W najnowszym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu „Biznes Focus” Cezary Andrzejczyk – partner zarządzający w Qualia Advisory i Paweł Wieczyński – CEO DataWalk, rozmawiają o innowacyjnej platformie analitycznej oraz planach rozwoju spółki DataWalk. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Paweł Wieczyński o początkach firmy DataWalk
Paweł Wieczyński oznajmił, że po sprzedaży poprzedniej swojej firmy chciał on zainwestować w projekt, który będzie przykładem, że w Polsce da się zbudować wysokie technologie na globalną skalę. Wtedy, jako anioł biznesu, natrafił on na swojego dzisiejszego wspólnika. Następnie zaczęli oni razem, od zera tworzyć DataWalk.
Co ciekawe, wtedy Paweł Wieczyński nie wiedział, że DataWalk posiada unikalną technologię, która w tym samym czasie była nieskutecznie poszukiwana w Dolinie Krzemowej.
Paweł Wieczyński o platformie analitycznej DataWalk
Paweł Wieczyński wyjaśnił, że “spółka dostarcza platformę analityczną DataWalk, która umożliwia analitykę big data w specyficzny sposób – łącząc świat relacyjny ze światem analityki grafowej. W efekcie, kilkudziesięciu klientów spółki korzysta dokładnie z tego samego systemu”.
Jednocześnie DataWalk oferuje swoim klientom usługi związane z przeszkoleniem ich do tego, aby w efektywny sposób wykorzystywać system spółki. Ideą firmy jest oferowanie klientom najbardziej zaawansowanej platformy, która jest samoobsługowa – tak, aby klienci nie pokazywali DataWalk swoich danych.
Jakie są kluczowe czynniki sukcesu DataWalk?
Paweł Wieczyński wskazał, że DataWalk nie tylko stworzyło unikalną technologię, ale również potrafiło ją skutecznie skomercjalizować, do czego doprowadziła współpraca z dwoma marketingowcami ze Stanów Zjednoczonych specjalizującymi się w Enterprise IT.
W efekcie, spółce udało się stworzyć wiodącą na świecie platformę, która jest gotowym produktem wykorzystywanym do rozwiązywania bardzo konkretnych problemów. W zasadzie jedynym realnym konkurentem dla DataWalk jest dziś amerykański gigant – Palantir Technologies.
W tej chwili DataWalk jest zaś na etapie skutecznego skalowania swojego modelu biznesowego budowanego wokół własnego produktu.
Paweł Wieczyński o użyciu analityki danych przez władze USA
Paweł Wieczyński poinformował, że “jednym z klientów DataWalk jest siódmy co do wielkości Departament Policji w Ameryce Północnej. Za pomocą platformy spółki udało mu się skrócić średniego czasu śledztw dotyczących zorganizowanej przestępczości z kilku miesięcy do kilku godzin”.
Innym przykładem jest identyfikowanie agentów obcego wywiadu lub wpływu przy pomocy platformy DataWalk przez agencję wywiadowczą. Produkt firmy wykazuje tutaj po prostu odpowiednie zależności, powiązując różne dane. Na tym polega analityka grafowa
Kolejnym klientem DataWalk jest amerykański bank Ally Financial, który korzystał z platformy spółki, aby wychwytywać zależności, na podstawie których można wyszukiwać grupy przestępcze próbujące okraść bank za pomocą korzystania z różnych grup produktów.
Paweł Wieczyński o wizji rozwoju i ekspansji DataWalk w najbliższych latach
Paweł Wieczyński marzy, aby sektor zaawansowanych technologii w Polsce zaczął prężnie działać. DataWalk chce pokazać, że w Polsce da się robić taki biznes i osiągnąć globalny sukces komercyjny, stać się absolutnie wiodącą technologią na świecie – do tego spółka będzie dążyć w najbliższych latach.
Prezes DataWalk liczy, że ten sukces następnie przełoży się na powstanie w naszym kraju sektora Enterprise IT o znaczeniu globalnym. Oznacza to, że DataWalk ma być pierwszą polską wiodącą spółką w tym sektorze, a dzięki jej sukcesowi inne podmioty technologiczne z naszego kraju również mają podbić świat.