Golf – znudzone grupy bogatych emerytów przemieszczające się niespiesznie po zielonym trawniku? Nic bardziej mylnego. To ekscytujący i wymagający sport, który łączy ludzi różnych pokoleń i profesji, uczy strategii, panowania nad emocjami, pokory i relacji ze sobą i innymi. Pomaga w biznesie i otwiera wiele możliwości inwestycyjnych.
Część pola golfowego z krótko przyciętą trawą to fairway. Czasem jest to fairway to heaven, a czasem “Fairway to Hell”. Ważne, jak sobie radzimy z różnymi wydarzeniami po drodze. Tak jak w życiu.
W trzynastym odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Fairway to Hell”, Robert Moreń, redaktor Telewizji Biznesowej, rozmawia z Beatą Radomską, CEO Executive Club. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Jak Beata Radomska trafiła do golfa?
Beata Radomska trafiła do golfa, ponieważ przez trzy kadencje szefem Executive Club był prezes Polskiego Związku Golfa. Beata Radomska zaczęła zatem grać w golfa na wyjazdach biznesowych.
Czym jest Executive Club?
Beata Radomska poinformowała, że “Executive Club to organizacja powołana 20 lat temu, specjalizująca się w networkingu uzupełnionym o element naukowy. Ideą Executive Club od samego początku było łączenie naukowej wiedzy teoretycznej z praktyką. Z tego powodu na nieformalne spotkania z żywym biznesem zapraszano profesorów”.
Następnie, po pierwszych trzech latach, Executive Club zaczął być klubem formalnym. Wprowadzono wtedy statut i składki członkowskie. Obecnie do Executive Club należy około 250 firm.
Ponadto, oprócz spotkań klubowych Executive Club organizuje również cztery konferencje rocznie. Jedna z nich dotyczy branży infrastruktury i budownictwa, druga – innowacji, trzecia – przemysłu, a czwarta – zrównoważonego rozwoju. Co więcej, Executive Club prowadzi także portal internetowy i wydaje magazyn dla przedsiębiorców.
W jaki sposób Executive Club jest związany z golfem?
Beata Radomska oznajmiła, że “Executive Club zorganizował trzy edycje rozrywkowych turniejów golfowych Executive Golf Cup”.
Jakie jest ulubione polskie pole golfowe Beaty Radomskiej?
Beata Radomska wskazała, że jej ulubione pole golfowe w Polsce to Kamień Country Club w Kamieniu Pomorskim.
Jakie są perspektywy rozwoju pól golfowych w Polsce?
Beata Radomska zwróciła uwagę, że w Polsce wyraźnie przybywa golfistów. W efekcie, dziś w okolicach Warszawy potrzebne są jeszcze co najmniej dwa pola golfowe.
Czy golf powinien być dotowany?
Beata Radomska stwierdziła, że “golf to niesamowicie prozdrowotny, angażujący, ale i prosty oraz towarzyski sport. Z tego powodu golf powinien być dotowany choćby w przypadku seniorów, jak to ma miejsce w krajach skandynawskich”.
Co jest najciekawsze w golfie dla Beaty Radomskiej?
Beata Radomska oświadczyła, że dla niej najciekawsze jest podróżowanie z golfem oraz estetyka tego sportu – czyli piękno przyrody na polach golfowych.
Jak golf może przydać się w biznesie?
Beata Radomska podkreśliła, że “w golfie prawie cały czas ponosi się porażki. W efekcie, sport ten uczy, jak się po nich podnosić. Co więcej, grając w golfa nie można się poddawać – trzeba cały czas walczyć i błyskawicznie zapominać o nieudanych zagraniach, podobnie jak w biznesie”.
Jakie są najbardziej wyjątkowe golfowe wspomnienia Beaty Radomskiej?
Beata Radomska oznajmiła, że najbardziej niezapomniany był dla niej pierwszy wyjazd golfowy do Portugalii, ponieważ pojechała na niego, gdy dopiero uczyła się grać. Innym niezapomnianym wydarzeniem był nocny turniej golfowy, który odbył się na jej drugim wyjeździe golfowym.
Co zrobić, aby zarabiać w Polsce na golfie?
Beata Radomska oceniła, że w Polsce brakuje pól liczących 27 dołków. Na polskich polach za małe są również tereny treningowe, a wokół nich brakuje innych atrakcji – zwłaszcza tych dla dzieci. Pola golfowe z odpowiednią infrastrukturą stałaby się pełnoprawną rodzinną atrakcją i w takim miejscu Polacy chętnie spędzaliby czas.