Piotr Bieliński – Prezes Zarządu Action SA, opowiada o wynikach pierwszej połowy 2024 roku, a także o optymalizacji kosztów. Dlaczego Action zdecydował się na sprzedaż działki? Przekonamy się poniżej:
Jak wyglądała pierwsza połowa 2024 r. w Action?
Piotr Bieliński stwierdził, że “rynek jest ciężki i zaskakujący. W styczniu Action zanotowało wzrost aż o 20% rok do roku. Następnie spółce odcięło prąd – wiele grup produktowych radzi sobie gorzej, ewidentnie widać, że klient szuka tańszych zamienników. Ponadto, duże wyzwanie stanowi dwukrotne podniesienie płacy minimalnej”.
Prezes Action SA zaznaczył jednak, że wie co robić. Spółka zaczęła mocno optymalizować koszty związane z biznesem i jego otoczeniem. Jednocześnie Action inwestuje dużo w rozwój IT, nowego ERP i produkty związane ze sztuczną inteligencją.
Piotr Bieliński sądzi, iż najbliższe kwartały pokażą już efekty optymalizacyjnych działań spółki, a rynek powinien odbić.
W jakim stopniu Action dotyka problem zalewania rynku przez tanie chińskie produkty?
Piotr Bieliński oznajmił, że “najwięksi producenci nadal skutecznie sprzedają produkty pod swoją marką, ponieważ chińskie firmy są daleko w tyle pod względem technologii. Problem zalewania rynku przez tanie chińskie produkty dotyka przede wszystkim firmy, które same sprzedają dużo takich produktów, jak Pepco, a nie takie spółki, jak Action”.
Jak Action radzi sobie z wzrastającymi kosztami prowadzenia działalności?
Piotr Bieliński podkreślił, że “Action ostatnie umowy na gaz i na prąd podpisało tylko na rok, W tym roku mieliśmy zaś wzrosty o kilkadziesiąt procent w stosunku do typowych cen. W przyszłym roku ceny będą zaś o kilkadziesiąt procent niższe, co sprawi, że koszty prowadzenia działalności w przypadku Action się obniżą”.
Prezes Action SA zwrócił jednak uwagę, iż “najważniejsze, aby rentowność była dobra, a skala nie malała. Do tej pory spółce to się udaje, dlatego teraz może się ona skupić na ambitnych nowych wyzwaniach”.
Jak obecnie wygląda poziom marży Action SA?
Piotr Bieliński oświadczył, że “marża, w porównaniu z zeszłym roku, zmieniła się zaledwie o 0,03%. Obecnie na rynku trwa walka, konkurencja jest bardzo duża, dlatego nie ma mowy o podniesieniu marży. Małe i średnie firmy mają jednak większe problemy niż duzi gracze, dlatego warto zachować optymizm”.
Piotr Bieliński o sprzedaży działki przez Action SA
Piotr Bieliński wyjaśnił, że “Action sprzedał nieruchomość już na początku roku. Jest jeszcze możliwość dodatkowego zysku, jeśli deweloper, który nabył nieruchomość, podpisze większą ilość umów z tytułu transakcji”.