Co można robić po karierze dziennikarskiej? | DIALOGI

DIALOGI to autorski program Cezarego Andrzejczyka, partnera zarządzającego w Qualia Advisory, w którym rozmawia on z przedsiębiorcami, inwestorami, praktykami rynku i ekspertami o tajnikach prowadzenia biznesu, o sukcesach i porażkach, o tym co ważne nie tylko w świecie finansów, ale również w życiu.

W kolejnym odcinku gościem programu jest Maciej Dolega, Head Of Public Relations w MediaMarkt Polska, który opowiada o swojej drodze zawodowej – od pracy dziennikarskiej po świat PR-u. Oto, czego się dowiedzieliśmy:

Maciej Dolega o przejściu z mediów do sektora PR

Maciej Dolega oznajmił, że przejście z mediów do świata PR-u zdarza się często. Była to więc dla niego naturalna droga. Po 23 latach w mediach Maciej Dolega chciał poszukać nowych wyzwań, wiedząc przy tym, że organizacja eventów, pozyskiwanie reklamodawców i kontakty z biznesem dawały mu dużo radości.

Maciej Dolega zaznaczył przy tym, że pomimo wykształcenia w Public Relations, to wcześniej w tym sektorze nigdy nie pracował. Podczas pracy w mediach budowanie relacji było jednak jego codziennością, a dziś tę szeroką wiedzę może wykorzystywać w świecie PR-u, w korporacji.

Co Maciej Dolega najbardziej lubił w pracy w mediach?

Maciej Dolega najbardziej lubił lokalne rozmowy ze zwykłymi ludźmi, którzy na swoją własną, niewielką skalę robią rzeczy wyjątkowe i z emocjami o tym opowiadają.

Maciej Dolega o działalności MediaMarkt Polska

Maciej Dolega poinformował, że “częścią strategii MediaMarkt Polska jest wspieranie lokalnych społeczności. Ponadto, firma szkoli pracowników i dostawców w kontekście ekologii oraz odpowiedzialności społecznej. Mało tego, od zeszłego roku w miejscowościach, w których MediaMarkt otwiera nowe placówki, firma wspiera również Domy Dziecka”.

Jak wygląda proces onboardingu w MediaMarkt Polska?

Maciej Dolega oświadczył, że proces onboardingu w MediaMarkt Polska go zaskoczył. Okazuje się, że zanim jeszcze otrzymał on służbowego e-maila, otrzymał mapę całego biura oraz dokładny plan spotkań z przełożonymi i szefami poszczególnych działów. Wszystko to było bardzo usystematyzowane i świetnie zorganizowane.

Nie zmienia to faktu, że pierwszy miesiąc w nowej pracy był dla Macieja Dolegi bardzo trudny – ilość nowych informacji, które musiał przeanalizować, była bowiem ogromna.

Jakie są cele Macieja Dolegi w MediaMarkt Polska?

Maciej Dolega zaznaczył, że w MediaMarkt Polska ma fantastycznych, pełnych zapału i energii ludzi, którym zależy na tej organizacji. W efekcie, szerzej widzi on swoją rolę w organizacji – chciałby być łącznikiem pomiędzy różnymi działami, po to aby wszystkie działy szły w jednym kierunku.

Ponadto, Maciej Dolega chce w MediaMarkt Polska zbudować studio podcastowe. Byłby to zupełnie nowy element, wprowadzony przez niego do firmy. Maciej Dolega uważa bowiem podcasty za narzędzie pozwalające budować narrację przy jednoczesnym zachowaniu niezależności.

Zobacz więcej

Polecamy

Stracili oszczędności życia - Kawa z Agentem

Afera! Deweloper nie oddaje mieszkań ani pieniędzy

0
Emitowana na antenie Telewizji Biznesowej audycja “Kawa z Agentem” prowadzona przez Piotra Ochnio - CEO Profesjonalne Finanse, to skoncentrowane spojrzenie na rynek nieruchomości. Ekspert,...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...