Kreatywność to kompas w biznesowej dżungli | BUSINESS in BRIEF

Kreatywność to umiejętność dostrzegania rzeczy, których inni nie widzą. Co wpływa na rozwój kreatywności? Jak kreatywność pomaga w trudnych czasach? Jak uruchomić kreatywność w biznesie?

Na te pytania, w rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, twórcą platformy BRIEF, odpowiada dr Ewa Łabno-Falęcka – Advisor to the Mercedes-Benz VANS Project Jawor. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Czym jest kreatywność w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka stwierdziła, że “kreatywność to cecha lub umiejętność polegająca na byciu otwartym umysłem, absorbującym rzeczywistość, ciekawym świata i ludzi, a także odważnym. Kreatywność w biznesie pozwala nam przy tym skutecznie wykorzystywać architekturę innowacyjności w naszym życiu zawodowym”.

Ponadto, kreatywność to zdaniem dr Ewa Łabno-Falęckiej umiejętność obserwowania i patrzenia na świat w zróżnicowany sposób. Co więcej, jeśli nawiązujemy relację tylko z ludźmi z jednej generacji, którzy są podobni do nas, to kreatywność się nie wytworzy, gdyż nasze widzenie będzie wtedy ograniczone.

Z tego powodu w każdym biznesie niezbędne jest nawiązywanie wielu rozmaitych relacji. W rezultacie komunikacja jest bardzo ważną, twardą umiejętnością, niezbędną do finansowania biznesu.

Czy sztuka może być wykorzystywana w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka zwróciła uwagę, że “biznes już wykorzystuje sztukę, czego przykładem jest Art Branding”.

Czy intuicja jest ważna w biznesie?

Dr Ewa Łabno-Falęcka uważa, że “intuicja jest oczywiście ważna w biznesie, ale bez doświadczenia i inteligencji może ona doprowadzić przedsiębiorcę na manowce”.

Co jest kluczem do sukcesu w przypadku startupów?

Dr Ewa Łabno-Falęcka jest zdania, że połowę sukcesu w startupie stanowi profesjonalizm i umiejętności, a drugą połowę osobowość zespołu. Pod tym drugim względem niezbędna jest taka kompetencja miękka, jak zdolność do negocjacji – aby móc skutecznie przekonać drugą stronę.

Kto może zostać artystą?

Dr Ewa Łabno-Falęcka oznajmiła, że “artystą w swoim fachu może być absolutnie każdy – nawet szewc czy osoba układająca kafelki – o ile robi to naprawdę dobrze, z pasją i z duszą”.

Czym jest marka?

Dr Ewa Łabno-Falęcka oświadczyła, że “marka to drogowskaz – światełko, które świeci, gdy wchodzimy w ciemność i z tego powodu właśnie za nim podążamy. Klienci idą za dobrą marką, gdyż niesie ona za sobą wartość emocjonalną, a klienci mają pewność, iż produkt tej marki będzie udany”.

Zobacz więcej

Polecamy

Sprzedaż mieszkania z zameldowaną osobą

Masz zameldowanego lokatora na nieruchomości, którą chcesz sprzedać? Uważaj!

0
W nowym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Kawa z Agentem” Amanda Postolska - założycielka i CEO RS Estate, wyjaśnia jak sprzedać mieszkanie,...
Prognozy rynkowe 2025 - Inwestowanie (z) głową

Rynki w 2025! Co nas czeka po zaprzysiężeniu Trumpa?

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....