Far From Home – Gaming na giełdzie

W 14. odcinku emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej programu “Gaming na giełdzie” Tymoteusz Nowak – redaktor naczelny Telewizji Biznesowej i Paweł Sugalski – Fund Manager w AgioFunds rozmawiają z Andrzejem Blumenfeldem – prezesem Far From Home na tematy dotyczące spółki oraz jej gry “Forever Skies”. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Andrzej Blumenfeld o udanej premierze “Forever Skies”

Andrzej Blumenfeld oznajmił, że “kluczem do udanej premiery “Forever Skies” w ubiegłym roku była przede wszystkim ciężka praca”. Prezes Far From Home zaznaczył przy tym, że spółka budowała marketing wokół tej gry od samego początku.

Co więcej, Far From Home w pierwszej fazie prac nad projektem koncentrowało się na tym, jakie gry sprzedają się na rynku i starało się tak dostosować swoją grę, aby zaspokoiła ona pojawiające się wtedy potrzeby odbiorców.

Następnie spółka, już na bardzo wczesnym etapie produkcji, bardzo blisko współpracowała ze społecznością graczy – po to, aby dostosować swój tytuł do ich oczekiwań. Działania te, choć wymagały olbrzymiego wysiłku, okazały się prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

Prezes Far From Home o porównaniach “Forever Skies” do gry “Subnautica” i partnerstwie firmy KRAFTON

Andrzej Blumenfeld przyznał, że “Subnautica” była jedną z trzech głównych referencji przy pracy nad “Forever Skies”. Porównania do tej produkcji nie są zatem przypadkowe. W efekcie, “Forever Skies” otworzyło Far From Home drogę do zawarcia umowy inwestycyjnej z twórcami gry “Subnautica” – spółką KRAFTON.

Andrzej Blumenfeld o drodze Far From Home na giełdę

Andrzej Blumenfeld wskazał, że celem Far From Home od samego początku był debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka cały czas szukała jednak optymalnego momentu do wejścia na rynek akcji – i do tej pory wciąż go nie znalazła.

Prezes Far From Home o zdobyciu współpracy na wyłączność

Andrzej Blumenfeld ujawnił, że Far From Home wiedziało, że w którymś momencie będzie potrzebowało finansowania na dokończenie swojej gry w wersji Early Access. W tym celu spółka rozmawiała z wieloma podmiotami.

Zainteresowanie wyraziło wtedy Sony. Co istotne, Far From Home miało już gotowy grywalny fragment rozgrywki “Forever Skies”, który został pokazany japońskiemu gigantowi – z reguły bowiem Sony zazwyczaj wchodzi w projekty będące na zdecydowanie bardziej zaawansowanym etapie.

Andrzej Blumenfeld zaznaczył przy tym, iż zawierana umowa była dość ekskluzywna nie tylko dlatego, że gra ukaże się ekskluzywnie na konsolach, ale też była ewidentnym wyróżnieniem dla Far From Home, dlatego spółce tak bardzo zależało na nawiązaniu współpracy z Sony.

Andrzej Blumenfeld o planach sprzedażowych wersji konsolowej “Forever Skies”

Andrzej Blumenfeld oznajmił, że “współpraca z Sony zapewni ambitny marketing wersji konsolowej “Forever Skies”, co z kolei z całą pewnością przełoży się na wzmożone zainteresowanie grą również w wersji pecetowej”.

Prezes Far From Home o przeznaczeniu środków pozyskanych w ramach umowy inwestycyjnej ze spółką KRAFTON

Andrzej Blumenfeld oświadczył, że umowa inwestycyjna ze spółką KRAFTON skonstruowana była wokół drugiego tytułu studia.

Drugi projekt studia Far From Home okiem Andrzeja Blumenfelda

Andrzej Blumenfeld ujawnił, że drugi tytuł od Far From Home najprawdopodobniej będzie wydany samodzielnie przez studio, w ten sposób skonstruowana została umowa ze spółką KRAFTON.

Aktualnie Far From Home poświęca bardzo dużo czasu na zrozumienie najnowszych trendów występujących na rynku gamingowym – wszystko po to, aby ponownie je wykorzystać i dostosować swój drugi tytuł do aktualnych potrzeb i oczekiwań graczy.

Prezes Far From Home o premierze wersji konsolowej “Forever Skies” i debiucie na giełdzie

Andrzej Blumenfeld poinformował, że “premiera wersji konsolowej “Forever Skies” będzie miała miejsce jeszcze w tym roku”.

Jeśli zaś chodzi o wejście na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, to spółka zacznie przygotowywać się do tego działania po najbliższym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. W praktyce do debiutu Far From Home na GPW powinno dojść na przełomie 2024 i 2025 roku.

Paweł Sugalski o “StarRupture” od Creepy Jar

Paweł Sugalski zwrócił uwagę, że na ten moment o “StarRupture” cały czas wiemy naprawdę niewiele. Z publicznych informacji wynika, że gra do końca tego roku powinna być bliska gotowości, lecz praktycznie wszyscy eksperci konserwatywnie oczekują, że ujrzy ona światło dzienne w przyszłym roku.

Paweł Sugalski zaznaczył przy tym, że społeczność budowana wokół “StarRupture” rozwija się powoli i jest ona mała w porównaniu do społeczności zbudowanej wokół “Green Hell” czy innych udanych gier typu survival. W efekcie, dopiero gdy wyjdzie pierwszy gameplay “StarRupture” będzie można więcej powiedzieć o potencjale tej gry.

Paweł Sugalski o becie gry “Frostpunk 2” i poziomie przedsprzedaży

Paweł Sugalski podkreślił, że “w trakcie bety gry “Frostpunk 2” jej przedsprzedaż mocno ruszyła, co oznacza, że beta zadziałała. Jednocześnie należy zauważyć, że miłośnicy pierwszej części “Frostpunk” są zaniepokojeni mainstreamowością tej gry”.

Paweł Sugalski o premierze “Infection Free Zone”

Paweł Sugalski ocenił, że premiera “Infection Free Zone” była bardzo udana, a znaczący udział w jej sprzedaży mieli gracze z Chin. Inwestorzy indywidualni są jednak rozczarowani negatywnymi opiniami ze strony graczy dotyczącymi niektórych aspektów tej produkcji, gdyż może to negatywnie wpłynąć na długoterminowy potencjał tytułu.

Andrzej Blumenfeld o “StarRupture”

Andrzej Blumenfeld oznajmił, że jest pod wrażeniem tego, iż Creepy Jar odważyło się na zmianę settingu – poprzednia gra studia działa się w dżungli, zaś w nowej produkcji postawiono na science fiction.

Prezes Far From Home jest więc ciekaw, jak gracze na to zareagują. Jest on jednak zdania, że gra powinna okazać się udana i wygeneruje ona odpowiednie zainteresowanie, gdyż klimaty science fiction są obecnie modne, a Creepy Jar to bardzo doświadczony zespół, podejmujący mądre decyzje.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...