W najnowszym wywiadzie przeprowadzonym przez Redaktora Naczelnego Telewizji Biznesowej, Tymoteusza Nowaka, Piotr Sałach, Dyrektor Sprzedaży B2B w Chocolissimo, opowiada o roli działu sprzedaży w sukcesie Chocolissimo. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Jak duże znaczenie dla funkcjonowania Chocolissimo ma dział sprzedaży?
Piotr Sałach poinformował, że “dział sprzedaży – zwłaszcza sprzedaży B2B – to jeden z kluczowych elementów Chocolissimo”.
Co jest głównym zadaniem działu sprzedaży?
Piotr Sałach zwrócił uwagę, że “głównym zadaniem działu sprzedaży w każdej firmie powinno być zbudowanie relacji z klientem. Klient musi poczuć się zaopiekowany i wiedzieć, co uzyskuje, kupując dany produkt”.
Misją Chocolissimo jest pomaganie kontrahentom firmy w budowaniu relacji z pracownikami i klientami biznesowymi – a czekolada jest do tego bardzo dobrym elementem.
Czy Chocolissimo nadal aktywnie szuka klientów?
Piotr Sałach ujawnił, że “Chocolissimo ma już bazę klientów, którzy sami powracają do firmy, co buduje portfel zamówień. Jednocześnie Chocolissimo jednak bardzo aktywnie poszukuje klienta poprzez różnego rodzaju kampanie internetowe oraz konferencje”.
Jak nowy podatek cukrowy wpłynie na Chocolissimo?
Piotr Sałach oznajmił, że “każdy podatek to wyzwanie dla producenta. Chocolissimo, w swojej perspektywie, ma jednak mocno zaplanowane różnego rodzaju rozwiązania, które będą automatyzować pracę – zarówno sprzedażową, jak i produkcyjną oraz logistyczną”.
W tych obszarach firma będzie poszukiwać oszczędności – tak, aby klient nie odczuł nowego podatku cukrowego na produktach końcowych Chocolissimo. Warto przy tym dodać, że duże znaczenie w Chocolissimo ma personalizacja produktów i opakowań, a na te obszary nowy podatek cukrowy nie wpłynie.
Czy produkty Chocolissimo pojawią się już wkrótce na półkach sklepowych?
Piotr Sałach wyjawił, że “Chocolissimo nie zależy, aby ich produkty były dostępne wszędzie, ponieważ mogłoby to negatywnie wpłynąć na markę. Firma nie zamierza zatem walczyć na ceny z innymi producentami w marketach”.
Jednocześnie Chocolissimo prowadzi jednak rozmowy z klientami, którzy mogliby dystrybuować wybrany asortyment firmy w sklepach detalicznych. Nie byłyby to jednak dyskonty czy duże markety – marka Chocolissimo chce bowiem zachować swoją ekskluzywność i obraz produktu premium.
Mimo wszystko Chocolissimo – dzięki swoim technologiom i logistyce – jest gotowe realizować bardzo duże wolumeny, bez utraty bardzo wysokiej jakości.





