W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu „Biznes Nieoczywisty” Jakub Zadrożny, partner w SPECTATOR communications advisors oraz Artur Kolator, wiceprezes Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej rozmawiają o stanie polskiej piłki nożnej. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Jak jest obecny stan reprezentacji Polski w piłce nożnej?
Artur Kolator wskazał, że “trener Michał Probierz obecnie chce mocno przebudować swoją drużynę. Nowe pokolenie zawodników dopiero bowiem szlifuje się na arenie międzynarodowej i stara się wywalczyć miejsce w podstawowej jedenastce w klubach zagranicznych, w których grają”.
Jeśli im się to uda, reprezentacja Polski powinna się mocno rozwijać i grać na wyższym poziomie, tak jak wszyscy dziś oczekują. Więcej powodów do optymizmu budzi natomiast rozwój kobiecego futbolu w Polsce, co doskonale jest widoczne na Mazowszu.
Co więcej, również młodzieżowe reprezentacje Polski spisują się coraz lepiej i coraz częściej kwalifikują się do Młodzieżowych Mistrzostw Europy i Świata.
Jak rozwija się edukacja trenerów w Polsce?
Artur Kolator oznajmił, że dziś najważniejszym zadaniem trenera jest rozwój każdego zawodnika z osobna. Trenerzy skupiają się na tym, aby każdemu zawodnikowi dać jak najwięcej informacji indywidualnych, a nie drużynowych i zespołowych.
Każdy zawodnik będzie bowiem się rozwijał inaczej, do każdego trzeba zatem podejść indywidualnie. Co istotne, również nowe pokolenie samych trenerów chce iść z duchem czasu i korzysta z nowoczesnych narzędzi szkoleniowych – w tym z dedykowanych aplikacji dla trenerów, a także szkoleń online.
Jak pod kątem biznesu piłka nożna rozwija się na Mazowszu?
Artur Kolator poinformował, że “w związku z reorganizacją rozgrywek i utworzeniem jednej mocnej ligi na Mazowszu, zainteresowanie ludzi ze świata biznesu wzrosło. Biznesmeni coraz chętniej inwestują w kluby futbolowe, a piłka nożna nadal zyskuje na popularności”.
Ponadto, sam Mazowiecki Związek Piłki Nożnej również się rozwija i pozyskuje sponsorów do danej klasy rozgrywkowej.
W jaki sposób dziś działa Mazowiecki Związek Piłki Nożnej?
Artur Kolator oświadczył, że “komunikacja w Mazowieckim Związku Piłki Nożnej, jeśli chodzi o sprawy związane z rozgrywkami i klubami jest bardzo dobra”.
Co więcej, dzięki temu, że Mazowiecki Związek Piłki Nożnej przeprowadził wiele szkoleń edukacyjnych dla osób funkcjonujących w klubie, wiele klubów otrzymało gotowe informacje jak rozmawiać z ludźmi biznesu, aby ich skutecznie zachęcić do współpracy z danym klubem.
Mało tego, celem Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej jest to, aby nadal edukować ludzi w klubach tego co, gdzie i jak mają robić, żeby efektywnie pozyskiwać sponsorów. Ponadto, MZPM udało się przekonać władze samorządowe, aby przeznaczały na rzecz klubów większe środki na rozwój dzieci i młodzieży.
Dzięki temu, Marszałek Województwa Mazowieckiego przekazał granty na promocję różnego rodzaju lig dzieci i młodzieży.
Co jeszcze można wprowadzić, aby nadal podnosić poziom polskiego futbolu?
Artur Kolator zwrócił uwagę, że “dużym problemem nadal jest infrastruktura. Trzeba cały czas rozwijać bazy treningowe dla dzieci, młodzieży i klubów piłkarskich. Ponadto, niezbędna jest codzienna komunikacja w bardzo szybkim czasie”.