E-commerce czeka ewolucja, nie rewolucja

Marcin Kuśmierz, Prezes Zarządu Shoper SA, w rozmowie z redaktorem Telewizji Biznesowej, Markiem Klapą, omawia wyniki spółki po pierwszym półroczu 2024. Jak wygląda rozwój spółki Shoper? Przekonamy się poniżej:

Wyniki spółki okiem prezesa Shoper SA

Marcin Kuśmierz oświadczył, że “zarówno w pierwszym półroczu 2024, jak i w samym drugim kwartale Shoper rósł w tempie blisko 30%. To bardzo dobry wynik, zwłaszcza że baza przychodowa już jest na wysokim poziomie. Wynik ten wiązał się z dobrym zainteresowaniem rozwiązaniami w ofercie spółki ze strony nowych klientów”.

Shoper SA posiada bowiem kompletną platformę dla obsługi mikroprzedsiębiorców, małych przedsiębiorstw i średnich firm, która umożliwia sprzedaż w Internecie. W efekcie, spółka rosła znacznie szybciej niż rynek.

Co więcej, obroty na platformie zwiększyły się o około 60% – zarówno w pierwszym półroczu 2024, jak i w drugim kwartale. Wzrost ten był zatem pięciokrotnie szybszy od rozwoju całego rynku.

Prezes Shoper SA o wzrostach na platformie

Marcin Kuśmierz wskazał, że ten spektakularny wzrost na platformie był zaplanowany, jako że Shoper konsekwentnie i stabilnie realizuje kolejne inwestycje – zarówno w rozwój zespołu, jak i w technologie, produkty i partnerstwa – aby szybko i bezpiecznie się rozwijać. W efekcie, zarząd spółki spodziewa się kolejnych dobrych kwartałów.

Rynek e-commerce z perspektywy Marcina Kuśmierza

Marcin Kuśmierz zaznaczył, że “wzrost obrotów na platformach e-commerce ostatecznie zawsze napędzają konsumenci. Niska dynamika spadku inflacji oraz wysokie koszty pozyskiwania pieniądza sprawiają, że wzrost rynku e-commerce jest w tym roku gorszy od prognoz i bardzo podobny do trudnego 2023 roku”.

III kwartał 2024 roku okiem prezesa Shoper SA

Marcin Kuśmierz oznajmił, że “trzeci kwartał rozpoczął się bardzo dobrze dla spółki. Lipiec był fantastycznym miesiącem, jeśli chodzi o wzrost obrotów na platformie. W sierpniu dynamika była nieco mniejsza, lecz wciąż utrzymywała się ona na bardzo dobrym poziomie, a spółka rozwijała się znacznie szybciej niż rynek”.

Prezes Shoper SA ujawnił ponadto, że we wrześniu spółka wróciła na ścieżkę bardzo szybkiego wzrostu, dzięki czemu trzeci kwartał będzie kolejnym bardzo dobrym okresem pod względem wyników finansowych i wzrostu obrotów na platformie.

W rezultacie, cały 2024 rok już na pewno będzie dla Shoper SA rekordowy. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że spółka wejdzie z dużym optymizmem również w 2025 rok.

Prezes Shoper SA o projektach spółki

Marcin Kuśmierz wyjaśnił, że “warstwie produktowej rozwój Grupy Shoper jest oparty o cztery filary: sprzedaż wielokanałową, usługi finansowe, logistykę do e-commerce i cyfrową reklamę. Spółka konsekwentnie inwestuje w każdy z tych filarów, aby pozytywnie zaskakiwać rynek”.

W efekcie, w każdym z tych filarów Shoper ma po kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt projektów, które będą wdrażane w kolejnych kwartałach. W praktyce, spółka między innymi wprowadza kolejne rozwiązania wspierające klientów w zarządzaniu procesami logistycznymi oraz w sprzedaży zagranicznej.

Rozwój e-commerce okiem Marcina Kuśmierza

Marcin Kuśmierz stwierdził, że “na rynku e-commerce mamy do czynienia z przyspieszoną ewolucją, a nie rewolucją. Rynek ten jest bowiem uzależniony od przyzwyczajeń, którymi na co dzień posługują się konsumenci. Oni zaś się oczekują rewolucji, tylko wygody, bezpieczeństwa i przejrzystości”.

W efekcie, mamy do czynienia z dalszym przenoszeniem się sprzedaży internetowej do mobilnej. Dodatkowo, rozwój e-commerce bardzo mocno wspiera sztuczna inteligencja – i to zarówno po stronie sprzedawców, jak i konsumentów. Kluczowa na rynku e-commerce cały czas jest zatem silna orientacja na klienta.

Zobacz więcej

Polecamy

Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Ambra Robert Ogór

Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA S.A. na antenie Telewizji Biznesowej

0
Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA w najnowszej rozmowie z Tymoteuszem Nowakiem, redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej omawia sytuację na rynku alkoholi. Oto, czego się dowiedzieliśmy. https://youtu.be/OLfBMDhOwSc?si=4ATi1RYqRTVx-jSN Jakie...