Przemysław Kmiotek, Wiceprezes ATM Grupa SA, w rozmowie z redaktorem naczelnym Telewizji Biznesowej, Tymoteuszem Nowakiem, podczas Konferencji WallStreet 28 w Karpaczu, omawia tematy związane z działalnością ATM, produkcją filmową oraz rozwojem platform streamingowych. Jakie są plany grupy na najbliższy rok? Przekonamy się poniżej:
Przemysław Kmiotek o biznesie produkcyjno-filmowym
Przemysław Kmiotek oznajmił, że “przemysł produkcyjno-filmowy wciąż daje zarobić i sytuacja ta nie zmieni się jeszcze przez wiele lat – wystarczy tworzyć produkcje o odpowiedniej jakości”.
Przemysław Kmiotek zaznaczył przy tym, że ATM Grupa oferuje content nie tylko dla klasycznych telewizji, ale również otworzyła się na współpracę z największymi firmami streamingowymi, takimi jak Netflix czy Disney+ czy Sky Showtime.
Grupa świetnie się więc odnalazła w tym sektorze i w tym roku przygotuje 4 lub 5 produkcji premium, choć jeszcze trzy lata temu w grę wchodziły maksymalnie dwie produkcje premium rocznie. W efekcie, 2024 rok będzie dla ATM Grupy przełomowy.
Zarządzanie aktywami trwałymi z perspektywy wiceprezesa ATM
Przemysław Kmiotek zwrócił uwagę, że “ważnym segmentem w ATM Grupie jest zarządzanie aktywami trwałymi, czyli dwie spółki – ATM System i STM Studio. Okazuje się, że nie ma w Polsce produkcji filmowo-telewizyjnej, która nie korzystałaby ze sprzętu lub hal studyjnych tych podmiotów”.
Przemysław Kmiotek o wynikach finansowych ATM
Przemysław Kmiotek poinformował, że wyniki finansowe ATM Grupy są lepsze z każdym rokiem, a inwestorzy są zadowoleni. Co więcej, przez 21 lat swojej obecności na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, spółka 21 razy wypłaciła dywidendę.
Przyszłość przemysłu produkcyjno-filmowego okiem wiceprezesa ATM
Przemysław Kmiotek stwierdził, że “platformy streamingowe są przyszłością branży. Młodzi ludzie nie korzystają już w takim stopniu z telewizji naziemnej, jak dawniej. Nie zmienia to faktu, że w najbliższych latach odbiorcy telewizji naziemnej znikną. Co więcej, skala zysku na serialach codziennych nadal jest olbrzymia”.
Obecność platform streamingowych na polskim rynku okiem Przemysława Kmiotka
Przemysław Kmiotek ocenił, że “Netflix jest obecny na polskim rynku już od dłuższego czasu, co czyni go liderem. Pozostałe platformy streamingowe, jeśli chcą zaistnieć w Polsce, muszą generować regionalny content premium wysokiej jakości, o budżecie wielokrotnie większym od produkcji telewizji klasycznych”.
Wiceprezes ATM Grupy o inwestorach i kapitale na rozwój
Przemysław Kmiotek oświadczył, że “sytuacja finansowa ATM Grupy jest bardzo dobra – dlatego spółka co roku dzieli się zyskami z akcjonariuszami. Co więcej, przewagą grupy jest skuteczne wprowadzanie światowych innowacji na rynek polski”.
Jak można wykorzystywać AI w produkcji filmowej?
Przemysław Kmiotek wyjaśnił, że “sztuczna inteligencja może być wykorzystywana na przykład w postprodukcji filmowej. Dzięki niej nie trzeba zatrudniać oddzielnych osób od poziomów czy synchronizacji – pracę za nich później wykona odpowiedni algorytm”.
Przemysław Kmiotek o planach ATM na najbliższe miesiące
Przemysław Kmiotek oznajmił, że “ATM Grupa przygotuje ośmioodcinkowy serial “Breslau” dla platformy Disney+. Ukaże się on na początku 2025 roku. Grupa ukończyła również ostatnio serial dla platformy Netflix, który ukaże się jesienią. Co więcej, dwa kolejne firmy fabularne od ATM także zadebiutują jesienią”.
Ponadto, ATM Grupa każdego roku wypuszcza kilkanaście produkcji dla telewizji naziemnej – część z nich stanowią seriale codzienne. W dłuższym terminie wiceprezes ATM Grupy chciałby zaś podwoić liczbę seriali premium produkowanych rocznie przez spółkę i móc pochwalić się większą liczbą koprodukcji międzynarodowych, aby stać się graczem skali europejskiej.