Czy Polska może stać się liderem w produkcji czekolady premium?

W nowym wywiadzie przeprowadzonym przez Redaktora Naczelnego Telewizji Biznesowej, Tymoteusza Nowaka, Anton Szmelow, Dyrektor Sprzedaży B2B w Chocolissimo, opowiada o marce, która od lat jest jednym z wiodących graczy na rynku czekolad premium w Polsce. Jakie wartości są fundamentem sukcesu Chocolissimo? Dowiemy się poniżej:

Kiedy produkty Chocolissimo pojawiły się na rynku?

Anton Szmelow poinformował, że “pierwsze pralinki Chocolissimo pojawiły się w 2004 roku – w dniu, kiedy Polska weszła do Unii Europejskiej”.

Czym są Chocotelegramy?

Anton Szmelow wyjaśnił, że “Chocotelegram to produkt personalizowana – klient decyduje, jakie słowa i symbole znajdą się na kostkach czekolady. Co ciekawe Chocolissimo wprowadziło Chocotelegramy w dniu, kiedy Poczta Polska wycofała usługę klasycznego telegramu”.

Anton Szmelow o modelu biznesowym Chocolissimo

Anton Szmelow wytłumaczył, że “model biznesowy Chocolissimo od początku był zaprojektowany, aby nie konkurować z producentami rynku masowego, tylko pozycjonować się w segmencie premium, wyróżniając się przy tym elementem personalizacji i elastycznością”.

Na czym polega fenomen belgijskiej czekolady premium?

Anton Szmelow wskazał, że “fenomen belgijskiej czekolady premium wynika z tradycji produkowania wysokiej jakości pralin w tym kraju. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie belgijska czekolada nie jest w żaden sposób lepsza od jakiejkolwiek innej – to oznaczenie działa tylko na wyobraźnię”.

Czy Polacy coraz chętniej sięgają po droższą czekoladę wysokiej jakości?

Anton Szmelow potwierdził, że “Polacy coraz częściej sięgają po czekoladę z wyższej półki, a także generalnie kupują dużo więcej czekolady. Co ciekawe, rynek czekolady premium równie szybko – średnio o 5% w skali roku – rośnie w innych krajach Europy”.

Czy czekolada naprawdę jest niezdrowa?

Anton Szmelow zaznaczył, że “czekolada sama w sobie nie jest niezdrowa. Wszystko zależy jednak od jej składu u danego producenta. W efekcie, czekolada jako produkt może być zarówno zdrowa, jak i niezdrowa”.

Czym charakteryzuje się czekolada dubajska?

Anton Szmelow oznajmił, że “czekolada dubajska wyróżnia się przede wszystkim smakiem i wypełnieniem. Trend na konsumpcję czekolady dubajskiej był w ostatnich miesiącach napędzany mediami społecznościowymi”.

Jaki jest zasięg działalności Chocolissimo?

Anton Szmelow oświadczył, że “Chocolissimo działa w Polsce i na kilku rynkach zagranicznych, w tym przede wszystkim w Niemczech. Co istotne, firma od samego początku na mocny rozwój e-commerce’owy. Co więcej, Chocolissimo sprzedaje swoje produkty na platformie Amazon, praktycznie w każdym kraju Europy Zachodniej”.

Jak dziś wygląda dostępność do kakao?

Anton Szmelow wskazał, że drastyczne wzrosty cen oraz przerwy w dostawach kakao stanowią ogromne wyzwanie dla branży czekoladowej. W efekcie, każda firma musiała zmienić model operacyjny, aby zwiększyć swoje przygotowanie na pojawianie się “czarnych łabędzi” na tym rynku.

Czy marże producentów czekolady spadły w związku ze skokowym wystrzałem cen kakao?

Anton Szmelow zaznaczył, iż marże producentów czekolady faktycznie w ostatnim czasie zostały obniżone, aby nie zszokować konsumentów ogromnym wzrostem cen. Prędzej czy później ceny czekolady pójdą jeszcze do góry.

Czy sprzedaż w Chocolissimo jest dyktowana sezonowością?

Anton Szmelow podkreślił, że “sezonowość jest oczywiście dużym elementem w branży czekoladowej – zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i biznesowej – ale Chocolissimo dotyczy ona trochę mniej, ponieważ firma stawia na stałą współpracę z różnymi branżami, dla których dostarcza ona produkty przez cały rok”.

Zobacz więcej

Polecamy

Stracili oszczędności życia - Kawa z Agentem

Afera! Deweloper nie oddaje mieszkań ani pieniędzy

0
Emitowana na antenie Telewizji Biznesowej audycja “Kawa z Agentem” prowadzona przez Piotra Ochnio - CEO Profesjonalne Finanse, to skoncentrowane spojrzenie na rynek nieruchomości. Ekspert,...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...