Na telewizji da się zarobić

W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu „Biznes Focus” Cezary Andrzejczyk – partner zarządzający w Qualia Advisory i Leszek Kułak – przewodniczący Rady Nadzorczej Red Carpet Media Group, rozmawiają o polskim rynku telewizyjnym. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Omówienie wyników Red Carpet Media Group za 2023 r.

Leszek Kułak oznajmił, że wyniki finansowe Red Carpet Media Group za 2023 rok są zgodne z założeniami spółki.

Leszek Kułak wyjaśnił, że Red Carpet Media Group realizuje szeroką strategię, gdyż spółka w swojej ofercie posiada dwa kanały telewizji linearnej, platformę VOD, a także kanały zagraniczne – zarówno w sieciach kablowych, jak i na dynamicznie zyskujących popularność platformach FAST.

Jaka jest obecnie sytuacja na rynku reklamy telewizyjnej?

Leszek Kułak wytłumaczył, że na rynku reklamowym w obszarze telewizji linearnej mamy obecnie do czynienia z zastojem. Niemniej jednak, Red Carpet Media Group w 2023 roku zdołał wypracować stabilny, kilkuprocentowy wzrost przychodów w obszarze reklamy telewizyjnej.

Jak otrzymanie koncesji na emisję kanału w naziemnej telewizji cyfrowej wpłynie na wyniki Red Carpet Media Group?

Leszek Kułak wytłumaczył, że naziemna telewizja cyfrowa daje Red Carpet Media Group możliwość dotarcia do najszerszej grupy odbiorców.

Co więcej, widz który ma dostęp tylko do telewizji naziemnej – a taka grupa stanowi nieco ponad 23% polskich gospodarstw domowych – ma dość ograniczony wybór, gdyż kanałów w telewizji naziemnej jest nieco ponad 30. Z tego powodu szansa dotarcia do takich odbiorców jest naprawdę duża.

W efekcie, sukces Red Carpet Media Group w tym sektorze powinien się przełożyć na zwiększenie przychodów ze sprzedaży na polskim rynku, zwiększenie dotarcia w postaci reklamowej do większej grupy odbiorców oraz umożliwi spółce mocniejsze promowanie jej platformy VOD – RED GO.

Jakie programy można będzie oglądać w telewizji naziemnej?

W telewizji naziemnej będzie można oglądać zarówno filmowe oraz serialowe klasyki, jak i produkcje wcześniej pokazywane na globalnych platformach streamingowych.

Oferta platformy RED GO

Leszek Kułak wyjaśnił, że platforma RED GO ma swoją własną strategię. Polega ona na oferowaniu premierowych seriali. Produkcje te dopiero po jakimś czasie wyświetlania na platformie trafiają na antenę telewizyjną.

Ponadto, część produkcji trafia tylko i wyłącznie na platformę RED GO. Mowa tu zarówno o klasyce kina, jak i produkcjach premierowych.

Czy obecność Red Carpet Media Group na NewConnect pomaga spółce w rozwoju biznesowym i wizerunkowym?

Absolutnie tak. Warto przy tym zauważyć, że Red Carpet Media Group jest spółką w fazie prężnego wzrostu, dlatego na bieżąco poszukuje ona finansowania na rozwój, w czym pomógł debiut na giełdzie.

Ponadto, obecność na NewConnect pomógł Red Carpet Media Group w poruszaniu się w świecie telewizyjnego biznesu, gdyż spółka często kupuje produkcje od bardzo dużych podmiotów i musi przechodzić liczne audyty – dzięki debiutowi na giełdzie Red Carpet Media Group po prostu zyskało większą wiarygodność.

Zobacz więcej

Polecamy

Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Debata - inwestor indywidualny się nie liczy. Serio?

Debata: Inwestor indywidualny się nie liczy?

0
W ramach Dnia Inwestora Indywidualnego, który odbył się podczas konferencji Invest Cuffs 2024 odbyła się debata ekspercka pod tytułem: “Inwestor indywidualny się nie liczy....