W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Biznes Focus” Cezary Andrzejczyk – partner zarządzający w Qualia Advisory i Przemysław Kral – CEO Zondacrypto, rozmawiają o sytuacji na rynku krypto w Polsce i Europie, regulacjach oraz roli kryptowalut na rynkach finansowych. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Na jakim etapie jest rynek kryptowalut w Polsce?
Przemysław Kral stwierdził, że rynek kryptowalut w Polsce wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, lecz dojrzewa on bardzo dynamicznie.
Jak przygotować się do inwestowania w kryptowaluty?
Przemysław Kral zwrócił uwagę, że “do inwestowania w kryptowaluty niezbędne jest odpowiednie przygotowanie pod kątem edukacyjnym. Są one dziś bowiem poważnym aktywem, w który inwestują duże fundusze hedgingowe”.
Ponadto, prezes Zondacrypto uważa ponadto, że już wkrótce, za kilka lat kryptowalutami będziemy nawet płacić za najprostsze produkty.
Co czeka rynek kryptowalut?
Przemysław Kral oświadczył, że “w Europie już w niedalekiej przyszłości kryptowaluty staną się częścią codzienności obywateli. Sama Polska natomiast, która jest dziś liderem jeśli chodzi o fintechy, stanie się zaściankiem Europy – tak negatywnie bowiem regulator w naszym kraju jest nastawiony do kryptowalut”.
Czy wkrótce zakończy się hossa na rynku kryptowalut?
Przemysław Kral oznajmił, że “rynek kryptowalut niewiele się różni od rynku akcji. W zasadzie jego jedyną unikalną cechą jest możliwość handlu 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Teoria cykli koniunkturalnych na tym rynku zaś obowiązuje, rynek ten jednak jest dość płytki, więc cykle są skrócone”.
Według prezesa Zondacrypto nie zmienia to jednak faktu, że rynek kryptowalut jest bliźniaczym rynkiem do akcji, który po prostu szybciej się rozwija. W opinii Przemysława Krala “jesteśmy zatem dopiero na początku nowego cyklu wzrostów na rynku krypto. Nowe szczyty zobaczymy natomiast maksymalnie w ciągu roku”.
Jak Zondacrypto edukuje swoich klientów?
Przemysław Kral wyjaśnił, że “Zondacrypto na swojej platformie prowadzi Akademię, na której za darmo można poznawać świat kryptowalut i edukować się w tym zakresie”. Prezes Zondacrypto podkreślił ponadto, że dla giełdy każdy jej klient jest unikalnym członkiem społeczności i zasługuje na to, by się rozwijać w obszarze kryptowalut.
Jak Zondacrypto działa marketingowo?
Przemysław Kral zaznaczył, że Zondacrypto, podobnie jak banki, nawiązuje partnerstwa z klubami sportowymi. W efekcie spółka współpracuje z takimi zespołami, jak Juventus F.C. czy Raków Częstochowa. Dzięki temu sportowe społeczności pokochały kryptowaluty i utożsamiają się z marką Zondacrypto.