Czat inwestorski z Noctiluca S.A.

Zapraszamy na omówienie wyemitowanego na antenie Telewizji Biznesowej czatu inwestorskiego, którego gościem byli: Krzysztof Czaplicki – Członek Zarządu Noctiluca i Mateusz Nowak – Dyrektor Rozwoju Biznesu Noctiluca. Czat poprowadził Marcin Podlacki – redaktor Telewizji Biznesowej. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Przedstawiciele spółki Noctiluca o targach Display Week

Mateusz Nowak wyjaśnił, że Display Week to doroczne święto branży wyświetlaczy. Na to wydarzenie zjeżdżają się zarówno producenci wyświetlaczy, jak i poszczególnych ich komponentów z całego świata.

Z perspektywy spółki Noctiluca, Display Week to miejsce, w którym znajduje się 80% partnerów i klientów spółki, dzięki czemu wydarzenie to stanowi kulminację prac, które firma prowadzi przez cały – to właśnie na tym evencie Noctiluca ma okazję pogłębiać swoje relacje biznesowe.

Jakie będą efekty obecności spółki Noctiluca na Display Week?

Mateusz Nowak wytłumaczył, że “inwestorzy spokojnie mogą oczekiwać wymiernych rezultatów obecności spółki Noctiluca na Display Week, gdyż spotkania odbywane w ramach tej konferencji wyraźnie przybliżają firmę do kolejnych kroków rozwojowych”.

Krzysztof Czaplicki dodał, że “spotkania, które odbywają się na Display Week, są spotkaniami biznesowymi o charakterze rozwoju technologicznego spółki Noctiluca. Ponadto, zdarzają się również spotkania otwierające, które pozwalają firmie budować swoją pozycję na rynku”.

Przedstawiciele spółki Noctiluca o bieżącej działalności firmy

Noctiluca to technologiczna spółka z Torunia, która zajmuje się rozwojem zaawansowanych związków chemicznych. Podstawowy trzon działalności spółki to prace badawczo-rozwojowe nad rozwojem materiałów stosowanych w branży wyświetlaczy.

W ciągu ostatniego czasu spółka rozwijała również inne piony biznesowe, takie jak usługi rozwojowe w modelu Chemical CRO oraz wielkoskalowa synteza kontraktowa pozwalająca na dostarczanie materiałów na zlecenie.

W efekcie, Noctiluca konsekwentnie realizuje projekty ze swojego pipeline. Obecnie, na konferencji Display Week, spółka pogłębia relacje z 8 z 10 największych firm ze światowej branży wyświetlaczy, przy jednoczesnej współpracy z mniejszymi podmiotami.

W zeszłym roku Noctiluca doprowadziła do pierwszej komercjalizacji swoich autorskich rozwiązań, co było istotnym kamieniem milowym w historii spółki. Co więcej, spółka wkracza obecnie na ścieżkę budowania powtarzalnych przychodów.

W 2024 roku jednym z podstawowych celów strategicznych spółki są wdrożenia w monochromatycznych wyświetlaczach o zastosowaniach dla celów marketingowych i oznakowań oraz w urządzeniach do noszenia.

Kolejnym etapem komercjalizacji ma zaś być wdrożenie monochromatycznych paneli OLED w oprawach oświetleniowych, automotive i urządzeniach medycznych. W efekcie, planowana na 2024 rok struktura przychodów ma w co najmniej 85% składać się ze sprzedaży materiałów.

Przedstawiciele spółki o dalszym rozwoju technologii Noctiluca

Mateusz Nowak zaznaczył, że spółka pracuje nad dalszym rozwojem w trzech obszarach. Po pierwsze, kontynuuje ona prace nad dalszym rozwojem piątej generacji emiterów OLED. Mowa tu o technologii, która znacznie wydłuży czas życia niebieskich pikseli. W tym obszarze spółka planuje na 2024 rok sześć kolejnych zgłoszeń.

Po drugie, Noctiluca dąży do bycia dostawcą całego portfolio high performance materials dla swoich finalnych klientów. W tym obszarze, spółka stworzyła już, wraz ze swoim partnerem biznesowym, nowy związek. Jest on obecnie patentowany i jeszcze w tym roku będzie on oferowany kolejnym klientom.

Po trzecie, firma buduje w tym momencie kompetencje i ofertę dla rynku w obszarze technologii druku (ink jet printing). W tym obszarze spółka tworzy kompleksową ofertę dla rynku printed electronics. Gdy ta oferta będzie kompletna, Noctiluca jako jedyna będzie miała na rynku kompleksową ofertę ink jet printing.

W konsekwencji, Noctiluca w 2024 roku koncentruje się na budowaniu skali i wyceny. Realizując projekty z pipeline, przeprowadzając coraz więcej wdrożeń i rozwijając innowacyjne technologie, spółka planuje wyraźnie zbliżyć się pod kątem wyceny do konkurencji.

Jakie wyniki finansowe osiągnęła Noctiluca w I kwartale 2024 roku?

W pierwszym kwartale 2024 roku Noctiluca wygenerowała 305 500 złotych przychodów. Strata netto spółki w omawianym okresie sięgnęła zaś 1,8 miliona złotych. Mateusz Nowak zaznaczył, że “Noctiluca to spółka technologiczna, która prężnie się rozwija i w bieżącym roku przewiduje się kilkukrotne zwiększenie przychodów”.

Wyniki finansowe z pierwszego kwartału stanowią zaś realizację zamówień, które trafiły do spółki jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Z kolei efekty pracy z pierwszych dwóch kwartałów 2024 roku będą widoczne w kolejnych kwartałach.

W jaki sposób dokonywać miarodajnej wyceny spółki Noctiluca?

Mateusz Nowak podkreślił, że Noctiluca funkcjonuje w trzech obszarach. Pierwszym z nich jest budowa wartości w oparciu o prace badawczo-rozwojowe mające na celu rozwiązywanie najistotniejszych problemów branży wyświetlaczy i stworzenie własnego niebieskiego emitera do PVD.

W tym aspekcie przyrost wartości spółki będzie absolutnie największy. W momencie rozwiązania opisywanego problemu, wycena spółki wzrośnie co najmniej dziesięciokrotnie. Działalność ta wiąże się jednak z wysokim poziomem ryzyka.

Z tego powodu spółka prowadzi działalność również w dwóch innych obszarach, które generują przychody oraz rozwiązują kolejne problemy branży wyświetlaczy. W efekcie, wyceny spółki najlepiej dokonywać za pomocą analizy porównawczej firmy Noctiluca z jej konkurencją.

Mateusz Nowak zwrócił w tym aspekcie uwaga, że “Noctiluca szybciej niż konkurencja – i zarazem za mniejsze pieniądze – osiąga rozwojowe kamienie milowe”.

Czy istnieje szansa, że Noctiluca zostanie wykupiona przez większy podmiot z branży?

Mateusz Nowak zaznaczył, że “Noctiluca, we wszystkich trzech obszarach swojej działalności, rozwija transakcyjne aktywa. Mowa tutaj zarówno o portfolio patentów spółki, jak i samym zespole firmy oraz jej możliwościach dostarczania usług rozwojowych Chemical CRO i samych związków chemicznych – high performance materials”.

W efekcie, sprzedaż aktywów spółki na rzecz największych światowych podmiotów z branży wyświetlaczy oczywiście wchodzi w grę – z takim scenariuszem mieliśmy już do czynienia w przypadku konkurencji firmy Noctiluca, które – co bardzo istotne – wolniej budowały swoją wartość i rozwijały tylko jeden typ aktywów.

Zobacz więcej

Polecamy

Na czym polega biznes WP?

Na czym polega biznes WP? Jacek Świderski – Prezes Zarządu

0
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding SA, opowiada o najważniejszych liniach biznesowych, a także rozwoju Grupy Kapitałowej Wirtualna Polska Holding w kolejnych latach....
Sfinks omawia rok 2023 - Sylwester Cacek, Prezes Zarządu

Prezentacja wyników Sfinks Polska, Sylwester Cacek – Prezes Zarządu

0
Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska ocenia i podsumowuje miniony rok, a także omawia strategię na kolejne lata i segment sprzedaży dań gotowych. Jaka...
7Levels

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość. 7Levels S.A. wchodzi na rynek VR

0
Krzysztof Król, Wiceprezes Zarządu 7Levels S.A., w rozmowie z Markiem Klapą, redaktorem Telewizji Biznesowej, omawia tytuły opracowywane aktualnie przez studio i najnowsze plany wydawnicze,...