosków, wykresów, tabel, zestawień, tylko będą chcieli przez czat lub głosowo porozumiewać się z produktem, aby pokazał te dane, które interesują ich najbardziej”.
Prezes Brand24 oznajmił, że “pierwsze recenzje asystenta opartego o sztuczną inteligencję są bardzo dobre”.
Jaki jest plan rozwoju Brand24 w 2024 roku?
Michał Sadowski wskazał, że “poza tematem asystenta marki, który jest oparty o AI, w 2024 roku będzie więcej tego, do czego spółka przyzwyczaiła przez ostatnie 3 lata – czyli kolejne ruchy na cenach, kroki w przesuwaniu portfolio w stronę większych klientów, kolejne funkcje premium dorzucane do najwyższych abonamentów”.
Prezes Brand24 ocenił, że spółka cały czas jest nastawiona na zyski, a zarząd chce cały czas przynajmniej utrzymać tempo wzrostu, które funkcjonowało na przychodach przez ostatnie dwa lata.