Wojciech Ozimek, wiceprezes One2Tribe SA, w rozmowie z Cezarym Andrzejczykiem , redaktorem Telewizji Biznesowej i partnerem zarządzającym w Qualia Advisory, podczas Konferencji WallStreet 28 w Karpaczu, omawia tematy związane z działalnością spółki, a także mechanizmami gamifikacji.
Jacy są główni klienci spółki One2Tribe i na jakich rynkach jest ona obecna? Przekonamy się poniżej:
Działalność One2Tribe z perspektywy Wojciecha Ozimka
Wojciech Ozimek wyjaśnił, że podczas poprzedniego kryzysu w sektorze gamingowym postanowił on, że zamiast pozostać na rynku gier social, wykorzysta on zdobytą wiedzę społecznością o ludziach w innej branży. W efekcie, One2Tribe zaczęło wtedy budować swoją technologię pod kątem działalności B2B.
Następnie spółka nawiązała współpracę z dużymi sieciami telekomunikacyjnymi i detalicznymi, a później również z firmami farmaceutycznymi i kosmetycznymi. Nie zmienia to faktu, że core biznesu One2Tribe to nadal gaming, a Wojciech Ozimek wciąż uważa, że gry zmieniają ludzi.
Mechanizmy gamifikacji okiem wiceprezesa One2Tribe
Wojciech Ozimek wytłumaczył, że mechanizm gamifikacji w przypadku One2Tribe polega na wynagradzaniu pracownikami pewnymi wzmocnieniami w postaci wirtualnej waluty, którą mogą oni wymienić na realne produkty i usługi. Co więcej, pracownik widzi, które miejsce zajmuje w rankingu w danej firmie pod kątem zdobytych wzmocnień.
Wojciech Ozimek o podejściu psychologicznym w One2Tribe
Wojciech Ozimek oznajmił, że “One2Tribe jest specyficzną firmą, gdyż opiera się ona na dwóch działach – psychologów i informatyków. Część psychologiczna bazuje nie tylko na psychologii behawioralnej, ale również na psychologii społecznej, która odpowiada za zrozumienie dynamiki grupy i interakcji w zespole”.
W efekcie, zespół psychologów w One2Tribe pomaga firmom zbudować program poprawy wydajności czy podniesienia danego wskaźnika w organizacji. Każdy taki program zaczyna się od wyznaczenia konkretnego celu, który trzeba zdekomponować na konkretne działy w firmie – za co odpowiada dział informatyczny One2Tribe wykorzystując przy tym sztuczną inteligencję i narzędzia analityczne.
System One2Tribe okiem Wojciecha Ozimka
Wojciech Ozimek poinformował, że po rozpoczęciu współpracy z daną korporacją, zespół konsultingowy One2Tribe przez okres od 3 do 6 miesięcy przygotowuje zespół wewnątrz danej firmy do wdrożenia systemu spółki.
Wiceprezes One2Tribe ujawnił przy tym, że zaimplementowanie tego systemu dużym firmom bardzo szybko zwraca się finansowo. Wymaga on jednak od takiej firmy przestawienia mindsetu w obszarze celów długoterminowych na bardzo praktyczny – aby zadać sobie pytanie, co dany pracownik musi zrobić jutro, by za rok cel został zrealizowany.
Wiceprezes One2Tribe o ekspansji międzynarodowej
Wojciech Ozimek wskazał, że One2Tribe już działa na rynkach zagranicznych. Tak się dzieje choćby w przypadku współpracy z firmą Sanofi, która łącznie przebiega w ośmiu krajach, w tym sześciu z Zatoki Perskiej. Pozostałe dwa to Austria i Polska.