Golf – znudzone grupy bogatych emerytów przemieszczające się niespiesznie po zielonym trawniku? Nic bardziej mylnego. To ekscytujący i wymagający sport, który łączy ludzi różnych pokoleń i profesji, uczy strategii, panowania nad emocjami, pokory i relacji ze sobą i innymi. Pomaga w biznesie i otwiera wiele możliwości inwestycyjnych.
Część pola golfowego z krótko przyciętą trawą to fairway. Czasem jest to fairway to heaven, a czasem “Fairway to Hell”. Ważne, jak sobie radzimy z różnymi wydarzeniami po drodze. Tak jak w życiu.
W siódmym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Fairway to Hell”, Robert Moreń, redaktor Telewizji Biznesowej, rozmawia z Zbigniewem Klonowskim – Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego 60MLN.PL, CEO Trias International. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Jaki pierwszy biznes miał Zbigniew Klonowski?
Zbigniew Klonowski po raz pierwszy zetknął się z biznesem na studiach. Handlował wtedy ubraniami, jako pośrednik między producentami polskimi a odbiorcami.
Czy Polska zmieniła się na lepsze przez ostatnie 30 lat?
Zbigniew Klonowski stwierdził, że Polska gigantycznie się zmieniła przez ostatnie 30 lat. Wystarczy włączyć kanały archiwalne, aby się przekonać, jak nasz kraj się zmienił pod kątem komfortu, dobrobytu i wolności.
Jak Polonia z Brazylii różni się od Polonii w USA?
Zbigniew Klonowski zaznaczył, że różnice między poszczególnymi Poloniami zależą od miejsc, w których żyją. Z reguły Polacy w Ameryce Południowej żyją na znacznie niższym poziomie niż Polacy w Stanach Zjednoczonych, ponieważ po prostu mieszkają oni w biedniejszych krajach. Wszędzie jednak Polacy są tak samo życzliwi.
Dlaczego Zbigniew Klonowski organizuje kongresy polonijne?
Zbigniew Klonowski oznajmił, że “organizacje polonijne, które odgrywały ogromną rolę w przeszłości już się postarzały. W efekcie, na świecie brakowało platformy dla aktywnych zawodowo i kulturalnie Polaków żyjących w innych krajach, poza Unią Europejską”.
Zbigniew Klonowski chciał zatem stworzyć platformę, dzięki której Polacy po drugiej stronie oceanu doskonale znali i rozumieli współczesną Polskę oraz aby osoby w Polsce wiedziały, że po drugiej stronie oceanu znajdą osoby, do których mogą zwrócić się o wsparcie biznesowe.
Czy Polacy z USA nie znają współczesnej Polski?
Zbigniew Klonowski zaznaczył, że “zdecydowana większość Polaków mieszkających w Stanach Zjednoczonych zupełnie nie zna współczesnej Polski, ani nie mówi po polsku”.
Czy Polonia w USA aktywnie gra w golfa?
Zbigniew Klonowski przyznał, że podczas jednej z edycji Kongresu 60 Milionów zorganizowano rundę golfa, co doskonale się przyjęło i stało się tradycją. Mało tego, w Chicago znajdziemy polskie kluby golfowe, organizowane są także turnieje polonijne.
Co sprawia, że golf jest sportem angażującym?
Zbigniew Klonowski wytłumaczył, że “golf wymaga ciągłej aktywności fizycznej – albo się uderza, albo idzie do piłeczki. Wymaga to ciągłej koncentracji – wtedy nie można myśleć o biznesie i o odbieraniu telefonów od kontrahentów”.
Jak gra w golfa rozwija umiejętności mentalne?
Zbigniew Klonowski wyjaśnił, że “gra w golfa kształtuje charakter, ponieważ nie wszystkie uderzenia są dobre, a złe uderzenie nie musi stanowić katastrofy – może bowiem po nim trafić się dobre, które sprawia, iż z trudnej sytuacji wychodzi się obronną ręką, podobnie jak w życiu czy w biznesie”.
Czy golf w Bhutanie to dobry pomysł?
Zbigniew Klonowski wskazał, że “pole golfowe w Bhutanie jest bardzo dobre. Trzeba jednak mieć świadomość, że pogoda w tym kraju jest nieobliczalna, a na dodatek wymagana jest gra w długich spodniach – krótkie spodenki są niedozwolone”.