Kreatywność to umiejętność dostrzegania rzeczy, których inni nie widzą. Co wpływa na rozwój kreatywności? Jak kreatywność pomaga w trudnych czasach? Jak uruchomić kreatywność w biznesie?
Na te pytania, w rozmowie z Grzegorzem Kiszlukiem, twórcą platformy BRIEF, odpowiada dr Ewa Łabno-Falęcka – Advisor to the Mercedes-Benz VANS Project Jawor. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Czym jest kreatywność w biznesie?
Dr Ewa Łabno-Falęcka stwierdziła, że “kreatywność to cecha lub umiejętność polegająca na byciu otwartym umysłem, absorbującym rzeczywistość, ciekawym świata i ludzi, a także odważnym. Kreatywność w biznesie pozwala nam przy tym skutecznie wykorzystywać architekturę innowacyjności w naszym życiu zawodowym”.
Ponadto, kreatywność to zdaniem dr Ewa Łabno-Falęckiej umiejętność obserwowania i patrzenia na świat w zróżnicowany sposób. Co więcej, jeśli nawiązujemy relację tylko z ludźmi z jednej generacji, którzy są podobni do nas, to kreatywność się nie wytworzy, gdyż nasze widzenie będzie wtedy ograniczone.
Z tego powodu w każdym biznesie niezbędne jest nawiązywanie wielu rozmaitych relacji. W rezultacie komunikacja jest bardzo ważną, twardą umiejętnością, niezbędną do finansowania biznesu.
Czy sztuka może być wykorzystywana w biznesie?
Dr Ewa Łabno-Falęcka zwróciła uwagę, że “biznes już wykorzystuje sztukę, czego przykładem jest Art Branding”.
Czy intuicja jest ważna w biznesie?
Dr Ewa Łabno-Falęcka uważa, że “intuicja jest oczywiście ważna w biznesie, ale bez doświadczenia i inteligencji może ona doprowadzić przedsiębiorcę na manowce”.
Co jest kluczem do sukcesu w przypadku startupów?
Dr Ewa Łabno-Falęcka jest zdania, że połowę sukcesu w startupie stanowi profesjonalizm i umiejętności, a drugą połowę osobowość zespołu. Pod tym drugim względem niezbędna jest taka kompetencja miękka, jak zdolność do negocjacji – aby móc skutecznie przekonać drugą stronę.
Kto może zostać artystą?
Dr Ewa Łabno-Falęcka oznajmiła, że “artystą w swoim fachu może być absolutnie każdy – nawet szewc czy osoba układająca kafelki – o ile robi to naprawdę dobrze, z pasją i z duszą”.
Czym jest marka?
Dr Ewa Łabno-Falęcka oświadczyła, że “marka to drogowskaz – światełko, które świeci, gdy wchodzimy w ciemność i z tego powodu właśnie za nim podążamy. Klienci idą za dobrą marką, gdyż niesie ona za sobą wartość emocjonalną, a klienci mają pewność, iż produkt tej marki będzie udany”.