W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu „Biznes Nieoczywisty” Jakub Zadrożny, partner w SPECTATOR communications advisors rozmawia z Jackiem Behnke – Członkiem Zarządu Trefl S.A. Oto,czego się dowiedzieliśmy:
Jacek Behnke o historii Trefla
Jacek Behnke wskazał, że “Trefl ewoluował przez lata. Rozpoczynał od produkcji puzzli, następnie dodał karty, gry planszowe i rozwinął inne kategorie produktowe. Teraz zaś, po doświadczeniach z kupowanych od lat licencjami, wszedł na rynek produkcji filmowych”.
Co ciekawe, na samym początku swojej przygody z licencjami, Trefl dotarł do agencji, która udzielała licencji na marki od takich producentów, jak Disney czy Warner, gdyż firmy te nie miały wtedy swoich spółek w Polsce. Następnie Trefl poszedł bardzo mocno w tym kierunku i intensywnie zaczął inwestować w licencje.
10 lat temu Trefl poszedł o krok dalej i otworzył studio filmowe. To strategiczny punkt w działaniu spółki.
Jak Treflowi udało się długofalowo wspierać gdańską siatkówkę i koszykówkę?
Jacek Behnke uważa, że “sponsoring Trefla drużyn koszykarskich i siatkarskich to prawdziwy ewenement w Polsce, ponieważ nie ma innych zespołów, które są przez lata sponsorowane przez jeden podmiot i odnoszą takie sukcesy. Co więcej, Trefl to bardzo mocno wykorzystuje marketingowo”.
Jak będzie rozwijał się rynek licencji w najbliższych latach?
Jacek Behnke jest przekonany, że rynek licencji nadal będzie się rozwijał, roczne stopy wzrostu powinny wynieść od 4,1% do 6,1%. Co więcej, w ostatnich latach na rynku licencji dynamicznie rozwija się trend zarabiania na nostalgii dorosłych użytkowników, a także trend bohaterów z gamingu i Internetu.
Czy światowe licencje stanowią duży motor napędowy dla sprzedaży w Polsce?
Jacek Behnke przyznał, że globalne licencje stanowią duży motor napędowy dla sprzedaży w Polsce, ale Trefl zamierza równolegle rozwijać swój własny brand, oparty na “Treflikach”, jako licencjodawca, a nie licencjobiorca.
Czy posiadanie własnych licencji pomogło spółce stać się globalną marką?
Jacek Behnke oznajmił, że Trefl bardzo mocno stara się działać na rynkach eksportowych, aby mieć na rynkach zachodnich równie silną pozycję, co w Polsce. Co więcej, Trefl stara się jak najszerzej na świecie dystrybuować również własną licencję – czyli produkcje oparte na “Treflikach” – co również pomaga zdobywać globalną pozycję.
Jakie są plany rozwoju Trefl S.A. na najbliższe miesiące w Polsce?
Jacek Behnke oświadczył, że “Trefl dąży do rozwoju sprzedaży, rozwoju nowych kategorii produktowych (w tym między innymi gier mobilnych) i odświeżania produktów, co będzie spółkę pchało w kierunku rozwoju eksportu”.