Kierunki rozwoju i reformy piłki nożnej w Polsce | Biznes Nieoczywisty

W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu „Biznes Nieoczywisty” Jakub Zadrożny, partner w SPECTATOR communications advisors oraz Artur Kolator, wiceprezes Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej rozmawiają o stanie polskiej piłki nożnej. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Jak jest obecny stan reprezentacji Polski w piłce nożnej?

Artur Kolator wskazał, że “trener Michał Probierz obecnie chce mocno przebudować swoją drużynę. Nowe pokolenie zawodników dopiero bowiem szlifuje się na arenie międzynarodowej i stara się wywalczyć miejsce w podstawowej jedenastce w klubach zagranicznych, w których grają”.

Jeśli im się to uda, reprezentacja Polski powinna się mocno rozwijać i grać na wyższym poziomie, tak jak wszyscy dziś oczekują. Więcej powodów do optymizmu budzi natomiast rozwój kobiecego futbolu w Polsce, co doskonale jest widoczne na Mazowszu.

Co więcej, również młodzieżowe reprezentacje Polski spisują się coraz lepiej i coraz częściej kwalifikują się do Młodzieżowych Mistrzostw Europy i Świata.

Jak rozwija się edukacja trenerów w Polsce?

Artur Kolator oznajmił, że dziś najważniejszym zadaniem trenera jest rozwój każdego zawodnika z osobna. Trenerzy skupiają się na tym, aby każdemu zawodnikowi dać jak najwięcej informacji indywidualnych, a nie drużynowych i zespołowych.

Każdy zawodnik będzie bowiem się rozwijał inaczej, do każdego trzeba zatem podejść indywidualnie. Co istotne, również nowe pokolenie samych trenerów chce iść z duchem czasu i korzysta z nowoczesnych narzędzi szkoleniowych – w tym z dedykowanych aplikacji dla trenerów, a także szkoleń online.

Jak pod kątem biznesu piłka nożna rozwija się na Mazowszu?

Artur Kolator poinformował, że “w związku z reorganizacją rozgrywek i utworzeniem jednej mocnej ligi na Mazowszu, zainteresowanie ludzi ze świata biznesu wzrosło. Biznesmeni coraz chętniej inwestują w kluby futbolowe, a piłka nożna nadal zyskuje na popularności”.

Ponadto, sam Mazowiecki Związek Piłki Nożnej również się rozwija i pozyskuje sponsorów do danej klasy rozgrywkowej.

W jaki sposób dziś działa Mazowiecki Związek Piłki Nożnej?

Artur Kolator oświadczył, że “komunikacja w Mazowieckim Związku Piłki Nożnej, jeśli chodzi o sprawy związane z rozgrywkami i klubami jest bardzo dobra”.

Co więcej, dzięki temu, że Mazowiecki Związek Piłki Nożnej przeprowadził wiele szkoleń edukacyjnych dla osób funkcjonujących w klubie, wiele klubów otrzymało gotowe informacje jak rozmawiać z ludźmi biznesu, aby ich skutecznie zachęcić do współpracy z danym klubem.

Mało tego, celem Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej jest to, aby nadal edukować ludzi w klubach tego co, gdzie i jak mają robić, żeby efektywnie pozyskiwać sponsorów. Ponadto, MZPM udało się przekonać władze samorządowe, aby przeznaczały na rzecz klubów większe środki na rozwój dzieci i młodzieży.

Dzięki temu, Marszałek Województwa Mazowieckiego przekazał granty na promocję różnego rodzaju lig dzieci i młodzieży.

Co jeszcze można wprowadzić, aby nadal podnosić poziom polskiego futbolu?

Artur Kolator zwrócił uwagę, że “dużym problemem nadal jest infrastruktura. Trzeba cały czas rozwijać bazy treningowe dla dzieci, młodzieży i klubów piłkarskich. Ponadto, niezbędna jest codzienna komunikacja w bardzo szybkim czasie”.

Zobacz więcej

Polecamy

Te spółki warto mieć w portfelu! Benefity dla akcjonariuszy - Marcin Tuszkiewicz

Zyskaj więcej dzięki akcjom tych spółek – benefity dla akcjonariuszy!

0
Na giełdzie można zarabiać na trzy sposoby - za pomocą zmiany ceny spółki, dzięki dywidendom oraz za pomocą benefitów dla akcjonariuszy! Ta trzecia forma...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Telewizja Biznesowa Logo
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.