Krzysztof Bajołek – Prezes Zarządu Answear.com, opowiada o wynikach finansowych spółki w pierwszym kwartale 2024 roku, planach rozwoju oraz ogólnej koniunkturze w e-commerce. Jaki kierunek obiera Answear.com? Przekonamy się poniżej:
Krzysztof Bajołek o wynikach finansowych Answear.com w Q1 2024
Krzysztof Bajołek zaznaczył, że “wyniki finansowe w pierwszym kwartale były pod dużą presją koniunktury w sektorze e-commerce, który po latach dużych wzrostów teraz odpoczywa. Co więcej, ze względu na sytuację makroekonomiczną, klienci nadal nie są pewni co będzie się działo w najbliższych kwartałach i wstrzymują wydatki”.
Prezes Answear.com dodał również, że “spółka jest obecnie w okresie dużych inwestycji, związanych z nową marką PRM, repozycjonowaniem Answear.com czy otwarciem concept store’ów”.
Wyniki pierwszego kwartału były więc obarczone tymi wszystkimi czynnikami i musiały być słabsze, ale Krzysztof Bajołek jest bardzo zadowolony z realizacji strategii przez spółkę i wierzy, że w dłuższym okresie działania te będą procentowały dobrymi wynikami w następnych kwartałach.
Czy można porównać wyniki Answear.com bezpośrednio kwartał do kwartału?
Krzysztof Bajołek oznajmił, że “przy porównywaniu wyników kwartał do kwartału warto nałożyć okoliczności, które wpływają na uzyskane liczby. Jeśli to uwzględnimy, powinniśmy spojrzeć na te wyniki bardziej optymistycznie”.
Czy waluty mocno wpłynęły na przychody spółki?
Krzysztof Bajołek podkreślił, że “prawie 80% przychodów Answear.com pochodzi ze sprzedaży na rynkach zagranicznych, dlatego wyniki spółki są pod mocną presją umacniającego się złotego, zjawisko to niekorzystnie wpływa na przychody Answear.com”.
Jakie są cele i plany związane z otwarciem Answear Concept Store?
Krzysztof Bajołek oświadczył, że “Answear.com chce w swoich concept store’ach realizować swoje cele marketingowe i wizerunkowe. Teraz spółka będzie obserwować zachowania klientów, analizować jakie korzyści wynikają z concept store’ów i następnie podejmować dalsze decyzje”.
Jaki Answear.com ma pomysł na markę PRM?
Krzysztof Bajołek stwierdził, że “PRM to nowa marka Answear.com, która jednocześnie oznacza wejście spółki w segment luxury fashion stanowiący połączenie obszaru sneakersów i streetwearu, który zdaniem spółki ma być bardzo silny”.
Krzysztof Bajołek dodał przy tym, że “sam Answear.com również będzie repozycjonowany w górę, w kierunku segmentu dostępnego premium, ponieważ spółka uważa, iż będzie to korzystne – głównie ze względu na konkurencję, która operuje przede wszystkim w mainstreamowym segmencie”.
Jak radzi sobie obecnie branża fashion?
Krzysztof Bajołek wyjaśnił, że “branżę fashion powinno się rozpatrywać pod kątem konkretnych segmentów, ponieważ rynki offline i online zachowują się obecnie inaczej”.
Prezes Answear.com wytłumaczył, że ostatnie półrocze na rynku offline było bardzo dobre, ponieważ klienci powrócili do sklepów stacjonarnych, a liczba konsumentów wzrosła, gdyż do Polski przybyła ogromna liczba imigrantów z Ukrainy. E-commerce radzi sobie zaś gorzej, ponieważ doświadczył on odpływu klientów z rynku offline do rynku online.
Czego spółka spodziewa się w drugim półroczu?
Krzysztof Bajołek spodziewa się, że drugie półrocze dla całej branży fashion powinno być dobre.
Rynek online powinien już radzić sobie lepiej, ponieważ będzie on miał niższą bazę porównawczą z ubiegłego roku – łatwiej będzie więc pobić te wyniki. Co więcej, okres szalonej pogoni za klientem dobiegł już końca, rynek się normalizuje, a wydatki marketingowe i koszty informatyczne się optymalizują.