DIALOGI to autorski program Cezarego Andrzejczyka, partnera zarządzającego w Qualia Advisory, w którym rozmawia on z przedsiębiorcami, inwestorami, praktykami rynku i ekspertami o tajnikach prowadzenia biznesu, o sukcesach i porażkach, o tym co ważne nie tylko w świecie finansów, ale również w życiu.
W kolejnym odcinku gościem programu jest Maciej Dolega, Head Of Public Relations w MediaMarkt Polska, który opowiada o swojej drodze zawodowej – od pracy dziennikarskiej po świat PR-u. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
Maciej Dolega o przejściu z mediów do sektora PR
Maciej Dolega oznajmił, że przejście z mediów do świata PR-u zdarza się często. Była to więc dla niego naturalna droga. Po 23 latach w mediach Maciej Dolega chciał poszukać nowych wyzwań, wiedząc przy tym, że organizacja eventów, pozyskiwanie reklamodawców i kontakty z biznesem dawały mu dużo radości.
Maciej Dolega zaznaczył przy tym, że pomimo wykształcenia w Public Relations, to wcześniej w tym sektorze nigdy nie pracował. Podczas pracy w mediach budowanie relacji było jednak jego codziennością, a dziś tę szeroką wiedzę może wykorzystywać w świecie PR-u, w korporacji.
Co Maciej Dolega najbardziej lubił w pracy w mediach?
Maciej Dolega najbardziej lubił lokalne rozmowy ze zwykłymi ludźmi, którzy na swoją własną, niewielką skalę robią rzeczy wyjątkowe i z emocjami o tym opowiadają.
Maciej Dolega o działalności MediaMarkt Polska
Maciej Dolega poinformował, że “częścią strategii MediaMarkt Polska jest wspieranie lokalnych społeczności. Ponadto, firma szkoli pracowników i dostawców w kontekście ekologii oraz odpowiedzialności społecznej. Mało tego, od zeszłego roku w miejscowościach, w których MediaMarkt otwiera nowe placówki, firma wspiera również Domy Dziecka”.
Jak wygląda proces onboardingu w MediaMarkt Polska?
Maciej Dolega oświadczył, że proces onboardingu w MediaMarkt Polska go zaskoczył. Okazuje się, że zanim jeszcze otrzymał on służbowego e-maila, otrzymał mapę całego biura oraz dokładny plan spotkań z przełożonymi i szefami poszczególnych działów. Wszystko to było bardzo usystematyzowane i świetnie zorganizowane.
Nie zmienia to faktu, że pierwszy miesiąc w nowej pracy był dla Macieja Dolegi bardzo trudny – ilość nowych informacji, które musiał przeanalizować, była bowiem ogromna.
Jakie są cele Macieja Dolegi w MediaMarkt Polska?
Maciej Dolega zaznaczył, że w MediaMarkt Polska ma fantastycznych, pełnych zapału i energii ludzi, którym zależy na tej organizacji. W efekcie, szerzej widzi on swoją rolę w organizacji – chciałby być łącznikiem pomiędzy różnymi działami, po to aby wszystkie działy szły w jednym kierunku.
Ponadto, Maciej Dolega chce w MediaMarkt Polska zbudować studio podcastowe. Byłby to zupełnie nowy element, wprowadzony przez niego do firmy. Maciej Dolega uważa bowiem podcasty za narzędzie pozwalające budować narrację przy jednoczesnym zachowaniu niezależności.