W najnowszym wywiadzie przeprowadzonym dla Telewizji Biznesowej przez Marcina Wenusa, Redaktora Naczelnego Comparic.pl, podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu, dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prezeska Fundacji Marka Polska Think Tank porusza temat pracy nad polską marką. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Skąd wziął się pomysł na Fundację Marka Polska Think Tank?
Dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń ujawniła, że jej kariera badawcza oraz współpraca z biznesem otworzyły jej oczy na to, jak wybitni są Polacy w wielu dziedzinach. Jednocześnie, nasi rodacy nie umieją mówić o swoich sukcesach. Z tego powodu, postanowiła ona eksplorować to zagadnienie na poziomie badawczym.
W efekcie, najpierw na poziomie ministerialnym powstał międzyresortowy zespół, pod przewodnictwem Ministra Sportu i Turystyki. Następnie, z tym zespołem zaczęły współpracować wybitne polskie uniwersytety.
Czy dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń prowadzi rozmowy z polskim biznesem, który osiągnął globalny sukces?
Dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń poinformowała, że “wolę zaangażowania we współpracę z Fundacją Marka Polska Think Tank wyraziły już takie organizacje, jak Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Business Centre Club, ABSL, Fundacja Invest Cuffs czy Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych”.
Jaka jest kultura organizacyjna Polski?
Dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń jest zdania, że kultura organizacyjna Polski polega na tym, aby nie chwalić się swoimi sukcesami. Bardziej szczegółowe wnioski zostaną zaprezentowane, gdy Fundacja Marka Polska Think Tank przedstawi raport, nad którym obecnie pracuje.
Czy należy wykorzystać pozytywny PR turystyczny, aby zbudować markę Polski?
Dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń potwierdziła, że dziś Polska faktycznie budzi bardzo pozytywne skojarzenia wśród turystów. Niewykluczone, że marka Polski faktycznie może na tym bazować, lecz aby wysnuć taki wniosek, Fundacja Marka Polska Think Tank musi najpierw przeprowadzić odpowiednie badania.
Z czym w tym momencie kojarzy się Polska za granicą?
Dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń oznajmiła, że “dziś Polska za granicą kojarzy się przede wszystkim z ambasadorami sportu, takimi jak Robert Lewandowski czy Iga Świątek, a także z pierogami oraz ubogimi osobami które ciężko pracują fizycznie w krajach Zachodu”.
Jak zatem widzimy, przed nami jeszcze daleka droga i dużo pracy, aby na świecie wyrobić prawdziwą, silną polską markę.





