W 11. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Gaming na giełdzie” Tymoteusz Nowak – redaktor naczelny Telewizji Biznesowej i Paweł Sugalski – Fund Manager w AgioFunds rozmawiają ze Zbigniewem Dębickim, prezesem Forever Entertainment na tematy dotyczące spółki. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Zbigniew Dębicki o nastrojach po Game Developers Conference
Zdaniem Zbigniewa Dębickiego Game Developers Conference wypadła bardzo dobrze, to świetne miejsce zarówno na podtrzymywanie bieżących kontaktów biznesowych, jak i pozyskiwanie nowych.
Zbigniew Dębicki wyjawił, że Forever Entertainment miało na Game Developers Conference “kilka niezwykle interesujących spotkań z IP ownerów, których efektami spółka chciałaby się pojawić jeszcze w tym roku”.
Portowanie i produkcja gier z perspektywy Zbigniewa Dębickiego
Zbigniew Dębicki wyjaśnił, że Forever Entertainment nie jest studiem portingowym w takim znaczeniu, jakie jest przyjęte na rynkach zagranicznych, gdyż Forever Entertainment bierze na siebie ryzyko wydania danej gry w wersji konsolowej lub tworzy remake’i, a nie tylko wykonuje porty w zamian za wynagrodzenie.
Zbigniew Dębicki zaznaczył, że w takim biznesie, jaki prowadzi Forever Entertainment ryzyko jest jednak znacznie mniejsze niż w przypadku studiów deweloperskich, ponieważ jest ono odpowiednio zdywersyfikowane, nie ma tutaj zagrożenia płynności finansowej z tytułu wydania jednego nieudanego tytułu.
Zbigniew Dębicki podkreślił przy tym, że na sam 2024 roku Forever Entertainment zapowiedziało 15 premier, więc nawet przy umiarkowanej sprzedaży tych tytułów, wyniki finansowe spółki będą co najmniej zadowalające.
Zbigniew Dębicki o wynikach finansowych Forever Entertainment w 2023 r.
Zbigniew Dębicki z jednej strony nie jest zadowolony z wyników finansowych Forever Entertainment w ubiegłym roku, gdyż okazały się one gorsze od wyników za 2022 roku. Wynikało to z faktu, że spółce nie udało się dowieźć premiery jednego tytułu, która planowana była na 2023 rok, gdyż w odpowiednim czasie nie wystartowała akcja marketingowa.
O wyniki finansowe spółki w 2024 roku Zbigniew Dębicki jest zaś spokojny, podobnie jak o sytuację Forever Entertainment pod kątem płynności – obecnie absolutnie nie ma potrzeby żadnego dodatkowego finansowania działalności studia.
Zbigniew Dębicki oświadczył bowiem, że Forever Entertainment zainwestowało w ostatnim czasie sporo gotówki, ale środki te zostały przeznaczone produkcje, które już niebawem będą miały swoje premiery.
W efekcie, nawet w przypadku wystąpienia negatywnego scenariusza i słabej sprzedaży nowych premier, trudno sobie wyobrazić, aby wyniki Forever Entertainment nie były lepsze niż w roku ubiegłym.
Zbigniew Dębicki o rezygnacji z gry “Fear Effect Reinvented”
Zbigniew Dębicki wyjaśnił, że gra “Fear Effect Reinvented” nie rokowała, więc spółka doszła do wniosku, że albo po raz kolejny musiałaby przebudować ten tytuł, albo zająć się lepszymi propozycjami biznesowymi, które w danej chwili miała. Ostatecznie, wybrano tę drugą opcję.
Prezes Forever Entertainment o planie osiągnięcia wyceny 1 mld zł na NewConnect
Zbigniew Dębicki wytłumaczył, że Forever Entertainment postawiło sobie ambitny cel osiągnięcia 1 miliarda złotych wyceny na rynku NewConnect. Na osiągnięcie tego celu nie ma jednak horyzontu czasowego.
Zbigniew Dębicki o pracach nad trybem multiplayer
Zbigniew Dębicki ujawnił, że Forever Entertainment pracuje obecnie nad lokalnym trybem multiplayer do “Front Mission 1st: Remake”.
Prezes Forever Entertainment o przejściu na główny parkiet GPW
Zbigniew Dębicki oznajmił, że Forever Entertainment nie widzi żadnych jednoznacznych zalet przejścia na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, za to widzi bardzo poważne koszty z tym związane.
W efekcie, aby przejść na główny parkiet GPW, Forever Entertainment musiałoby najpierw znaleźć partnera, który go do tego przekona w wystarczająco jasny sposób. Na ten moment spółka nie podjęła żadnych zdecydowanych działań w tym celu.
Zbigniew Dębicki o współpracy z Creepy Jar
Zbigniew Dębicki przekazał, że bardzo dobrze mu się współpracuje z Creepy Jar, to niezwykle utalentowany zespół. W efekcie, prezes Forever Entertainment liczy na kontynuację tej współpracy przy kolejnych tytułach.
Prezes Forever Entertainment o sytuacji spółki zależnej MegaPixel
Zbigniew Dębicki wyjaśnił, że traktuje MegaPixel jako typową spółkę produkcyjną, która jest finansowana przez Forever Entertainment. Wyniki tej spółki poprawią się zaś w momencie dowiezienia przez nią tytułów, których premiery się opóźniły.
Zbigniew Dębicki o komunikacji z inwestorami
Zbigniew Dębicki oznajmił, że Forever Entertainment przekazuje inwestorom informacje tak szybko, jak może. Spółka z reguły pracuje bowiem nad IP innych studiów, dlatego zawierane przez nią umowy wiążą się z pewnymi zobowiązaniami – w tym utrzymywaniem informacji w tajemnicy do startu akcji marketingowej.
Dzięki temu, że Forever Entertainment skutecznie utrzymuje tajemnice i nie ma wycieków, spółka może pozyskiwać coraz większe IP.
Paweł Sugalski o wycenie Render Cube
Render Cube ostatnio przeniósł swoje notowania na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka nadal ma jednak bardzo duże problemy z płynnością na giełdzie. Paweł Sugalski zwraca uwagę, że winny jest tutaj free float, w obrocie znajduje się bardzo mało akcji.
W efekcie, wycena Render Cube jest obecnie bardzo atrakcyjna, wprost absurdalnie niska, lecz z powodu braku płynności fundusze instytucjonalne nie są zainteresowane jej akcjami – i dopóki insiderzy spółki nie doprowadzi do zwiększenia free floatu, na pewno się to nie zmieni.