Kreatywność to kompas w biznesowej dżungli | BUSINESS in BRIEF

Kreatywność to umiejętność dostrzegania rzeczy, których inni nie widzą. Co wpływa na rozwój kreatywności? Jak kreatywność pomaga w trudnych czasach? Jak uruchomić kreatywność w biznesie?

Na te pytania, w rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, twórcą platformy BRIEF, odpowiada dr Ewa Łabno-Falęcka – Advisor to the Mercedes-Benz VANS Project Jawor. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Czym jest kreatywność w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka stwierdziła, że “kreatywność to cecha lub umiejętność polegająca na byciu otwartym umysłem, absorbującym rzeczywistość, ciekawym świata i ludzi, a także odważnym. Kreatywność w biznesie pozwala nam przy tym skutecznie wykorzystywać architekturę innowacyjności w naszym życiu zawodowym”.

Ponadto, kreatywność to zdaniem dr Ewa Łabno-Falęckiej umiejętność obserwowania i patrzenia na świat w zróżnicowany sposób. Co więcej, jeśli nawiązujemy relację tylko z ludźmi z jednej generacji, którzy są podobni do nas, to kreatywność się nie wytworzy, gdyż nasze widzenie będzie wtedy ograniczone.

Z tego powodu w każdym biznesie niezbędne jest nawiązywanie wielu rozmaitych relacji. W rezultacie komunikacja jest bardzo ważną, twardą umiejętnością, niezbędną do finansowania biznesu.

Czy sztuka może być wykorzystywana w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka zwróciła uwagę, że “biznes już wykorzystuje sztukę, czego przykładem jest Art Branding”.

Czy intuicja jest ważna w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka uważa, że “intuicja jest oczywiście ważna w biznesie, ale bez doświadczenia i inteligencji może ona doprowadzić przedsiębiorcę na manowce”.

Co jest kluczem do sukcesu w przypadku startupów?

Dr Ewa Łabno-Falęcka jest zdania, że połowę sukcesu w startupie stanowi profesjonalizm i umiejętności, a drugą połowę osobowość zespołu. Pod tym drugim względem niezbędna jest taka kompetencja miękka, jak zdolność do negocjacji – aby móc skutecznie przekonać drugą stronę.

Kto może zostać artystą?

Dr Ewa Łabno-Falęcka oznajmiła, że “artystą w swoim fachu może być absolutnie każdy – nawet szewc czy osoba układająca kafelki – o ile robi to naprawdę dobrze, z pasją i z duszą”.

Czym jest marka?

Dr Ewa Łabno-Falęcka oświadczyła, że “marka to drogowskaz – światełko, które świeci, gdy wchodzimy w ciemność i z tego powodu właśnie za nim podążamy. Klienci idą za dobrą marką, gdyż niesie ona za sobą wartość emocjonalną, a klienci mają pewność, iż produkt tej marki będzie udany”.

Zobacz więcej

Polecamy

Stracili oszczędności życia - Kawa z Agentem

Afera! Deweloper nie oddaje mieszkań ani pieniędzy

0
Emitowana na antenie Telewizji Biznesowej audycja “Kawa z Agentem” prowadzona przez Piotra Ochnio - CEO Profesjonalne Finanse, to skoncentrowane spojrzenie na rynek nieruchomości. Ekspert,...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...