W najnowszym wywiadzie redaktor naczelny Telewizji Biznesowej, Tymoteusz Nowak porozmawiał z Agnieszką Pacuk, Kierowniczką Sprzedaży E-commerce w Trefl SA, o 40-letniej tradycji firmy oraz o wyzwaniach związanych z międzynarodową ekspansją, rozwojem e-commerce i ekologicznymi inicjatywami.
Agnieszka Pacuk podzieliła się również swoimi spostrzeżeniami na temat rosnącej popularności gier planszowych i puzzli w obecnym cyfrowym świecie. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Czy gry planszowe i puzzle wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem?
Agnieszka Pacuk jest zdania, że “społeczeństwo nadal bardzo mocno potrzebuje aktywności offline. W rezultacie wciąż gry planszowe i puzzle cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Co więcej, zainteresowanie tymi produktami wzrosło dzięki lockdownowi, podczas pandemii COVID-19”.
Do jakich krajów Trefl sprzedaje swoje produkty?
Agnieszka Pacuk oznajmiła, że “produkty Trefla są dostępne w ponad 50 krajach praktycznie na wszystkich kontynentach. Rynek polski jest co prawda bardzo mocno nasycony produktami Trefla, ale firma cały czas może się na nim rozwijać – musi tylko iść z duchem czasu i szukać tego, czego klienci potrzebują”.
Kiedy Trefl zdecydował się na eksport swoich produktów?
Agnieszka Pacuk oświadczyła, że “Trefl rozpoczął ekspansję zagraniczną już dekady temu, zaczynając od Niemiec i krajów Europy Środkowej. Następnie spółka rozwijała tę ekspansję o kolejne rynki, bardzo dokładnie je analizując pod kątem konkurencji i lokalnej społeczności”.
Dla przykładu, jednym z głównych czynników sukcesu ekspansji zagranicznej Trefla było podjęcie współpracy z globalnymi licencjodawcami, takimi jak Disney, Hasbro czy Mattel.
Jakie są wyzwania sprzedaży internetowej dla Trefla?
Agnieszka Pacuk zaznaczyła, że po czasach pandemicznych e-commerce bardzo mocno wzrósł na całym świecie. Obecność na marketplace’ach to jendak dopiero początek drogi. Sprzedaż internetowa stanowi w branży zabawek prawdziwe wyzwanie. W tym aspekcie, po pierwsze, trzeba zastanowić się, jakie produkty chcemy sprzedawać w e-commerce.
Dobrym pomysłem może być przygotowanie dwóch oddzielnych ofert – jednej dedykowanej do sieci handlowych, a drugiej do internetowej – w taki sposób, aby te produkty się od siebie różniły.
Ponadto, trzeba zwrócić uwagę na przygotowanie kart produktowych. Świetnym rozwiązaniem może być tutaj wideo z unboxingiem danego produktu. W Internecie trzeba dać bowiem klientowi pełną informację na temat produktu, który zamierza kupić.
Jak Trefl uwzględnia zasady ESG w produkcji?
Agnieszka Pacuk przyznała, że “Trefl zwraca bardzo dużą uwagę na ESG. Spółka dąży do tego, aby jej produkty były jak najbardziej ekologiczne, uświadamia o tym klienta, a także dobiera dostawców pod kątem spełniania norm ESG przez nich”.
Jak Trefl sprzedaje dzisiaj swoje produkty?
Agnieszka Pacuk podkreśliła, że “od czasów pandemicznych udział sprzedaży online w Treflu zaczął bardzo mocno rosnąć. W efekcie, w tej chwili e-commerce odpowiada już za około 40% sprzedaży. Dla porównania, przed pandemią COVID-19 kanał e-commerce nie miał nawet 20% udziału w sprzedaży”.