AB stawia m.in. na sektor cyberbezpieczeństwa

Grzegorz Ochędzan, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Finansowy AB SA, w rozmowie z Cezarym Andrzejczykiem, redaktorem Telewizji Biznesowej i partnerem zarządzającym w Qualia Advisory, podczas Konferencji WallStreet 28 w Karpaczu, omawia tematy związane z historią spółki na giełdzie. Jakie są plany rozwojowe AB? Przekonamy się poniżej:

Historia AB na giełdzie okiem Grzegorza Ochędzana

Grzegorz Ochędzan oznajmił, że wejście na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie było momentem, w którym AB nabrało większego wiatru żagle. Spółka miała dwie emisje akcji – pierwsza, w 2006 roku, pozwoliła AB pozyskać kapitał na dalszy rozwój, wesprzeć kapitał obrotowy.

Druga emisja, która odbyła się rok później, pozwoliła spółce sfinansować zakup swojego konkurenta na rynku czeskim i słowackim, dzięki czemu AB stało się grupą kapitałową funkcjonującą na trzech rynkach.

Co więcej, kapitał pozyskany z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pozwolił, by AB w ciągu kilku następnych lat stało się liderem na rynku. Dziś spółka jest bezwzględnym numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej i szóstym największym dystrybutorem IT w Europie.

Rynek czeski z perspektywy wiceprezesa AB

Grzegorz Ochędzan podkreślił, że “rynek czeski jest zamożny. Średnie wydatki na IT na osobę przekraczają tam 200 dolarów, podczas gdy w Polsce wynoszą one mniej niż 150 USD. W efekcie, AB w Czechach sprzedaje więcej, a udział spółki w sprzedaży w tym kraju przekracza 40%, podczas gdy w Polsce wynosi on niecałe 40%”.

Grzegorz Ochędzan o odbiorcach produktów spółki

Grzegorz Ochędzan poinformował, że “AB ma około 16 tysięcy aktywnych klientów, którzy w każdym kwartale składają zamówienia. Spółka realizuje dla nich sprzedaż w różnej formule – od największych podmiotów działających na stacjonarnym rynku IT i e-commerce, po resellerów operujących w mniejszych miejscowościach”.

Co istotne, oprócz klasycznej sprzedaży AB oferuje swoim klientom wsparcie w zakresie logistyki, dropshipping oraz szkolenia sprzedażowe i IT.

Wiceprezes AB o planach rozwoju

Grzegorz Ochędzan wskazał, że “AB rozwija się produktowo. Spółka rozwija się nie tylko w obszarze IT, ale i w obszarze elektroniki użytkowej. Spółka posiada w swojej ofercie sprzęt RTV i AGD. Co więcej, AB myśli teraz o rozwoju produktów zaawansowanych, w tym z zakresu cyberbezpieczeństwa”.

Ponadto, AB myśli również o rozwoju geograficznym i o kolejnych akwizycjach. Spółka zamierza być aktywna na tym polu.

Zobacz więcej

Polecamy

Te spółki warto mieć w portfelu! Benefity dla akcjonariuszy - Marcin Tuszkiewicz

Zyskaj więcej dzięki akcjom tych spółek – benefity dla akcjonariuszy!

0
Na giełdzie można zarabiać na trzy sposoby - za pomocą zmiany ceny spółki, dzięki dywidendom oraz za pomocą benefitów dla akcjonariuszy! Ta trzecia forma...
Rynki w euforii. Jak to się skończy? - Inwestowanie (z) głową

Czy S&P 500 i Nasdaq 100 będą nadal rosnąć? Prognozy na 2025 rok

0
Inwestowanie (z) głową to emitowany na antenie Telewizji Biznesowej program, w którym poruszane są tematy różnych klas aktywów, funduszy inwestycyjnych i ich możliwości, podejścia...
Inwestycje w Ukrainie czy w Ukrainę? - Okiem EKSPERTA

Inwestowanie w Ukrainie – Okiem EKSPERTA

0
Jacek Chwedoruk, Dyrektor Zarządzający Rothschild & Co omawia szanse związane z inwestycjami u naszych wschodnich sąsiadów. Jak inwestować w Ukrainie? Co z ryzykiem, embargiem...
Telewizja Biznesowa Logo
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.