Digitree Group korzysta na transformacji cyfrowej

Konrad Żaczek, Prezes Zarządu Digitree Group, w rozmowie z Marcinem Podlackim, redaktorem Telewizji Biznesowej, przybliża działalność spółki oraz podsumowuje 2023 rok. Co wyróżnia Digitree na tle konkurencji? Przekonamy się poniżej:

Czym zajmuje się Digitree?

Konrad Żaczek wyjaśnił, że Digitree Group zajmuje się marketingiem i wsparciem sprzedaży klientów grupy w kanale online.

W tym obszarze Digitree Group oferuje szeroki wachlarza usług i produktów – od budowy strategii obecności klientów w kanale cyfrowym, przez postawienie sklepu internetowego, podpięcie autorskich narzędzi do komunikacji z bazą własną użytkowników i pomoc w budowie tej bazy własnej, po wygenerowanie ruchu na stronie za pomocą kampanii w mediach zewnętrznych, prowadzenie SEO dla klientów oraz wspieranie ich sprzedaży na polskich i zagranicznych marketplace’ach.

W praktyce klient, który przychodzi do Digitree Group, nie musi mieć żadnych zasobów związanych z komunikacją lub sprzedażą w Internecie – spółka i tak jest w stanie zaprojektować dla niego odpowiednią strategię wejścia na ten rynek i zadba o to, by egzekucja tych działań była poprawna.

Kim są klienci spółki Digitree?

Konrad Żaczek oświadczył, że ponad 40% klientów Digitree to klienci z rynku e-commerce. Digitree świadczy jednak usługi nie tylko dla tych klientów, lecz dla każdego, kto może wykorzystać produkty i usługi z oferty spółki w celu realizowania swoich potrzeb z zakresu komunikacji w Internecie.

W efekcie, wśród klientów Digitree znajdziemy podmioty publiczne, spółki z indeksu WIG20, ale i małe sklepy internetowe i jednoosobowe działalności gospodarcze.

Jak wygląda obecnie struktura zatrudnienia w Digitree Group?

Konrad Żaczek oznajmił, że większość pracowników Digitree Group związana jest z IT. Dużą część grupy stanowią również działy obsługi klienta i realizacji kampanii, które są wspierane przez zespoły sprzedażowe.

W Digitree Group znajdziemy również działy kreatywne, grafików, strategów, specjalistów od influencer marketingu. Cała działalność Digitree Group jest również wspierana przez back office, czyli dział księgowy, prawny, marketingowy, administracyjny i HR.

Konrad Żaczek o wynikach finansowych Digitree Group za 2023 rok

Konrad Żaczek podkreślił, że w 2023 roku Digitree Group udało się poprawić porównywalny wynik EBITDA o 20%. Co więcej, spółka osiągnęła solidny wzrost przychodów rzędu 12%. Marża bezpośrednia Digitree Group wzrosła zaś o 2 punkty procentowe.

Prezes Digitree Group oznajmił przy tym, że “ostatnie kilkanaście miesięcy było dla spółki okresem optymalizacji po stronie kosztowej. Zarząd wierzy jednak, że praca nad tą stroną pozwoli na dalszą poprawę wyników – w szczególności przy delikatnym ożywieniu od strony klienckiej”.

Jak obniżyć koszt pozyskania klienta?

Zdaniem Konrada Żaczka, kluczem do sukcesu na tym polu jest budowanie bazy własnej odbiorców – takich, jak listy mailingowe i listy numerów telefonów swoich odbiorców – za odpowiednimi zgodami na komunikację przez te kanały.

Co ważne, narzędzia Digitree Group, w postaci systemu mailingowego i systemu marketing automation, pomagają klientom w tej komunikacji.

Czy ostatnie wydarzenia gospodarcze i realne spowolnienie na rynkach, wywarły negatywną presję na działalność Digitree?

Konrad Żaczek ocenił, że Digitree pośrednio odczuwa skutki niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego, gdyż rynek jest dziś po prostu trudny dla klientów spółki. Ponad 40% klientów Digitree to bowiem klienci z rynku e-commerce, duża część z nich sprzedaje dobra trwałe, a europejscy konsumenci wydają na nie coraz mniej.

Czy branża, w której działa Digitree jest bardzo konkurencyjna na polskim podwórku?

Konrad Żaczek wytłumaczył, że “na polskim rynku występuje zdrowa konkurencja dla Digitree, co jest dobrą informacją, gdyż wszystkie firmy w tej branży muszą dbać o jakość i konkurencyjność cenową”.

Jakie są szanse i zagrożenia dla Digitree w najbliższych miesiącach?

Konrad Żaczek wyjawił, że “Digitree ma ambitne plany rozwojowe w każdym segmencie swojej działalności”.

Mowa tu między innymi o ekspansji zagranicznej; skalowaniu biznesu, systemu mailingowego i systemu marketing automation; dywersyfikacji źródła przychodów z domów mediowych i agencji na klienta bezpośredniego; oraz rozwoju kanału afiliacji dla platform e-commerce w kampaniach.

Prezes Digitree Group ma nadzieję, że wszystkie te projekty rozwojowe zapewnią spółce wzrost na poziomie marży całej grupy, co przy obniżonej bazie kosztowej pozwoli na poprawę rentowności.

Czy Digitree w 2024 roku zamierza podzielić się z inwestorami zyskiem?

Konrad Żaczek przyznał, że od dwóch lat Digitree Group jest w procesie przeglądu opcji strategicznych. Ponadto, przyjęta przez spółkę w 2021 roku polityka dywidendowa mówi, że Digitree Group zamierza przeznaczać zyski na rozwój i na ten moment nie są planowane żadne zmiany w tym zakresie.

Zobacz więcej

Polecamy

Telewizja Biznesowa - AI

Polski biznes w erze AI: jak sztuczna inteligencja stymuluje innowacje?

0
W najnowszym odcinku programu "Biznes Focus" emitowanego na antenie Telewizji Biznesowej, Cezary Andrzejczyk i Piotr Frankowski omawiali rozwój sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Od...
Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Debata - inwestor indywidualny się nie liczy. Serio?

Debata: Inwestor indywidualny się nie liczy?

0
W ramach Dnia Inwestora Indywidualnego, który odbył się podczas konferencji Invest Cuffs 2024 odbyła się debata ekspercka pod tytułem: “Inwestor indywidualny się nie liczy....